משרד האוצר על שר התמ"ת: "משחקי הכבוד שלו פוגעים בשת"פ בינינו"

משרד האוצר על שר התמ"ת: "משחקי הכבוד שלו פוגעים בשת"פ בינינו"

העקיצה באה כתגובה למכתב ששיגר שמחון לשטייניץ, ובו הוא מלין על עקיפתו לכאורה במגעים מול חברת "אינטל" להרחבת פעילותה בישראל

שיתוף

מתיחות מסוימת בין משרדי התמ"ת והאוצר נחשפה אתמול, בעקבות מכתב ששלח שר התמ"ת שלום שמחון למקבילו מהאוצר, ד"ר יובל שטייניץ. שמחון האשים את האחרון בקיום מו"מ עם חברת אינטל בנוגע להרחבת פעילותה בישראל, ללא עדכון משרד התמ"ת. באוצר כינו בתגובה את השר שמחון "רודף כבוד".

במכתבו גולל שמחון את השתלשלות העניינים והדינמיקה בינו לבין האוצר וכתב בין היתר: "כידוע, זה זמן רב מנהלת חברת אינטל העולמית מגעים עם משרד התמ"ת ומשרד האוצר על הרחבת פעילותה בישראל באמצעות קבלת מענק ממרכז ההשקעות במשרד התמ"ת. כשני השרים הנוגעים בדבר, הפקדנו את הנושא לטיפולו של צוות משותף למשרד התמ"ת, אגף התקציבים, מינהל הכנסות המדינה ורשות המיסים, בראשות מנכ"ל משרדי".

 

"לא על דעתי"

"לאחר בחינה מדוקדקת של הנושא", הוסיף השר, "הגיש הצוות הצעה לאינטל בשלהי חודש דצמבר בשנה שעברה. מאז ועד היום קולה של אינטל נדם ותגובת החברה להצעה לא נשמעה, או כך היה עד לערב אתמול בו הבנתי כי בהובלתך מתנהל משא ומתן עקיף, ללא ידיעת הגורמים המקצועיים במשרדי, לרבות מנכ"ל משרדי, וחמור מכך, כפי שמתברר, בניגוד לעמדתם המקצועית".

"החשיבות של המענק לעתידה של מדינת ישראל חשובה וברורה לכל, אך יש להיזהר מחיפזון המתבטא במתן הצעות משופרות, ללא קבלת חוות דעתם של הגורמים המקצועיים הנוגעים בדבר ואשר מנוגדות לכל בסיס כלכלי ולמצבה הכלכלי של מדינת ישראל, שאת הגזרות הבאות עליה אותן אתה מכיר היטב. התנהלות זו מסבה לישראל נזק תדמיתי ומציגה את ממשלתה ככזו בה יד ימין אינה יודעת מה יד שמאל עושה. בנוסף, כשר האמון על נושא התעסוקה אני סבור שביטול ההתניה להקמת מפעל בצפון ארץ יסב נזק עצום שכן אזור זה משווע לבלון חמצן בדמותה של אינטל. הדעות לגבי תרומתה של החברה למדינת ישראל אינן חלוקות, אך כך גם לגבי המשך מתן מענקים בלתי מוגבלים".

"… ברצוני לציין ככל שניתנה הצעה משופרת להצעת הצוות המקצועי הרי שהיא אינה על דעתי וללא קבלת חוות הדעת של נציגי הצוות המקצועי במשרד התמ"ת. אני פונה אליך בבקשה לאפשר לצוות המקצועי להמשיך ולנצח על המלאכה ולפעול מול החברה. כי הבקשה לקבלת מענק הוגשה למרכז ההשקעות במשרד התמ"ת אשר הינו הגוף בעל המומחיות להכין את הבקשה לדיון במנהלה (הגוף שלו הוקנה בדין הסמכות לקבל החלטה ביחס לבקשות המוגשות במסגרת חוק עידוד השקעות הון, התשי"ט-1959) ואין כל הגיון וסבירות כי במהלכים מול החברה לא ישותפו הנציגים המקצועיים של משרד התמ"ת".

במשרד האוצר לא נותרו חייבים והתייחסו בתגובתם למכתב זה. "משחקי הכבוד של השר שמחון פוגעים בשיתוף הפעולה וביכולת למשוך השקעות חשובות לישראל, של אינטל וחברות ענק בינלאומיות נוספות. אנו מקווים כי שיתוף הפעולה ששרר בין משרד האוצר למשרד התמ"ת בתקופת כהונתו של בנימין בן אליעזר, יימשך גם בתקופה הנוכחית למרות חילוקי הדעות מפעם לפעם, וזאת לטובת מדינת ישראל".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה