איך להיות איש HR משפיע?

איך להיות איש HR משפיע?

רוצים להיות אנשי משאבי אנוש שמשפיעים על התעשייה? כך תוכלו לעשות זאת

שיתוף
משפיעים במשאבי אנוש

אנשים הלוקחים ברצינות את המקצוע שלהם רוצים להשאיר חותם – בעסק עצמו או אפילו בתעשייה והם עושים זאת בדרך כלל באמצעות פרסומים ובלוגים. מקצוען/ית משאבי אנוש משפיע/ה (או HR influencer כי כמובן שבאנגלית זה נשמע יותר טוב…) הוא משהו שמוגדר על ידי אנשים אחרים, כך לפי בלייק מק'קאמון מאתר משאבי אנוש Blogging 4 Jobs. אם למעשיכם יש השלכות על אחרים, יש לכם השפעה.

אז מה יוצר איש משאבי אנוש משפיע? לדעתו של מק'קאמון לא מדובר בניסיון, מקוריות או במה שאתם אומרים על עצמכם, גם אם אתם משתמשים בכל המילים הכי חמות שמתרוצצות בתעשייה. מק'קאמון שאל אנשים מה הם חושבים על אנשי משאבי אנוש משפיעים וכך הוא מסכם את התשובות שקיבל:

 ניסיון
רוב האנשים שנשאלו אמרו שעל מנת להיות משפיע צריך ניסיון מעשי. אי אפשר להבין בצורה מלאה את התעשייה אלא אם הייתם שם כלומר גייסתם, פיטרתם, מילאתם טפסים, התעסקתם עם שעות נוספות, סוגיות של מקום העבודה וכדומה. אולם, רמת הניסיון משתנה מאדם לאדם. קשה לקבוע קווים מנחים לניסיון מכיוון שיש אנשי מקצוע בחברות קטנות שעשו יותר מאשר אנשי מקצוע שעובדים בארגון גדול.

קול אותנטי
כדי להיות איש משאבי אנוש משפיע אתם צריכים קול ונקודת ראות אותנטיים, כאלה השונים משל אחרים ויש בכך היגיון. נקודת ראות שאינה דומה לזו של אף אחד אחר בתעשייה היא גורם חשוב, אבל זה לא אומר שאתם בהכרח יודעים על מה אתם מדברים.

מק'קאמון קורא מאות בלוגים בכל חודש ומספר כי הרבה פעמים אנשים פשוט מקיאים את אותו זבל או מילות "באז" שאין להם שום משמעות. הוא רוצה לקרוא משהו שיגרום לו לחשוב, שיאתגר את ההשקפה שלו על תעשיית משאבי האנוש. לדבריו, אנשים אינם חושבים מספיק בגדול.

לדחוף רעיונות קדימה
יש מספיק רעש שם בחוץ. מילות "באז" מופיעות בכל בלוג, אתר והצהרות על חזון. אין מספיק אנשים שדוחפים רעיונות קדימה. המשמעות היא לקחת נושא כמו חוויית מועמדים ולקחת צעד אחד קדימה את הדרך בה אנחנו חושבים, משפיעים ומפתחים את מה שהוא באמת חוויית מועמדים. אם אתם מסוגלים לקחת מילת "באז" וללכת מעבר ל"באזיות" שלה, תוכלו להיות משפיעים.

מה שמשפיע עלי לא בהכרח משפיע עליך 
אנשי משאבי אנוש משפיעים מוגדרים על ידי אדם, לא על ידי חברה, בלוג, קבוצת אנשים או ארגון משאבי אנוש כלשהו.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה