משאבי אנוש, מה משמעות המילה?

משאבי אנוש, מה משמעות המילה?

סקר חדש שבוצע על ידי ה-CIPD מראה לנו כיצד אנשי משאבי אנוש מנוסים מפרשים את שם המקצוע שלהם

שיתוף
משאבי אנוש

קהילת משאבי אנוש נראית לנו מלוכדת מאי פעם בעידן הלינקדאין, בעידן הגלובאלי, בעידן שבו טכנולוגיית משאבי אנוש פורצת ומובילה את השוק. קהילת משאבי אנוש נראית כאמור מלוכדת ומגובשת מאי פעם ונראה שיש תמימות דעים בנושאים וטרנדים מובילים כגון: אסטרטגיה, תוכנות משאבי אנוש, פיתוח כישרונות, big data וכיו"ב. אבל כשאר מדובר על עצם הגדרת התפקיד Human Resources לא נראה שיש קונצנזוס או תמימות דעים.

סקר חדש שבו השתתפו 614 אנשי משאבי אנוש החברים ב-CIPD מראה לנו איך אנשי משאבי אנוש ותיקים מגדירים את תפקידם. המשתתפים בסקר, אנשי משאבי אנוש מארגונים שונים ברחבי העולם, כולם בעלי ניסיון ו-70% אף עוסקים בתחום מעל 11 שנים, התבקשו להגדיר את תפקידם במילה אחת. התוצאות שהתקבלו מנו עשרות הגדרות שונות. להלן 10 ההגדרות המובילות לפי סדר יורד:

  1. people 26%
  2. Support 6%
  3. Strategy 6%
  4. Admin 2%
  5. Enabler 2%
  6. Strategic 2%
  7. Business 2%
  8. Partner 2%
  9. Enabling 2%
  10. Partnership 1%

באופן לא מפתיע, התיאור הדומיננטי ביותר של אנשי משאבי אנוש את תפקידם הוא המילה "אנשים". באופן מפתיע יחסית, המילה שותף partner המתארת את תפקידם ואף המילה שהפכה לשם נרדף לאיש משאבי אנוש business partner הגיעה למקום העשירי בלבד.

בין המילים הנוספות שבהן השתמשו אנשי משאבי אנוש בשוק הגלובאלי לתאר את תפקידם ניתן למנות ביטויים כגון: מסוגלות, ייעוץ, עתיד, מיקוד, תרבות, פיתוח, אופרציה, הצלחה, אפקטיביות ועוד. קחו את הזמן, רגע אחד בלבד, וחשבו איך אתם הייתם מגדירים את התפקיד שלכם – במילה אחת – ומדוע? 

סמנכ"ל/ית משאבי אנוש? הירשם/הירשמי עוד היום לפורום סמנכלי HR – פרטים והרשמה כאן

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה