מפגש מועדון HR של אנשים ומחשבים

מפגש מועדון HR של אנשים ומחשבים

עו"ד אורי אנגלהרד במפגש מועדון HR: שילוב עובדי הקבלן בסביבת העבודה הארגונית, עשוי לחשוף את המעסיק לתביעות עתידיות

שיתוף
עו

למפגש מועדון HR  של "אנשים ומחשבים" שנערך הבוקר במלון לאונרדו – סיטי טאואר ברמת גן, הגיעו מנהלי משאבי אנוש לבוקר של למידה ונטוורקינג.

את המפגש פתח עו"ד אורי אנגלהרד, שהציג את הדילמה בין הצורך לשילוב עובדי קבלן לבין ההשלכות המשפטיות האפשריות של אופן ההתקשרות. עו"ד אנגלהרד סקר את הבעייתיות הנובעת מהרצון לספק לעובדי הקבלן את סביבת העבודה והכלים התומכים לצורך ביצוע עבודתם – כגון חדר\משרד, טלפון, מחשב, שילוט בכניסה למשרד, דואר אלקטרוני, ארוחת צהריים בחדר האוכל וכיו"ב, לבין העובדה שלכל הכלים הללו יש פוטנציאל להפוך ל"ראייה" ואף חזקה ב"מבחן ההשתלבות" ועשויים בסופו של דבר, לגרום למעביד לחבות משפטית וכלכלית גדולה.

"מבחן ההשתלבות" לצורך העניין, הוא המבחן הקובע בעיני הפסיקה האם התקיימו יחסי עובד-מעביד. כלומר, גם אם המעביד שכר את העובד לעבודות קבלניות, הרי שהעובד יכול להוכיח באמצעות מבחן ההשתלבות במקום העבודה, שבפועל הוא היה עובד לכל דבר בעניין. היות והתחום אינו מוגדר באופן חש משמעי בחקיקה, הרי שעיקר התשתית המשפטית בנושא נמצאת בפסיקה.

נושא בעייתי נוסף שהעלה עו"ד אנגלהרד, היא העובדה שבחלק מהמקרים עובד קבלן קיבל שכר גבוה יותר מהמקובל בארגון, וכעת הוא תובע בנוסף את הזכויות הסוציאליות. מענה לסוגיה זו נמצא בסעיף "גדרון", המגדיר – במידה ונחתם מראש, שבמקרה ובעתיד תהיה הכרה ביחסי עובד-מעביד, העובד ישיב למעביד את הפרשים על התשלומים הגבוהים – יחסית למקובל בחברה, שקיבל.

 

ורד חורי - הבעלים של e-wise
ורד חורי - גיוס ברשתות החברתיות

 

בהמשך הציג אמנון שקד, מאמן אישי לבכירים, את האתגרים של המנהל בעולם החדש. שקד סקר את מאפייני הניהול כיום, כגון חשיפה רחבה של פעילויות ותוצאות הניהול, הקטנת תלות התוצאות בידע ועוד.

לדבריו, האתגר הגדול של המנהל נמצא – מעבר לדברים הברורים כגון מנהיגות ודוגמא אישית, באינטגריטי (יושרה). זאת כי בעולם המשתנה במהירות מסחררת, תכונה זו מהווה את העוגן היחיד ליציבות ערכית ותפעולית של החברה, והיא באה לידי ביטוי ברמה גבוהה של מחויבות ואחריות.

חתמו את המפגש ורד חורי, הבעלים של e-wise – לשיווק חכם ברשת ומרב בבאי, מנהלת Pro-Man – שירותי גיוס ונטוורקינג עסקי ברשתות, שהרצו על גיוס ברשתות החברתיות, וכן דפנה נחושתן, שהרצתה על השפעת המאבק החברתי על הניהול בארגונים.   

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה