סינון ומיון מועמדים בביתם

סינון ומיון מועמדים בביתם

מערכת ג'ובינג מסננת וממיינת מועמדים תוך שעה מביתם מבלי לזמנם למשרד. עמנואל כהן, המייסד והמנהל המקצועי של החברה, יספר בכנס הגיוס למה זה שווה לכולם

שיתוף
סינון ומיון עובדים

סינון ומיון עובדים

בכנס הגיוס השנתי שיערך ב-4 בפברואר יציג עמנואל כהן, המייסד והמנהל המקצועי של חברת ג'ובינג, את המערכת החדשנית הממיינת ומסננת מועמדים לפני הגעתם לארגון.  

ג'ובינג היא מערכת כוללת לסינון ומיון מועמדים ולניהול הגיוס, בה כל צרכי הגיוס נמצאים תחת קורת גג אחת. החדשנות העיקרית במערכת היא בשינוי תהליך הגיוס כך שהמועמד מבצע את רוב התהליך מהבית עוד לפני הגעתו לארגון.

תהליך הגיוס הרגיל בארגונים, כולל את פתיחת קורות החיים מהמייל וסינון ראשוני שלהם על ידי רכזות הגיוס, ראיון טלפוני ראשוני וזימון המועמד למבדקים/מרכז הערכה וראיון. עד הגעתו של המועמד לארגון עוברים מספר ימים במקרה הטוב, שבוע ומעלה במקרה הפחות טוב, ובזמן זה יכול המועמד למצוא עבודה אחרת. כל מועמד ששולח קורות חיים לארגון המשתמש במערכת ג'ובינג, מקבל אוטומטית מייל וגם SMS שמודה לו על הגשת המועמדות, ונותן לו קישור להמשך התהליך באופן מיידי מהבית.

השלבים שעובר המועמד בביתו כוללים שאלון סינון, המקביל לראיון הטלפוני, בו נשאלות כל השאלות הרלוונטיות לתפקיד: מקום העבודה, שעות העבודה, תנאי שכר, הכשרה, נסיון וכד', שאלון זה מאפשר גם למועמד להבין יותר את מהות התפקיד.

עמנואל כהן
עמנואל כהן

מייד לאחר מכן המועמד עובר מיון הכולל מבדקי יכולות, אישיות, נטיות מקצועיות, יושרה (לכל תפקיד נקבע פרופיל המבדקים שלו).

 יש להדגיש שלמערכת גמישות רבה: הארגון יכול לבחור בכל תפקיד אם הוא מעוניין לבצע רק את הסינון, או רק את המבחנים או שילוב של שניהם או לחילופין להשתמש רק בניהול הגיוס ללא סינון ומיון. 

כאן תופיע מייד שאלת האמינות: כיצד נדע שהמועמד מבצע את מבחני המיון בעצמו וללא כל עזרה?
עמנואל כהן: "המועמד מקבל הודעת אזהרה שהוא חייב למלא את השאלון לבד, ושהוא יעבור מבדק אימות כאשר יגיע לארגון. המערכת בונה מבדק חדש על פי התשובות שהמועמד ענה בבית שאורך פחות מחמש דקות ומאפשר לדעת האם המועמד אכן ביצע את המבדק בעצמו.

כך בתוך פחות משעה, מסיים המועמד את התהליך והארגון יכול לראות את התאמתו לתפקיד. למעשה בכל רגע נתון רכזת הגיוס יכולה לראות את כל המועמדים שהגישו מועמדות לתפקיד מדורגים לפי מידת התאמתם.

האם המערכת נותנת מענה גם לגמישות בדרישות הקבלה הראשוניות? כלומר אם יש מועמד שאינו עונה בדיוק על כל דרישות המשרה, האם יש מקום לשיקול דעת אנושי להמשיך אתו בכל זאת את התהליך?

עמנואל כהן: "בהחלט. המערכת אינה 'מעיפה' אף מועמד בשום שלב. לדוגמא, אם ישנה משרה שבה נדרשות מינימום 3 משמרות ערב והמועמד ענה שהוא יכול לעבוד רק 2, תשובתו מסומנת כבעייתית, אך רכזת הגיוס רואה את כלל נתוניו ואת מידת התאמתו, כך שהיא יכולה להחליט אם ניתן להתגמש ולהמשיך עמו את התהליך או לא".

מבחינת המועמד, כאשר הוא מסיים את התהליך, הוא מקבל דו"ח הכוונה ראשוני גם לעצמו, בעיקר בהיבטים של נטיותיו המקצועיות. תמורת סכום סמלי הוא יכול לקבל דו"ח מפורט וכוללני על עצמו. כמו כן המערכת מאפשרת לשלוח מייל "אי קבלה" למועמד שנמצא לא מתאים.

מעבר לתהליך הסינון והמיון מערכת ג'ובינג מאפשרת לבצע את כל הליכי ניהול הגיוס, בין השאר: הכנסת סיכומי ראיון טלפונים, שיחות עם ממליצים, זימון עובדים לארגון כולל ממשק לאאוטלוק של מנהלים, שליחת תזכורות אוטומטיות למועמדים ועוד.

ניתן כמובן לממשק את המערכת גם למערכות ניהול גיוס הקיימות כבר בארגון.  
 

כנס הגיוס השנתי יוצא לדרך – לחצו כאן לפרטים ולהרשמה

 

בהרצאתו ידבר עמנואל על הממשק הייחודי מול חברות ההשמה. חברות ההשמה המנויות למערכת מקבלות אפליקציה המאפשרת להן לשלוח למועמדים קישור לביצוע התהליך מהבית, המערכת נותנת לחברות תשובה מיידית אם המועמד שייך אליהם, בנוסף, המוניטור מאפשר לחברות לעקוב אחרי הסטטוס של המועמד בארגון (לפני מבדק, בתהליך בארגון, התקבל, נדחה וכד') ובכך נחסך זמן רב של ברורים הן לחברות ההשמה והן לארגון.

בנוסף, למערכת יש אפליקציה של גיוס באמצעות "חבר מביא חבר", היכולה להינתן לכל עובד בארגון. כשלעובד יש חבר המעוניין לעבוד בארגון, הוא מכניס את פרטי החבר ואת התפקיד בו הוא מעוניין לאפליקציה המועמד באותו רגע מקבל מסרון ומייל להתחלת התהליך והארגון יכול לראות מי המפנה של המועמד.

למערכת יש יתרון ברור גם עבור המועמדים. נחסכת להם ההגעה לארגון לצורך המיון. לאחר המיון שנעשה בבית, כשנמצאו מתאימים הם יודעים שסיכויי הקבלה שלהם לארגון הם גבוהים מאוד, ועומד בפניהם רק שלב הראיון. לדבריו של עמנואל, בארגונים העובדים עם מערכת ג'ובינג אחוז המועמדים המגיעים לארגון גבוה משמעותית מאשר בתהליך הרגיל וגם אחוז המתקבלים מתוך העובדים שהגיעו, גבוה משמעותית.

אפי אריאלי, מנהלת אגף פיתוח משאבי אנוש בבזק, תציג את הטמעת מערכת ג'ובינג בבזק ואת המהפכה שהביאה למחלקת הגיוס.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה