הענן מספק שוב פתרון הדרכה אולטימטיבי והפעם ברמה המקומית

הענן מספק שוב פתרון הדרכה אולטימטיבי והפעם ברמה המקומית

עובדי מחוז שמפיין שבמדינת אילינוי בארה"ב עברו למערכת הדרכה מבוססת ענן במהלך שהשפיע עסקית על המחוז כולו

שיתוף
מערכת הדרכת עובדים בענן

כששומעים על מערכת הדרכה מתקדמת, לומדות והדרכות און-ליין, האסוציאציה הראשונה שעולה בראש היא של חברת הזנק צעירה או לפחות חברת הייטק חדשנית ופורצת דרך. כששומעים על מערכת הדרכה מבוססת ענן זה בכלל נשמע כמו פתרון שמתאים לחברת הזנק צעירה שהמנכ"ל שלה הוא לכל היותר בסוף שנות ה-20.

אולם הטרנד של תוכנות הדרכה מבוססות ענן תופס תאוצה בעולם כולו, בכל שלושת המגזרים (העסקי כמובן, הציבורי והמגזר השלישי). דוגמה לכך שטרנד זה הופך להיות נפוץ גם בארגונים מוסדיים, שמרניים, המעסיקים עובדים ותיקים, הוא המהלך של מחוז שמפיין במדינת אילינוי.

במחוז שמפיין שבמדינת אילינוי בארה"ב נושא הדרכת עובדים חדשים לא היה בראש סדר העדיפויות עד לאחרונה. עובדים חדשים שנקלטו במערכת נאלצו ללמוד על התפקיד החדש דרך מצגת פאוור-פוינט בסיסית המציגה מעט נתונים על הארגון. ברי המזל שביניהם נהנו מהדרכות אחד-על-אחד עם עובדים ותיקים אך הדרכות אלא התקיימו לפרקי זמן קצרים ביותר.

מערך ההדרכה היה לא רשמי ולא עקבי. העובדים מעולם לא עברו הסמכות רשמיות ולא נבחנו על החומר התיאורטי והמעשי לפני כניסתם לתפקיד. כפועל יוצא, עובדי המחוז לא קיבלו אישורים או תעודות הסכמה מקצועיות לתפקיד עם כניסתם כעובדים חדשים או לרגל מעבר לתפקיד חדש.


 בואו לקחת חלק בכנס ההדרכה השנתי – למידע נוסף ופרטים על הכנס לחץ כאן!


לאחרונה החליטו מנהלי המחוז שהגיע העת לפתור את אתגרי ההדרכה באמצעות תוכנת הדרכה מבוססת ענן.

קירק בדוויל, מנהל פרויקטים במחוז שמפיין, אמר בראיון לאתר Base Line Mag: "בכל פעם שהמחוז רצה להעביר מידע על תהליכים או נהלים חדשים הוא היה מעביר אי-מייל לתפוצת נאטו. העובדים היו צריכים ללמוד ולהפנים תוך כדי קריאה במייל או מצפייה במצגת פשוטה. באוגוס 2013, כאשר בחרנו ללכת לכיוון מחשובי כדי לייצר פתרונות הדרכה מבוססי ענן, התחלנו בעצם שינוי עסקי ממשי."

השלב הראשון במעבר לתוכנת ההדרכה היה הטמעת המערכת באגף האכיפה. במסגרת זו עובדי מחלק האכיפה החלו לעבור הדרכות מחשוביות הקשורות בתחום. הדרכות אלה כללו: אפליקציות המהוות הדמיה לאולם בית המשפט, יומני בתי המשפט, מאגר ראיות ממוחשב ועוד. הפונקציות העיקריות של משרד השריף הראשי נכנסו גם הן למערך ההדרכה הממוחשב.

השלב הבא, המתבצע בימים אלה, הוא מעבר של שאר המחלקות במחוז להדרכות באמצעות המערכת.

כשנשאל בדוול מהו היתרון הגדול ביותר של מערך ההדרכה החדש במחוז, הוא השיב: "היתרון החשוב ביותר בתוכנת ההדרכה החדשה הוא שכל עובד מקבל בדיוק את אותה הדרכה שקיבלו עמיתיו. יש הוכחה מתועדת לכך שהעובד קיבל הדרכה והיא מפרשת בדיוק את סוג ההדרכה שהוא קיבל, מתי הוא קיבל ומה היא כללה. זה כלי שמאפשר למנהלים במחוז לדעת בדיוק מה העובדים שלהם יודעים, מה הם לא יודעים ולמה הם מסוגלים. זה מונע מפערי הידע ליצור פערים מקצועיים בין העובדים באותו תחום. יתרון נוסף הוא שהתוכנה בעצם פינתה זמן יקר למנהלים ולעובדים המנוסים שעד כה נתבקשו להדריך וללוות עובדים חסרי ניסיון. אלה עובדים שנחוצים בשטח ולכן הזמן הפנוי שלהם תורם משמעותית לארגון."

עד כה עודכנו למעלה מ-20 מערכי הדרכה לתפקידים ולדרגים השונים במחזו ולמעלה מ-300 עובדים כבר התנסו בהדרכה. במקביל לבניית מערכי הדרכה לתפקידים השונים, המחוז עובד כעת על פרויקט מקביל.

אז נכון שעובדי רשות מקומית הם לא בהכרח צעירים מדור ה-Z , והם לאו דווקא מסוג העובדים שגדלו על משחקי מחשב וטלפונים חכמים. אולם המחוז הביא בחשבון סוגיה זו ולכן מערך ההדרכה בנוי לא רק להעביר ידע מקצועי לעובדים, כל אחד בתחומו, אלא הוא נועד ללמד אותם איך ללמוד באמצעות התוכנה. לדברי בדוויל, תוכנת ההדרכה תוכננה כך שהיא תאפשר לעובדים לגשת אליה בקלות, בתהליך פשוט ונוח ואפילו טבעי יחסית. "שינוי זה לא דבר פשוט לכולם" כך מסכם בודוויל "המעבר לפלטפורמה חדשה מצריכה מכולנו חשיבה מחדש על איך אנחנו רואים את ההדרכה, איך אנחנו מפתחים ומיישמים אותה בצורה הטובה ביותר. אנחנו בתהליך הסתגלות לפלטפורמה הנוכחית כשבעתיד הקרוב נשלב במערכת גם הדרכות וידיאו."

פלטפורמת הדרכה דיגיטלית בישראל

הקישור בין אמצעי הדרכה מתקדמים למגזר הציבורי אינו הקישור הראשון שנוצר בעת דיבור על מערך הדרכה אלקטרוני אך דווקא במערכת החינוך צמח לו הפרויקט הגדול ביותר בתחום בישראל.

עת-הדעת היא פלטפורמה הכוללת כלים לניהול הוראה, למידה והערכה בכיתה ומחוצה לה הכוללת מאות שיעורים ויחידות לימוד לכיתות ג'-ו' במקצועות הליבה -אנגלית, עברית מתמטיקה ומדעים.

בכנס ההדרכה השנתי יציג ד"ר דובי וייס, המדען הראשי של פרויקט עת-הדעת את העקרונות לשילוב מוצלח של טכנולוגיה בהדרכה ולמידה תוך התייחסות לפרויקט הלאומי וכן יחלוק את התובנות שעלו מהפרויקט ומהקשיים שעלו מימנו לאורך הדרך, בהקבלה לעולם העסקי.

למידע נוסף ורישום לכנס ההדרכה השנתי – לחץ כאן!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה