שיתוף

שביעות רצון העובדים ומעורבות העובדים שני מושגים שונים למדידת כוח העבודה שלך. עם זאת, הם לעתים קרובות מתערבבים ומשתמשים בהם לסירוגין, דבר שמשפיע על שיטות המדידה ועל תוצאות שיפור רמות שביעות הרצון ומידת המעורבות.

מנהיגים כיום מתמקדים במעורבות העובדים הרבה יותר מאשר בעבר. היום ברור לכולם כי מעורבות העובדים משפיעה על כל גורם בארגון ועל הצלחתו, במיוחד מבתחינת שימור העובדים, פרודוקטיביות, שביעות רצון הלקוחות ועוד.

באמצעות מעקב, ניטור ומדידת מעורבות העובדים, המעסיקים מקבלים מידע מדויק. חברות גדולות מפתחות תוכנות מתקדמות המאפשרת מעקב אחר רגש ותקשורת העובדים. כך המעסיקים יכולים לנתח את הרגש של העובדים מאחורי הודעות הדוא"ל והמשימות שלהם, וללמוד את מידת מעורבותם. ,

שימוש בנתונים אלו נעשה על מנת להבין אם העובדים מעורבים בעבודתם, האם הם ישארו לאורך זמן בחברה ועד כמה הם פרודוקטיביים. עובדים מעורבים עובדים קשה ופרודוקטיביים יותר.

כדי לאבחן את מידת שביעות רצון העובדים יש למדוד את רמות "האושר" של העובדים בעבודה ועם התנאים השוטפים שלהם. זה לא מודד כמה מאמץ העובד מוכן להשקיע.

כדי למדוד את מעורבות העובדים יש למדוד את מידת המחויבות הרגשית של העובד לארגון. בעת המדידה לוקחים בחשבון את כמות המאמצים ושיקול הדעת שהעובד מספק עבור הארגון.

ההבדל העיקרי בין שביעות רצון למעורבות הוא מושג המחויבות. זה דבר לספק את הצרכים של העובדים כדי שירגישו מרוצים ומאושרים בעבודתם, ודבר אחר לגמרי לגרום לעובדים להרגיש באמת מחויבים לארגון.

בדיקת שביעות רצון העובדים היא די פשוטה. אתר SHRM מדווח כי אלו הם חמשת הקריטריונים המובילים לשביעות רצון העבודה:

67% יחס מכובד לכל העובדים בכל הרמות.

63% שכר ובונוסים.

60% הטבות.

58% בטחון בעבודה.

55% אמון בין העובדים וההנהלה הבכירה.

אלו הקריטריונים כתורמים עיקריים לשביעות רצון העובדים בחברה והם מוחשיים יותר וקלים יותר למדידה מאשר מעורבות העובדים.

מנהלים, מנהיגים, ואנשי משאבי אנוש יכולים ככל הנראה לשפר את מידת שביעות רצון העובדים ללא ביצוע סקר. אך הם לא יכולים למדוד בצורה פשוטה זו, את רמת ההתחייבות של העובדים לארגון .

סוג זה של מחויבות הולך מעבר לשכר והטבות ומעבר לתנאי העבודה. סוג זה של מחויבות מגיע מעובדים שמוכנים לעמוד לצד הארגון בתקופות קשות ולא וודאיות ובעת משברים וקשיים.

מדידת מעורבות העובדים, מתבצעת באמצעות מספר פרמטרים גבוה יותר, מאשר מדידת שביעות הרצון שלהם בעבודה.

מעורבות העובדים עולה על הצרכים הבסיסיים של שביעות רצון בעבודה. מחקרים מראים כי מעורבות גבוהה מובילה לשימור טוב יותר, לפרודוקטיביות והצלחה עסקית. עובדים מעורבים אף נוטים להיות בעלי תחושה חזקה יותר של גאווה בעבודה בארגון.

להלן מספר קריטריונים שנמצאו כיעילים לבדיקת מעורבות העובדים:

עובדים שתופשים את עבודתם משמעותית, מגשימה את צרכיהם ותכליתית.

מספר עובדים גבוה שמתנדב לעבוד על משימות חדשות, מגוונות וחשובות

מקום עבודה בו העובדים מרגישים נתמכים על ידי הארגון, מנהיגיו והנהלתו הבכירה.

מקום עבודה בו המנהיגים נתפשים כישרים ומובילים את הארגון בכיוון חיובי.

מקום עבודה בו העובדים מרגישים נוח ומעודדים לחלוק את רעיונותיהם, דעותיהם והצעותיהם.

העובדים מרגישים תחושה של התקדמות ומקבלים משוב ביצועים שהם יכולים לשפר.

כשמדובר במדידת שביעות רצון העובדים ומדידת מעורבות העובדים שלכם, הקפידו להפריד את שני המושגים הללו ולמדוד אותם בצורות שונות. זה חיוני לצורך גיוס ושימור העובדים, ויצירת תרבות נכונה שתקדם את הארגון קדימה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

3 תגובות

  1. מאמר חשוב ומעניין רק חבל שאין מקורות שהוא מסתמך עליהם, שאפשר גם לקרוא אותם.

  2. ניתן למצוא את המקורות בכתבה באתר SHRM במאמר בעל שם דומה.

השאר תגובה