מנהל משאבי אנוש: עשה ואל תעשה ברשת

מנהל משאבי אנוש: עשה ואל תעשה ברשת

פוליטיקה זה לא רק בכנסת. דליה שלו על פוליטיקה פנים ארגונית ברשתות החברתיות

שיתוף
דליה שלו

 

 עשה ואל תעשה ברשת

כמנהל בעידן המודרני  למדת כבר להכיר וטעמת מעט מנפלאות הפייסבוק והרשתות החברתיות.

המציאות המשתנה והמגמה המסתמנת, בה מידע רלוונטי לעברך דרך הרשתות החברתיות ופותחת ערוצים חדשים כגון מקורות גיוס, היכרות בלתי אמצעית עם העובדים וחיבור לשטח – הופכת את הנוכחות שלך ללגיטימית ואיתה הדילמה המורכבת  בהתנהלות ורמת החשיפה לעובדיך .

הלך הרוח הניהולי בעידן המודרני, מעלה את הצורך להתחבר לשטח ומשרטט קווים חדשים לפרופיל המנהל בעידן המודרני .

הפריווילגיה להישאר מחוץ לעולם הדינמי המתקיים ברשת החברתית, בה הפוליטיקה הפנים ארגונית חיה ונושמת – נתונה למעטים מאתנו.  דעתם של העובדים על הארגון בו אתה אמון על ההון האנושי ומתוך כך גם על האווירה, באה לידי ביטוי בדרכים מגוונות.

התחושות מעוברות כמסר בלתי מילולי גם  בכמות השיתופים והלייקים, לתמונות מהכנס האחרון אותו ארגנת, הרצאה ואו מסיבה לעובדים .

 

בין השורות והלייקים

מנהל בעידן המודרני נידרש להיות קשוב לשטח ולקרוא בין השורות והלייקים, מכיוון שלעיתים קרובות הרוח המנשבת במפרשי האווירה הארגונית מצטיירת בקווי מתאר ברורים על גבי הרשת .

עובדי הארגון "חיים ברשת" מחוץ לשעות העבודה. הימצאותם שם יכולה לסייע בהקשבה לשטח ולעיתים מסייעת לזיהוי מגמה מתפתחת שבאה לידי ביטוי כאמור בתכתובות ובתגובות ברשת .

החשיפה למידע בעולמך, שבעבר הגיע למספר מצומצם ומדוד של אנשים, מגיעה למעגלים רחבים. בכל רגע נתון ישנה חשיפה מלאה לקבוצה רחבה של אנשים, שלא בהכרח היית גורמת לך להיות מרוצה. ההקלדה השקטה של המילים במקלדת הופכת למגפון עוצמתי ברשת עם פרשנויות שונות בעיני הקורא .

ניתן ורצוי להיות נוכח ברשתות החברתיות כגון פייסבוק כי לעיתים קרובות הדרך להכרות ושיתוף אותנטי עם עובדך לא עוברת רק דרך שיחות חתך. אלא שהתשובה צריכה להיות במידתיות עבור כל הקלקה ושיתוף.

כמו כולם, כמנהל בעידן המודרני אתה "שוחה ברשת" באקווריום קטן ומצומצם בו לרוב "האח הגדול" צופה. כל תמונה והגיג הופכים לשיחת היום, לכן העצה הטובה ביותר היא לבחור לכתוב את מה שתרצה שידברו עליו מחר, אם בכלל .

 

*הכותבת הינה מנהלת משאבי אנוש ומנחה בכירה בניהול קריירה ומיתוג אישי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה