האתגרים של מנהלי ההדרכה לשנת 2014

האתגרים של מנהלי ההדרכה לשנת 2014

בכנס הלמידה והפיתוח הארגוני, תציג ענבר גת שחם מ-improve IT יחד עם איתמר אברמוביץ מבינת, מערכת התומכת בכל פתרונות הלמידה

שיתוף
ענבר גת-שחם

ענבר גת-שחם

ענבר גת-שחם, מייסדת ומנהלת שותפה בחברת improve IT תציג בכנס הלמידה והפיתוח הארגוני, יחד עם איתמר אברמוביץ' מבינת, על האתגרים העומדים בפני מנהלי הדרכה, הכלים והפתרונות העומדים בפניהם.

מהם האתגרים המרכזיים העומדים בפני מנהלי הדרכה כיום?

ענבר גת-שחם: "האתגרים כוללים מצד אחד מתן מענה מתודולוגי הדרכתי מקצועי לצורכי הארגון והלומדים, בשילוב חיבורם אל יעדי הארגון העסקיים. מהצד השני יש הרבה דברים חיצוניים המשפיעים על כך, לדוגמה, הטכנולוגיה שהתפתחה. אם היא מגיעה למקומות אחרים בחיינו, היא צריכה להגיע גם להדרכה.
דבר חיצוני נוסף הוא המשפט השגור בפי כולנו 'לעשות יותר בפחות'. זה העולם שבו אנו חיים היום וזה בהחלט מאתגר. התכנים, הניהול והתפעול נעשו מורכבים יותר: כאשר עובד אחד צריך לשלוט ביותר תחומי ידע, התדירות בה יש צורך ברענון ושינוי היא גבוהה יותר כי הדברים נעשים דינאמיים יותר. כתוצאה מכך על מנהל ההדרכה להתמודד בפועל עם כמויות גדולות יותר: יותר עובדים עם יותר תחומי ידע, ויותר הדרכות רענון".

בנושא שילוב טכנולוגיה בהדרכה, יש שאומרים שטכנולוגיה היא לא הפתרון למשיכת תשומת הלב והעלאת הקשב של המודרכים, אלא יצירתיות ומקוריות.

"קודם כל אני מסכימה עם זה. כי הטכנולוגיה היא כלי עזר בשירות המתודולוגיה, ואני חושבת שקודם כל צריך לעבוד על חוויה ויצירתיות במתן המענה. אך יחד עם זאת ללא כל ספק הטכנולוגיה צריכה להיות שם. היא חלק מהעולם החדש נקודה. עבור רבים מהעובדים, בוודאי אם הם שייכים לדור ה-Y וה-Z, זו הדרך למשוך ולעניין אותם, וברור שזה כבר חלק מהמקום שלנו".

האם גם ארגון שהטכנולוגיה בו לא מתקדמת (למשל מפעל יצרני) – יכול בהדרכת העובדים להשתמש בטכנולוגיה?

"בוודאי. ארגון כזה יכול והיום הוא גם צריך. מניסיוני, יש לנו לקוחות רבים שפונים אלינו המגיעים מהעולמות המסורתיים. את המעבר ללמידה באמצעים מתוקשבים צריך לעשות נכון: להתאים אותו ליכולות הארגון, לתשתיות, לעובדים ולצורכיהם, להרגיל אותם בהדרגה לשימוש בטכנולוגיה. זה צריך להיות נכון גם במינון, תוך שימת דגש בחלקים הוויזואליים של ההדרכה. לדוגמה, שימוש באייקונים שייראו בסיסיים ביותר, אינטואיטיביים ומוכרים. לעומת זאת לארגון טכנולוגי מתקדם נבנה את ההדרכה במורכבות גבוהה יותר, כלומר תוך התאמה לקהל היעד, למשל עם משחקי למידה".

כיצד נתמודד עם חרדה של עובדים מטכנולוגיה?

"בחרדה מטכנולוגיה יש לטפל ברגישות ונחישות – ובעיקר בהדרגה. צריך לתכנן נכון את ההטמעה, כך שיתכן בשלב ראשון נשקיע בהדרכה כיצד להשתמש במוצרים".

איזה ערך יפיק הקהל מההרצאה?

"אנו נציג מתודולוגיה שתסביר כיצד מנהלי הדרכה צריכים לגשת אל פרויקט הכנסת כלים טכנולוגיים בכלל ומערכת לניהול למידה בפרט. בהרצאה נציג כלים טכנולוגיים התומכים במתודולוגיה שנציג. איתמר אברמוביץ מבינת יפרט כיצד האלמנט הטכנולוגי במערכת ה-LMS של share point תומך בכל פתרונות הלמידה. המערכת מנהלת את למידת העובד ותומכת גם בחלקים שאינם טכנולוגיים. היא יכולה לנהל את שלל הפתרונות. כך שנתייחס גם לניהול ההדרכה, כי כשצריך לנהל כל כך הרבה דברים, יש צורך בכלים תומכים".

כנס למידה ופיתוח ארגוני יתקיים ביום רביעי 5.3.14. לחצו כאן לפרטים נוספים

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה