מינוי מנכ"ל לתעשייה האווירית: שלושה מועמדים מבפנים, בינתיים

מינוי מנכ"ל לתעשייה האווירית: שלושה מועמדים מבפנים, בינתיים

הוועדה לבחירת המנכ"ל עשויה לבחור באחד מהם ולא במועמד מבחוץ. היו"ר דב בהרב, מעוניין להשלים במהירות את תהליך הבחירה

שיתוף
תעשייה אווירית לישראל

תעשייה אווירית לישראל

מי ימונה לתפקיד הנחשק של מנכ"ל התעשייה האווירית (תע""א)?

עד לשלב זה, חודשים ספורים לפני הכניסה לתפקיד בפועל, ניגשו שלושה מועמדים מתוך החברה, כאשר הוועדה לבחירת המנכ"ל עשויה לבחור באחד מהם ולא במועמד מבחוץ. כך מעריכים מקורבים לחברה.

עם זאת, טרם התקבלה החלטה סופית. היו"ר דב בהרב, מעוניין להשלים במהירות את תהליך הבחירה.

המועמדים בשלב זה הם: מנכ"ל אלתא, ניסים הדס; מנהל חטיבת טילים וחלל, יוסי וייס; ויועץ המנכ"ל, מיקי בר שניהל לפני כן את חטיבת כלי טיס צבאיים. המועמדים החיצוניים ששמותיהם הוזכרו בתקשורת כוללים את עידו נחושתן, מפקד חיל האויר היוצא; יוחנן לוקר, המזכיר הצבאי של ראש הממשלה,;אודי שני, מנכ"ל משרד הביטחון ורפי מאור, מנכ"ל ECI.

 

החזיר 100 אלף שקל

יצחק ניסן, המנכ"ל הנוכחי, יסיים את תפקידו בחודשים הקרובים. יורשו יצטרך להשתלב בתוכניות לגיבוש אסטרטגיה עדכנית לחברה והתאמת המבנה שלה לשינויים שיידרשו.

ניסן החל לכהן בתפקיד בפברואר 2006, לאחר ששימש כמה שנים כסמנכ"ל וכמנהל חטיבה בחברה. ניסן נחשב למנכ"ל דומיננטי וריכוזי, ולאיש מכירות מצוין. עם זאת, בתקופתו הפסידה התעשייה האווירית שני מכרזים יוקרתיים של מערכת הביטחון לטובת רפא"ל ("כיפת ברזל" ו"שרביט קסמים", שתיהן מערכות הגנה מפני טילים).

השנה האחרונה שלו התאפיינה גם בכמה פרשיות לא נעימות הקשורות לענייני כספים: הממונה על השכר באוצר חשף חריגות שכר אצל יותר מ־16 אלף עובדי החברה. לפי האוצר, מדובר בחריגות של כמיליארד שקל בשנה, שחזרו על עצמן מדי שנה בעשור האחרון. ניסן עצמו זומן לתשאול בנושא מעורבותו באישור השכר החריג שקיבל היועץ המשפטי של החברה, הגבוה בכ־45% מהשכר המרבי שאפשר לקבל לפי חוק.

פרשייה נוספת נגעה לניסן עצמו ונחשפה בעיתונות הכלכלית באוקטובר האחרון. בעקבות אותה פרשייה נאלץ ניסן להחזיר קרוב ל־100 אלף שקל לשלטונות המס, זאת לאחר שדיווח בתלוש השכר שלו על מכונית אחת ובפועל נהג במכונית אחרת, בשווי שימוש גבוה בהרבה מהמכונית שעליה הצהיר. הסכום שהחזיר ניסן משקף את הפער בין שווי השימוש בשני הרכבים בשנים 2007–2011.

עזיבתו הצפויה של ניסן מגיעה בתקופה בה עוזבים בכירים נוספים גופים מובילים במשק הישראלי. בין אלו, דווח על פרישתה של גליה מאור מבנק לאומי; שלמה ינאי מטבע ועקיבא מוזס מכי"ל.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה