מנהל כוח אדם ומשאבי אנוש חדש לאיגוד השפים

מנהל כוח אדם ומשאבי אנוש חדש לאיגוד השפים

השף רוני לוי מונה לתפקיד מנהל כוח אדם ומשאבי האנוש החדש של איגוד השפים.

שיתוף

מינויים משאבי אנוש

הנהלת ארגון השפים התכנסה לפני מספר ימים ובחרה בשף רוני לוי לתפקיד מנהל כוח אדם ומשאבי אנוש של האיגוד.

רוני לוי (52), שף בעל קריירה של 35 שנים בתחום, צוטט באתר מזון ומשקה אומר: "אני חושב שיש לי הרבה מה להוסיף ולתרום לחברי השפים ולטבחים בישראל. לטעמי לאף אחד מאיתנו אין עתיד בטוח וחוסן כלכלי לקראת פרשתנו לפנסיה… מצאתי עצמי כמו רבים מחבריי השפים ללא עתיד בטוח מאחר שבמקצוע שלנו אנו מרבים לעבור ממקום למקום. לכן חשבתי כי עלי לעשות מעשה ולהתחיל לפעול וליזום למען עתיד".

בעוד התפקיד כולל אחריות על ניהול משאבי האנוש של הארגון עצמו, עיקר התפקיד מתמקד בסוגיות של קידום המקצוע ופעילויות שמטרתן הטבת ושיפור המצב הקיים ושמירה על זכויות החברים על מול המעסיקים השונים בתחום.

בין המטרות של תפקיד מנהל כוח אדם ומשאבי אנוש, איגוד השפים:

  • לפעול למען הכרה מקצועית ומציאת מקומות עבודה לחברי האיגוד, מצד אחד, ולעזור לבעלי המסעדות למצוא טבחים מקצועיים מהצד השני.
  • להפעיל וליזום מסגרת להכשרות מקצועיות , ימיי עיון והשתלמויות למען קהילת השפים.
  • להפעיל את מערך הסיוע המשפטי והסיוע הטלפוני המקצועי באופן שוטף הניתן לחברי האיגוד.
  • ולפעול להפצת משנת האיגוד בקרב כלל הציבור.

האם נדרש ידע בניהול משאבי אנוש עבור משרת מנהל כוח אדם ומשאבי אנוש של איגוד השפים?

היסטורית ובעקבות המינוי הנוכחי ניתן לומר כי לא, אך לדעת מערכת מגזין משאבי האנוש מדובר בטעות. למרות שעיקר עיסוקו של מנהל כוח אדם ומשאבי אנוש באיגוד השפים מוגדר בקידום המקצוע ונתינת שירות לחברים בו, עדיין מנהל מקצועי, בעל ידע מנהלי, יכול היה לעשות את התפקיד בצורה טובה יותר.

הטענה המרכזית שהמגזין מעלה בפני איגוד השפים הוא כי כמו שלא הייתם נותנים לכל אחד לנהל מטבח ו'מכשירים' אותו ע"י הארגון, גם ניהול המשאב האנושי, על כל צדדיו הוא מקצוע – וככזה נדרש ידע מקדים והכשרה מתאימה.

מעבר לניהול משאבי האנוש של האיגוד עצמו, הפעלה של מערך הדרכה, הכרה במקצוע, ביצוע השמות / גיוסים, תמיכה בידע מקצועי בתחום דיני העבודה ועוד… הינם התחום המומחיות של מנהל משאבי האנוש ואם האיגוד היה בוחר לקחת איש מקצוע לנושא, ככל הנראה, חברי האיגוד היו מקבלים שירות וייצוג טובים יותר בטווח הארוך.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה