מחקר: על נשים לאמץ דפוסי התנהגות גבריים על מנת להתקדם בארגון

מחקר: על נשים לאמץ דפוסי התנהגות גבריים על מנת להתקדם בארגון

עכשיו זה רשמי: נשים וגברים מנהלים תקשורת באופן שונה. לנשות קריירה מומלץ לאמרץ דפוסי התנהגות גבריים, על מנת להעביר מסרים שיובנו על ידי גברים

שיתוף
אשת עסקים

העצמת נשים בעבודה, היא לא רק אחד מנושאי המחקר המובילים בתחומי ניהול משאבי אנוש, אלא אופן פעולה אותו מאמצים ארגונים רבים. לאחרונה פורסם מחקר הטוען כי נשים בארגון יכולות לקדם את הקריירה שלהן, אם יאמצו את דפוסי ההתנהגות הגבריים בישיבות ההנהלה.  כך טוענת ג'יין ווד, יועצת לקידום נשים בארגונים ומייסדת את ארגון "לשנות אנשים".

ווד מדגישה כי נשים יכולות לאמץ דפוסי התנהגות גבריים בישיבות ההנהלה, בלי לאבד את הנשיות שלהן. נשים וגברים מנהלים תקשורת באופן שונה סבורה ווד. לדוגמה: הנהון בראש במהלך ישיבות מתפרש אצל גברים כהסכמה לדברים בעוד שאצל נשים כסימן להבנת הנאמר ועידוד הדובר. גברים נוהגים להתפרץ לדברי הדובר במהלך ישיבות כדי להביע את דעתם, מה שמתפרש  על ידם כסימן לאסרטיביות בעוד שנשים נוהגות להישאר פאסיביות ולהימנע מלהפריע לדובר לסיים.

"נשים שמסוגלות להבין את דפוס ההתנהגות הגברי ולאמץ אותו אל תוך הרפרטואר שלהן, יגלו כי הן עשויות להעביר מסרים שיובנו על ידי גברים", טוענת ווד.

לאחרונה החלה ווד להעביר סדנאות למנהלות בכירות, כדי שיכלו ליישם את ממצאי המחקר שלה. הדוגמאות שהוזכרו לעיל, התפרצות במהלך ישיבות הנהלה לדבריהם של אחרים והפרשנות השונה להנהון המסורתי בראש, הם רק שניים מבין מגוון הדרכים בהם עשויות נשים לקדם את הקריירה שלהם. דרך נוספת אותה עשויה מנהלת משאבי האנוש בארגון לקדם, היא ארגון סדנאות להעצמה נשית בעבודה. אלו יכללו בין השאר הדמיות ומשחקי תפקידים וילוו  בהרצאות, שכן העצמת נשים בארגונים היא אינטרס משותף של העובדות וההנהלה כאחד ואת הפירות עשויים שני הצדדים לקטוף.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה