מדוע שיתופיות אינה עוזרת לפתור בעיות?

מדוע שיתופיות אינה עוזרת לפתור בעיות?

נכון שאנחנו חיים בעידן השיתופיות אולם מחקר חדש מראה ששיתופיות בעבודה עוזרת מעט לאיסוף מידע ומפריעה הרבה למציאת פתרונות

שיתוף
עבודת צוות

עבודה משותפת היא אחת ממילות הבאז בעולם משאבי אנוש, אבל לרוע המזל השיתוף לא תמיד מצליח. לפעמים הוא אפילו מפריע לנו לפתור בעיות. קימברלי וייסול מאתר משאבי אנוש Inc. מספרת על מחקר מבית הספר לעסקים באוניברסיטת הרווארד שמוכיח זאת.

70 צוותים של 16 סטודנטים בכל אחד מהם התבקשו לפתור בעיות שונות. הסטודנטים השתמשו בתכנת שיתוף מותאמת כדי לבצע את המשימות. חלק מהצוותים היו יותר מחוברים בתוכם מאשר צוותים אחרים, בהיבט של האפשרות לחלוק מידע עם יותר משתתפים. הצוותים שהיו המחוברים ביותר עשו את העבודה הטובה ביותר קשורה איסוף מידע שיכול (תאורטית) לעזור להם למצוא פתרון. אבל כאשר הגיע הזמן לקבל החלטה ולבחור תשובה, הצוותים המחוברים ביותר היו הגרועים ביותר.

החוקרים אמרו שהם גילו שלמבנה הרשת יש מנגנון הפוך בין חיפוש מידע לבין חיפוש פתרונות. הצוותים המחוברים לא אספו הרבה יותר מידע בהשוואה לצוותים המחוברים פחות. הצוותים המחוברים נטו לאסוף כ-5% יותר נתונים מאשר הצוותים המחוברים פחות, בעיקר כי חברי הצוותים המחוברים נטו פחות מאחרים לבצע חיפושים כפולים. אולם הצוותים המחוברים גם הראו הרבה פחות פתרונות אפשריים בהשוואה לצוותים המחוברים פחות. לצוותים המחוברים פחות היו 17.5% יותר רעיונות, וחשוב יותר – הם נטו יותר להגיע לפתרון הנכון. החוקרים אומרים שהסיבה לכך היא שאנשי הצוותים המחוברים פחות לא נטו לשכפל רעיון גרוע של שכניהם.

הפתרון נמצא מאחורי הדלת הסגורה
כדאי לשים לב לכך שבמחקר השתתפו סטודנטים שהשתמשו באותו כלי שיתוף, שתוכנן במיוחד עבור מחקרים מהסוג הזה. ייתכן לפיכך שהכלי הועיל למשתתפי המחקר יותר מכפי שעשוי היה להועיל למועסקים של ממש בחיים האמתיים. החוקר איתן ברנשטיין מהרווארד אומר שתוצאות המחקר מראות את הצורך של חברות להיות גמישות בדרך שבה הן מגדירות עבודת צוות, באופן שבו הן משתמשות בתוכנה ואפילו בארכיטקטורה שלהן. אתם לא רוצים לעודד את העובדים שלכם לעשות הכול בצוות כאשר הטקטיקה הטובה ביותר לפתרון בעיות עשויה להיות הסתגרות מאחורי דלת המשרד וניתוק מהרשת. זה אומר שכלי השיתוף צריכים להיות גמישים יותר ושעל כולם להבין שלפעמים הכלים האלה אינם מתאימים.

החוקרים מחברים את עבודתם לטרנד הנוכחי והלא מאוד חדש של משרדי חלל פתוח, שאמורים לעודד שיתוף בעבודה. המשרדים האלה ידועים היטב כמאתגרים עבור אנשים מופנמים. אבל גם עובדים מחוברים צריכים מרחבים שבהם הם יכולים להתנתק ולהתרכז בבעיות סבוכות – ולהשאיר את השיתוף מצדה השני של הדלת.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה