רוצים עובדים מחויבים? תנו לנשים לנהל את העסק!

רוצים עובדים מחויבים? תנו לנשים לנהל את העסק!

סקר חדש שבוצע בארה"ב מראה כי מועסקים שעובדים תחת מנהלת מרוצים יותר ומחויבים יותר ממועסקים שעובדים תחת מנהל

שיתוף
מעורבות הנשים בחברה

מעורבות הנשים בחברה

לא מעט מחקרים הצליחו לקשור בין נשים בעמדות בכירות להצלחה עסקית של הארגון. אחד הפירושים הנפוצים שיוחסו לתופעה היא הכוח שבדייברסיטי (הטרוגניות). סקר חדש מראה לנו שקידום נשים לדרגות ניהול הינו מהלך הטומן בחובו יתרון עסקי נוסף לעסק והוא: מחויבות עובדים.

על פי הסקר שבוצע על ידי גאלופ ושתוצאותיו פורסמו באתר משאבי אנוש Human Resources Online, מועסקים העובדים תחת מנהלת הם עובדים מחויבים/מגויסים יותר לארגון ביחס למועסקים אשר עובדים תחת מנהל.

על פי דוח גאלופ, המבוסס על נתונים של 27 מיליון עובדים במהלך ארבעת העשורים האחרונים – מועסקים (נשים וגברים) אשר עובדים תחת מנהלת מחויבים לארגון בשיעור של 33% ואילו מועסקים (נשים כגברים) העובדים תחת מנהל מחויבים לארגון בשיעור של רק 27%. מדובר בפער של 6 נקודות.

נשים למען נשים!
מהסקר עולה כי המועסקים המחויבים ביותר בארגון הם: נשים העובדות תחת מנהלות. מועסקות אשר מנוהלות על ידי אישה מחויבות לארגון בשיעור הגבוה ביותר של 35%.

העובדים הכי פחות מאושרים בארגון, על פי דוח גאלופ, הם גברים המנוהלים על ידי מנהלים זכרים. מועסקים העובדים תחת מנהלים גברים מחויבים לארגון בשיעור הנמוך ביותר של 25% בלבד.

על פי הדוח שלפנינו, לא רק שנשים בעמדות ניהול משפיעות לטובה על מחויבות העובדים (ובעיקר העובדים), הן עצמן מעלות את רף המחויבות בארגון שכן המנהלות מחויבות לארגון יותר מעמיתיהן המנהלים. על פי הסקר האחרון, 41% מקרב המנהלות מחויבות לארגון לעומת רק 35% מקרב המנהלים. עורכי המחקר מציינים כי יחס זה, בין מחויבות המנהלים למחויבות המנהלות, נשמר בכל דור ובכל טווח גיל.

נשים מעודדות!
מהסקר עולה כי מועסקים העובדים תחת מנהלת מרגישים יותר תמיכה, עידוד וקידום. כאשר המועסק מנוהל על ידי מנהלת, הסיכוי שהוא ירגיש שתומכים בו ומקדמים אותו גדל ב-126%. כמו כן, עובדים המנוהלים על ידי נשים מרגישים שהם זוכים ליותר הוקרה. הסיכוי שהעובד ירגיש שקיבל מחמאה או זכה להוקרה בשבוע האחרון על ידי המנהל עולה ב-117% כאשר המנהל הוא אישה!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה