מודל עובדים משותפים בחברות

מודל עובדים משותפים בחברות

חברות שונות חולקות בעובדים משותפים על פי הצורך

שיתוף
מודל עובדים משותפים

מודל עובדים משותפים

אם עד היום, כל עובד עבד עבור חברה אחת ושירת את צרכיה בלבד, הרי שכיום, עם המחסור בכישרונות והתחרות ההולכת וגוברת עליהם, חברות מבינות כי מודל של חלוקה בעובדים הוא המודל האפקטיבי והטוב ביותר.

מומחים סבורים, כי בעתיד הקרוב, עובד אשר עובד עבור חברה אחת בלבד בכל זמן נתון, יהיה עניין נדיר.

המבנה הנוכחי של יחסי עובד-חברה הוא 1 ל -1. אתה עובד עבור חברה אחת (אלא אם כן אתה יועץ) והחברה משלמת לך כשכיר. בעתיד, האופן שבו אנו עובדים ומבני יחסים היחסים עתיד להשתנות. למעשה, כבר עכשיו הרעיון של מערכת יחסים "אחת לרבות" הולך ותופס תאוצה.

יש כיום כבר הרבה אנשים, מומחים בתחום שלהם (חשבונאות, משאבי אנוש, מכירות, שיווק), אשר עובדים עבור מספר חברות. ברוב המקרים החברות אינן מתחרות ביניהן ולכן אין התנגשויות. המודל נקרא "שיתוף עובדים" או "שיתוף עבודה".

המושג דומה ל "שיתוף חללי עבודה" או שיתוף "מבני מגורים". חברות בקרוב תתחלנה יותר ויותר לשתף עובדים.לא מדובר בשיתוף זמני עבודה או שעות ייעוץ, אלא חברות אשר רוכשות נתח של שעות זמינות של עובד במהלך כל שבוע או חודש.
לדוגמה, אם החברה שלך צריכה איש שיווק מכושר, תוכל לקנות נתח שעות של אנשי מקצוע מובילים בתחום השיווק במהלך השבוע הבא או החודש. אנשי מקצוע אלו יספקו עבור החברה שלך את המומחיות שלהם ויתמקדו באותו זמן שהוקצב ונרכש, רק לחברה שלכם. לאחר מכן, הם יעברו הלאה לחברה הבאה שרכשה את בנק השעות שלהם.

זה נוח ומצוין מבחינת צמצום עלויות: יש פעמים בהם אתה לא צריך פונקציה מסוימת במשך 40 שעות ובזמנים אחרים אתה צריך פונקציה למשך יותר מ 40 שעות.
המפתח הוא לצבור את כל אנשי מקצוע אלה במקום אחד, אתר אינטרנט, שבו חברה יכולה ללכת להסתכל על פרופילים / מומחיות, וזמן זמין לאותו זמן ספציפי (וכמובן עלויות).

כך חברות תוכלנה גם לקבל מומחיות מכל רחבי העולם, אז אם תצטרכו לדוגמה איש מכירות במילאנו, תוכלו לחלוק באותו עובד עבור הזמן המוקצב.

המפתח הוא כמובן להבטיח שאין ניגוד אינטרסים. משאבי אנוש ומחלקות משפטיות תצטרכנה להיות מתוחכמות ויסודיות במקרה הזה ולייסד מערכת חוקים ותקנות כמו גם בדיקות נאותות עבור העובדים שחולקים את זמנם.

מומחים טוענים כי עניין חלוקת העובדים בוודאות יהפוך פופולרי בעתיד. היתרון המקצועי עובד עבור חברות רבות, וזה שומר על העניין שלהם ללא הרף. היתרון עבור החברה היא להשתמש ולשלם עבור המיומנויות שהיא זקוקה לה, בדיוק כאשר היא זקוקה לה.

היתרונות עבור העובדים המשותפים:

וותק וניסיון מוכח במספר חברות ולא רק בחברה אחת.
עבודה על פרויקטים שונים וצבירת ניסיון.
עבודה על מוצרים שונים להרחבת הידע.
חוסר שעמום, ועניין רב הנוצר במעבר בין חברות.
היכרות עם גורמי מפתח רבים.
אפשרות לבחון כמה חברות ולהחליט בסופו של דבר אם לבחור בחברה אחת קבועה לעבודה או להמשיך במתכונת הזו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה