מה צריך לדעת לגבי גיוס נשים בשנת 2017

מה צריך לדעת לגבי גיוס נשים בשנת 2017

בשנת 2017, עדיין קיים חוסר איזון מגדרי בחברות

שיתוף
גיוס נשים

גיוס נשים

למרות שמנהלים יודעים כי הגיוון התעסוקתי עושה טוב לחברה, מייצר רעיונות חדשניים ויצירתיים ומקדם אותה בתחרות, הכישרון הנשי עדיין נבלם פעמים רבות ע"י הטיה מינית וסטראוטיפים.

סקרים שנערכו בארה"ב מראים, כי 82% מהנשים מאמינות כי גברים משתכרים יותר עבור אותם תפקידים שהן מבצעות וזו אחת הבעיות שמקשות על המגייסים לגייס יותר נשים.

סיבות נוספות כוללות:

נשים בוחרות קריירות שונות בהשוואה לגברים, וסביבת עבודה בחברות מסוימות עשויה להיות בלתי ידידותית עבורן.

מגייסים לא משקיעים במודעות דרושים ידידותיות לנשים, כאשר שימוש בביטויים מסוימים בתיאור התפקיד יכולים למשוך או להרתיע מועמדים.

נשים מציגות את עצמן בראיונות עבודה באופן שונה מאשר גברים, ומראיינים עשויים להרגיש פחות נוח עם המיצג השונה.

מה נשים רוצות?

גיוס נשים מתחיל בהבנה מה חשוב להן. על פי מחקרים, נמצאו 5 שיטות יעילות יותר לגיוס נשים:

חופשת לידה ארוכה בתשלום

שביעות רצון מהשכר

עמיתים מצטיינים

שוויון הזדמנויות לגברים ולנשים

שעות עבודה גמישות

כדי לוודא שתצליחו לגייס יותר נשים לחברה ולאזן את המגוון התעסוקתי, להלן מספר דרכים:

צרו מודעות גיוס ידידויות לנשים

זה לא רק הביטויים בהם אתם משתמשים במודעת הדרושים שעושה את ההבדל (למרות שיש לכך השפעה רבה), זה גם מה מוצע במודעת הדרושים, עבור הנשים. הטבות כגון: בירה חינם, משחקי כדורגל ומפגשי מכוניות, ירתיעו נשים מלהגיש מועמדות למשרה. לעומת זאת, שעות עבודה גמישות, חופשת לידה ארוכה בתשלום, איזון בין עבודה ובית – אלו ישפרו מאוד את נגישות המשרה לנשים.

חשוב לנסח מחדש את מודעת הדרושים שלכם, כך שתתאים למגזר הנשי. בנוסף, חשוב לדעת היכן לפרסם את המודעה. כדי לגייס יותר נשים, מומלץ לפרסמה בפורומים של נשים עובדות, נשים קרייריסטיות, נשים מחפשות עבודה, וכן הלאה.

לוחות זמנים גמישים

היתרון של אפשרות ללוח זמנים גמיש הוא עצום עבור נשים, ובמיוחד אמהות. חברות רבות מקיימות גישה זו של כמה ימי עבודה מהבית במשך השבוע, או ימים בהם האמהות העובדות יוצאות מוקדם יותר, כדי להוציא את הילדים מהמסגרות החינוכיות. הטבות כאלו מושכות מועמדים שממוקדים בביצועים ולא בשעות מול שולחן העבודה.

אם אתם רוצים למשוך כישרונות נשים לעבודה אצלכם, הציעו לוחות זמנים גמישים באמת, שיאפשרו לנשים להתאים את הזמן להוצאת הילדים מבתי הספר לפחות אחת לשבוע, להישאר בבית עם ילדים חולים, לצאת מוקדם יותר לאספות הורים, וכד'.

טיפוח נשים מנהיגות

נשים מנהיגות בחברה יכול ללמד הרבה עליה ועל תרבות המעסיק. בנוסף לגיוון התעסוקתי שמייצרת המנהיגות הנשית בחברה, חברה בה ישנה נציגות נשית בתפקידים הבכירים משפרת באופן משמעותי את מותג המעסיק, ומושכת אליה נשים נוספות. חשוב לפתח את המיומנויות המקצועיות של הנשים בחברה ולסייע להן להתקדם בה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה