שיתוף

ככל שגוועים הדיו של משבר הקורונה, וככל שיותר עובדים מסרבים לחזור לעבודה לאחר חודשי חל"ת (חופשה ללא תשלום) ארוכים – בין אם משום שעובדים אלה עשו חישוב מסלול מחדש ובמהלך משבר הקורונה מצאו עיסוק שמעניין אותם יותר, או החלו לעבוד עבור מעסיק אחר בעת המשבר ומצאו שם את מקומם, או שהחליטו להפוך לעצמאים – כך מתברר ליותר ויותר ארגונים שהם צריכים להתחיל בהליך גיוס עובדים.

המרכיב שהוא אולי החשוב ביותר בהליך הגיוס הוא ריאיון העבודה. זהו השלב שבו יכול מנהל משאבי האנוש או מנהל הגיוס לעמוד על טיבם של המועמדים, מעבר לדברים הטכניים שצויינו בקורות החיים ובשאר ההליכים המקוונים במסגרתם סיפקו המועמדים נתונים יבשים לגבי התאמתם לתפקיד.

ובתוך הריאיון, אחד המרכיבים החשובים ביותר הוא השאלה: למה המועמד עב את מקום העבודה הקודם שלו, או למה הוא מתכוון לעזוב את מקום העבודה הנוכחי שלו.

לכאורה, בתקופה הנוכחית התשובה היא פשוטה: ארגונים רבים פיטור עובדים בגלל משבר הקורונה, וחלקם אף נסגרו. ועדיין חשוב להבהיר את הנקודה הזאת.

לאו דווקא משום שחשוב לדעת למה המועמד עזב את מקום העבודה הקודם, אלא בעיקר משום שהתשובה לשאלה זו מאפשרת למראיין לתהות על קנקנו על פי התשובה שהוא נותן, ולתת הרבה מאוד אינדיקציות לגבי אופיו ויכולתו להשתלב בארגון שלכם.

ראשית חשוב להבהיר, שאת השאלה 'למה עזבת את מקום העבודה הקודם' או 'למה אתה מתכוון לעזוב אותו', לא הכרחי לשאול בניסוח הספציפי הזה.

יש הרבה מאוד שאלות שניתן לשאול ואשר התשובות עליהן מובילות לתשובה לשאלה למה המועמד עזב את מקום העבודה הקודם ועל איזה רקע.

יש 3 דברים עיקריים שניתן ללמוד עליהם מהתשובה לשאלה זו:

1 ראשית, התשובה לשאלה זו מלמדת מה מניע את המועמד לפעולה (או לצעד דרסטי כל כך של עזיבת מקום עבודה) ובה בעת גם מהם הדברים שאינם מניעים אותו לפעולה (למשל אילו לא היה קורה X, האם לא היה עוזב).

2 שנית, אם הוא פוטר ממקום העבודה הקודם שלו, האם זה משום שהוא הסתכסך עם המנהל הישיר שלו, האם ביצע טעות גורלית בארגון הקודם עד כדי כך שפוטר, האם נכשל בתפקידו הקודם בדרך כלשהי וכו.

3 מהי מידת הכנות והאמינות של המועמד: כאשר מועמד משקר לגבי סיבת פיטוריו ממקום העבודה הקודם, או לגבי הסיבה בגללה הוא מתכוון לעזוב את מקום העבודה הקודם, יש אפשרות לראות זאת בשפת הגוף שלו.

כל רמז, ולו הקטן ביותר, בין אם זה בהבעת הפנים, בתנועה לא רצונית ברגל, בהטיית ראש וכדומה, כל אחד מאלה יכול להיות רמז לכך שהמועמד משקר.

כנות ואמינות הן תכונות חשובות ביותר. אם המראיין קיבל רושם שהמועמד משקר, יתכן שיש מאחורי זה משהו שלא תרצו להוסיף לארגון שלכם.

האם מועמד שפוטר ממקום עבודה קודם הוא מועמד שכדאי לפסול? לא בהכרח. תלוי מאוד מה היתה הסיבה לפיטורים. וחשוב אף יותר: מה שהוא עשה מאז הפיטורים כדי להשתפר.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה