מדינת ישראל תזדקק בעשור הקרוב ליותר ממיליון עובדים

מדינת ישראל תזדקק בעשור הקרוב ליותר ממיליון עובדים

כך אמר שלום שמחון, שר התמ"ת, בכנס להגברת התעסוקה שהתקיים אתמול (ה-10 ביולי) בקריית גת

שיתוף

הכנס להגברת תעסוקה בקריית גת התקיים אתמול (ה-10 ביולי), ביוזמת משרד התמ"ת מחוז ירושלים בשיתוף פעולה עם עיריית קריית גת, שירות התעסוקה, תנופה, מנהל חטיבת המסחר והתעשייה, י. ש. גת פארק התעשייה, ומט"י (המרכז לטיפוח יזמים).

בכנס, אותו פקדו שר התמ"ת שלום שמחון וראש עיריית קריית גת אבירם דהרי, לקחו חלק 170 מעסיקים ובמסגרתו הוצגו מגוון הפתרונות של משרד התמ"ת אשר נועדו למנף את שוק העבודה וביניהם: שורת מענקים והטבות למעסיקים לצורך גיוס עובדים חדשים. המענקים נועדו לסבסד הכשרות מקצועיות, עידוד מעסיקים לקלוט עובדים מאוכלוסיות מודרות, ייעוץ והכוונה לעסקים קטנים ובינוניים, וכן מענקים לעידוד התעשייה לייצור 'כחול לבן'.

שר התמ"ת שלום שמחון: "בימים אלה, בהם שבות ועולות הסוגיות החברתיות הקוראות לשוויון ולצמצום פערים, חשוב שנתמקד באחת הדרכים העיקריות לכך- כלומר בתעסוקה. משום כך, משמח אותי מאוד להיות היום דווקא כאן, בקרית גת, אחד המקומות הידועים בפעילותם המוצלחת של מגוון רחב של מיזמים ועסקים, בהם מפעלי תעשיה קלה וכבדה, מזון, טכנולוגיה והיי- טק.

הפוטנציאל התעסוקתי הוא אדיר. בקרב דורשי העבודה בישראל קיימות אוכלוסיות שונות שבכוחן לתרום רבות לעסקים, ובכוחם של המפעלים השונים לתרום לשוויון, באמצעות העסקתן ושילובן. יהיו אלה – אימהות ואבות חד הוריים, עולים יוצאי אתיופיה, בעלי מוגבלויות, מיעוטים, חרדים ועוד אוכלוסיות מודרות. הכלים שאנו מפעילים הם רבים – הכשרות המקצועיות, תכניות לעידוד יזמות עסקית להרחבת מעגלי התעסוקה גם מעבר למרכז הארץ, ליווי תכניות תעסוקה בשיתוף הרשויות המקומיות, הרחבת פעילותם של צהרונים ומעונות יום, לעידוד תעסוקת נשים – כאשר הדבר נכון בעיקר באוכלוסיות המיעוטים והמגזרים המודרים- ערבים וחרדים, ומענקים למעסיקים שיעסיקו עובדים מאוכלוסיות אלה."

במהלך היריד התייחס השר שמחון לנושא הרחבת מפעל אינטל בקריית גת ואמר כי יש לדבר חשיבות אסטרטגית וכי משרד התמ"ת יעשה מאמץ גדול להגיע עם הנהלת אינטל העולמית ועם אינטל ישראל להסכמה על הרחבת המפעל והגדלת מספר המועסקים בו. לדברי השר שמחון: "יש לנו שולחן משותף עם אינטל, אנו נמצאים בהדברות שחשובה לממשלה ונמשיך לעשות מאמץ לחזק את אינטל בישראל ולהרחיב את פעילותה."

לסיום התייחס השר שמחון דיבר על החוק לשוויון בנטל וציין שהחלק החשוב הוא שילוב חרדים ושאר מיעוטים בשוק העבודה. לדבריו: "מדינת ישראל תזדקק בעשור הקרוב ליותר ממיליון עובדים. יש לייצר 400 אלף מקומות עבודה בעשור הקרוב. זה לא יקרה אם לא יקומו מפעלים ושטחי תעשייה. קריית גת כעיר תעשייתית צריכה לקלחת חלק במאמץ זה."

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה