מדור חדש ב-HRus: "לשכת גיוס" – מי מסתתר במחלקות ה-HR שלכם?

מדור חדש ב-HRus: "לשכת גיוס" – מי מסתתר במחלקות ה-HR שלכם?

מדור חדש ב-HRus: בכל שבוע תעמוד מחלקת משאבי אנוש אחת למבחן המציאות שלנו. הדשא של השכן, גרסת ה-HR

שיתוף
משאבי אנוש מאחורי הקלעים

תעודת זהות: מחלקת משאבי האנוש של מארוול אירופה.

מיקום המחלקה: פתח תקווה.

נציגת המחלקה: שירלי אביבי, מובילת הגיוס.

כמה מילים אודות: קבוצת מארוול מפתחת, מייצרת ומשווקת פתרונות בפס רחב לשוק תקשורת הנתונים והאחסון. מארוול ישראל פועלת באמצעות שלוש חטיבות: חטיבת הסלולר, חטיבת בקרי תקשורת ושבבי SoC וחטיבת מתגי תקשורת והתוכנה.

המחלקה מגייסת עובדים מאירופה. על כן תהליך הגיוס הוא מעט שונה מכל תהליך גיוס עובדים בארץ. 

כמה עובדים במחלקה? 7.

באילו אמצעים אתם מפרסמים משרות? חבר מביא חבר, אוניברסיטאות, רשתות חברתיות, השתתפות בירידי תעסוקה, סוכנויות השמה.

האם קורה הרבה שמבריזים לכם מראיונות? לשמחתי לא. לאחרונה רק עובדת אחת הודיעה ברגע האחרון שלא תוכל להתראיין.

מה כולל תהליך הגיוס בחברה? אנחנו מבצעים ראיון טלפוני או בסקייפ או בוידיאו, ולאחר מכן שניים או שלושה ראיונות פרונטליים המתבצעים על ידי מנהל מארוול במדינה עצמה, כשאחד מהם הוא ראיון HR.

האם מציגים את השכר או שואלים את המועמד מהן ציפיות השכר שלו? שואלים ציפיות שכר, ומרכיבים אותו לבסוף לאחר שקלול של ניסיון העובד, השכר המקובל בתחום בארגון והשכר המקובל במדינת המוצא של המועמד.

האם אתם מודיעים לכל המועמדים מה הסטטוס שלהם בתהליך? כל מי שהתחיל אצלנו תהליך אנו מודיעים לו אם התקבל או לא. לא לכל מי ששלח קורות חיים אלא למי שפנינו אליו ונרצה להמשיך אתו את התהליך. השאיפה שלי היא להשיב בכל מקרה גם למי ששלח קורות חיים שכרגע לא רלוונטיים.

איך זה לראיין עובדים שלא נמצאים בישראל? קודם כל זה מפגש עם תרבות אחרת. שנית, צריך להכיר את המדינה את חוקי העבודה שלה ואת הנהוג בה. כשאני מגייסת למשל עובד מספרד, אני צריכה לדעת שגני הילדים שם לא נפתחים לפני 9 בבוקר, ולכן גם לא אציע למועמדים שהם הורים משרה שמתחילה בשעה 8. האתגר המשמעותי הוא לגייס מרחוק ולהיות מסוגל לאבחן את האדם גם כשלא מדובר בשיחה פנים מול פנים. עם הניסיון שרכשתי בגיוס עובדים, למדתי לאבחן ולזהות למשל טון דיבור.   

תני טיפ לרכזת גיוס חדשה: לא לוותר על הכרת העסק היטב, ולא להישאר רק ברדיוס של התפקיד. להבין את אסטרטגיית הארגון, את התרבות הארגונית שלו, ואת התהליכים שקורים בו.

תני טיפ למועמדים לעבודה: לשדר מקצועיות מתחילת התהליך ועד הסוף. לבדוק את עצמך מתחילת התהליך של חיפוש העבודה. לעבור שוב על קורות החיים ולוודא שאין בהם שגיאות, ולהבין שברגע ששלחת אותם – כאן מתחיל תהליך ההערכה והסינון. לא צריך לשלוח את קורות החיים כמה פעמים, ואין צורך לפנות אלינו בטלפון.

מד הלחץ בעבודה מ-1 עד 5: 3. אולי 4, תלוי בתקופה.

 

רוצים גם אתם לככב אצלנו בפינה? פנו אלינו וניצור אתכם קשר! – //www.hrus.co.il/contact

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה