שיתוף

חלק מהארגונים המנסים להתמודד עם מחסור במועמדים ובמיומנויות נחוצות מאוד, מיישמים "מסלול מהיר" לגיוס מועמדים. ישנם כאלו הגורסים כי זה מגיע כעשרים שנה מאוחר מדי וגיסו מהיר היה נחוץ במשך זמן רב. אך מאחר ומדובר במגמה מתעוררת, חשוב לבחון את השלכותיה על המועמדים.

עובדים מסוימים מחליטים לעזוב עבודה ומגישים מכתב התפטרות המספק למעסיק הנוכחי הודעה של חמישה שבועות מראש לדוגמה. במקביל, הם מגישים פניה למשרה, ומתקבלים למסלול גיוס מהיר, כך שתוך כ- 10 ימים הם כבר מבצעים ראיון ווידאו, ראיון טלפוני, ושני ראיונות פרונטליים – תוך כשבוע נוסף, הם מקבלים הצעת שכר ומקיימים משא ומתן.

ישנן חברות שמקיימות מסלולי גיוס כה מהירים, ומצליחות לגייס לסניפים הגלובליים שלהם כמה אלפי עובדים ביום אחד.

אם כך, מסלולי גיוס מהיר מבוצעים בעיקר באמצעות שליחת פניה וקו"ח, ראיונות טלפוניים, שיחות ווידאו, וראיונות פרונטליים, הכל תוך מספר ימים וחקל אפילו במקביל. כיצד זה מבוצע?

אם החברה מקבלת החלטות גיוס בפורמט "יומי", יש מעט שאתה יכול לעשות כמועמד. החלק העיקרי שלך הוא לוודא שאת הבטוח לגבי מה שאתה מחפש ואם אתה מעוניין בתפקיד, כיוון שתידרש לתספק תשובות מהירות. מה החברות צריכות לעשות בתהליך גיוס מהיר?

עליהן לשאול את המועמד לגבי הרגשתו והאם יש לו שאלות, בתום כל ראיון וראיון. לשאלותיו, על המגייס לספק תשובות כנות ואותנטיות.

על המגייסים לבצע מעקב צמוד אחר כל מועמד. לשגר לו עדכוני סמס תודה על שהתראיין, ולעדכן אותו בכל שלב בתהליך – מתי אמור להיות השלב הבא, מה הוא יכלול וכיצד עליו להתכונן. בכל סוג כזה של תקשורת, ישנה גם הזדמנות להבהיר משהו או להוסיף דברים שאינם הובהרו, וזה עדיין משרת את המטרות הללו של הגיוס המהיר.

סקירה מהירה

כדי לייעל את החלטות הגיוס המהירות, חשוב להקים מראש צוות גיוס ייעודי שתפקידו יהיה לבצע סקירה וסיעורי מוחות לגבי כל מועמד שנבחן. ייתכן שעל מנהל משאבי אנוש יהיה לבצע בעצמו ביקורת על המועמדים, אך כשמדובר בעבודת צוות, הכל מהיר וקל יותר. זה מאוד יכול לעזור כשישנה מערכת טכנולוגית למעקב אחר ראיונות, כך שניתן לעלות את פרטי המועמד וההתרשמות לגביו בכל שלב ושלב ובין הראיונות.

להיות מוכנים להחלטות מהירות

ב "מסלול גיוס מהיר" חברות צריכות לקבל החלטות מהירות ולעדכן בהקדם את המועמדים כדי שלא לפספס אותם. לשם כך, יש מלהיות מוכנים מראש לתהליך כזה, של קבלת החלטות מהירות ללא עיכובים. הצעות השכר לדוגמה, יכולות להיות מועברות בטלפון או במייל ועם בקשה לתגובה מהירה מהצד השני. כמראיין, עליך מודע למטרות הארגוניות ומנגד, לשאיפות המועמד ולהיות מוכן לקבל החלטה במהירות.

שיפור מתמשך

יש לשפר את התהליך כל הזמן ולאחר כל סבב גיוס מהיר לקיים ישיבות צוות לצורך הפקת לקחים לסבבים הבאים. כל גורם בתהליך הגיוס המהיר צריך להיבחן: הראיונות, ההחלטות, הצעות השכר, הזמן שארך בין לבין ועד לקבלת החלטה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה