לשבור את הקרח: כיצד להתחיל לדבר עם אנשים חדשים

לשבור את הקרח: כיצד להתחיל לדבר עם אנשים חדשים

תקשורת עם זרים יכולה להיות חוויה מרתיעה עבור אנשים מסוימים, במיוחד כאשר מדובר בשיחה פנים אל פנים

שיתוף

לשבור את הקרח

אם התחלתם עבודה חדשה ועליכם להציג את עצמכם לאנשים רבים שאינכם מכירים, גם אם אתם בתפקיד ניהולי, אין הדבר פשוט.

המחשבות שמתחילות להתרוצץ הם "כיצד עליי לפתוח את השיחה", "מה עליי להגיד", "כיצד אוכל לשבור את הקרח".. והידיעה שאין הזדמנות שניה לרושם ראשוני אינה מקלה בעניין.

לשבור את הקרח

הדרך הטובה ביותר לשבור את הקרח בהיכרות עם אנשים חדשים היא, לשמור על הדברים פשוטים. אל תאמצו את מוחכם באיתור הגיגים שנונים ובדיחות כובשות, פשוט הציגו את עצמכם, אמרו את שמכם, את תפקידכם החדש בחברה והוסיפו ברכה נעימה כגון: "אני שמח להכיר אותך".

אימונים

אל "תצאו לריצה" בטרם עשיתם חימום. להיכנס לחדר מלא באנשים זרים ולהציג את עצמכם מול עשרות ומאות עיניים שסורקות אתכם, עשוי להיות מפחיד ומרתיע. לעומת זאת, אם תיכנסו לחדר קצת קודם, תשוחחו שיחת חולין עם אדם אחד או שניים ותנסו להכיר רק אותם, ההתנסות הזו תשמש אתכם כ"חימום" בטרם הדבר האמיתי. לאחר שתתחממו ותרגישו שאתם בטוחים בעצמכם יותר, תוכלו לצאת לדרך ולפנות לקהל גדול יותר, כשבכל פעם כזו החשש ילך ויפחת.

שפת גוף

93% מהתקשורת בין בני אדם, אינה מילולית. לכן גם לחיצת יד פשוטה, חיוך, עמידה נינוחה, כל אלו משפיעים על התקשורת ועל הדבר בה אנו מציגים את עצמנו. כאשר אנו מכירים אנשים חדשים, חשוב לשמור על ארשת פנים שלווה אך אנרגטית. לא להיראות מותשים וחסרי סבלנות ולהקפיד לחייך בתחילת ובסוף ההיכרות. חשוב ללחוץ את ידו של האדם שממול, לחיצת יד מורגשת אך לא לוחצת, לקיים קשר עין חזק ולא להיבהל מלהישיר מבט אל האחר.

שאלות חיוניות

שאלות הן אמצעי סיוע בשיחה וכלי יעיל בהיכרויות עם אנשים. כאשר אתם כמנהלים פוגשים עובד חדש, בנוסף לשאלות הטריביאליות שנועדו לצורך היכרות ראשונית, ככל שתרחיבו ותעמיקו בשאלותיכם, כך העובד ירגיש שאתם מתעניינים בו. לדוגמה, תוכלו לשאול אותו אם הוא מרוצה בחברה, סביר שישיב שכן. אבל אז תוכלו להרחיב ולשאול אותו מה הוא אוהב בעיקר במקום העבודה, על אילו פרויקטים היה אחראי שהניבו הצלחה, מה היה רוצה לשפר בארגון, אילו הצעות הוא יכול להעלות לשיפור הקשר בין העובדים.. שאלות מסוג זה ממחישות לעובד כי אתם באמת מתעניינים בו ואינכם שואלים שאלות רק על מנת לקיים שיחה.

שמרו על הכיף

כעת משנשבר הקרח ואתם חשים בנוח עם האנשים החדשים בסביבתכם, אל תשכחו לשמור על הכיף. הומור הוא כלי תקשורת מצוין, אם אתם מסוגלים לשלב הומור בשיחה, הרי שיהיה לכם ערך תקשורתי מצוין. מלבד הומור, גם אנקדוטות וסיפורים מעניינים יכולים להשתלב בשיחות עבודה, בעיקר בפגישות בהן אתם מעוניינים להמחיש או להדגיש נושא מסוים. חשוב שהשיחות שלכם יהיו קולחות ואנרגטיות, שמרו על ווקאליות מרתקת והימנעו ממונוטוניות בטון הדיבור. כך תמשיכו לעניין את האנשים סביבכם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה