יוצאים לחופשה? אל תשכחו לנעול את האימייל

יוצאים לחופשה? אל תשכחו לנעול את האימייל

מרבית העובדים משאירים את תיבת הדואר שלהם פעילה במהלך חופשה ומכינים הודעה אוטומטית חוזרת בה מעודכנים תאריכי החופשה, מועד החזרה מהחופש ולמי ניתן לפנות במקרים דחופים

שיתוף
נעילת תיבת המייל

למרות שמודל ההודעה האוטומטית הוא אוניברסלי יש לו 2 פגמים משמעותיים:

1. הודעות אימייל עדיין מגיעות לתיבת הדואר שלכם ומפתות אתכם להיכנס לקרוא, רק כדי לוודא שלא צץ שום עניין חשוב או דרמטי.

2. כאשר תשובו מהחופשה, ימתנו לכם עשרות או מאות מיילים בתיבת הדואר הנכנס.

למרבה המזל יש פתרון לעניין והוא – לנעול את תיבת הדואר הנכנס שלכם כשאתם בחופשה. הדבר עשוי להצטייר כרעיון מוזר, עם זאת כמה מקומות עבודה כבר החלו לאמץ אותו.

אחת מיצרניות הרכב הגדולות בארה"ב, יישמה אפליקציה חדשה אשר מאפשרת לעובדים שלה להגדיר מחיקת הודעות דוא"ל נכנסות כאשר הם בחופשה. כאשר נשלחת הודעה למייל שלהם, האפליקציה שולחת להם הודעה אוטומטית המעדכנת כי האדם נמצא בחופשה ומתי הוא צפוי לחזור, מספקת טלפון למקרים דחופים, ומעדכנת את השולח כי המייל ימחק.

מדוע מומלץ לנעול את תיבת הדואר האלקטרוני שלכם כשאתם בחופשה?

המודל האוניברסלי אינו הוגן

במסגרת הסכם העבודה שלך עם החברה בה אתה עובד, מפורטים ימי החופשה המגיעים לך בהם מותר לך להימנע מכל עבודה. כאשר תיבת הדואר שלך ממשיכה לפעול ואתה נכנס לקרוא מיילים, המשמעות היא שאתה עדיין עובד, גם בימי החופש שלך. אם אתה מצליח "להתאפק" ולא נכנס לקרוא או להשיב למיילים במהלך החופשה, הרי שהמיילים שנצברו בזמן שהיית בחופשה יאלצו אותך לטפל בהם עם חזרתך. המשמעות לכך היא שלמרות שמגיעים לך ימי חופשה מלאים, בפועל אתה "מחזיר" חלק מהם כאשר אתה משיב לכמויות אדירות של מיילים שהצטברו במהלך החופשה. מאחר והחברות אינן מקצות זמן מיוחד למענה וטיפול במאגרי מיילים שהצטברו, הדבר הופך לעבודה נוספת שעליך להשלים בנוסף למשימות הרגילות שלך.

חוסר שקט

המחשבה כי יהיה עליכם לטפל במאות מיילים עם שובכם לעבודה, גורמת לכך שפעמים רבות תבחרו לטפל בענייני העבודה במהלך החופשה שלכם, מה שפוגע באיכות החופש, המנוחה והרוגע שמגיעים לכם. בגרוע מכך, אנשים לעיתים מוותרים על מספר ימי חופשה רק מתוך המחשבה של כמויות המיילים האדירות שיצטרכו לטפל בהם עם שובם. כשאתם יודעים מראש שתיבת הדואר האלקטרוני שלכם נעולה ואימיילים לא ישמרו, אתם יכולים להתפנות לחלוטין למנוחה ולבילויים ולא לחשוש מכמות ההודעות שתמתין לכם עם שובכם.

הפקת לקחים

הלקחים המופקים עם נעילת תיבת הדואר האלקטרוני וחסימת אפשרות שמירת הודעות נכנסות, חשובים ואפילו חיוניים עבורכם.
כאשר תשובו מהחופשה ותגלו ששום דבר אקוטי לא התרחש, שלא היו טראומות רציניות ושדברים יכולים לתפקד גם בלעדיכם, יהיה לכם קל ונוח יותר לתכנן את החופשה הבאה. למרות הוויתור על השליטה וההתמכרות לעבודה שהעניין מצריך, הלקחים הנלמדים הם אכן חיוניים.

חינוך

נעילת תיבת הדואר האלקטרוני מלמדת אנשים שעובדים איתך, שאינך זמין 24/7. זהו סוג של חינוך פסיבי, אך יש לו את היתרונות שלו. קביעת גבולות מול לקוחות וקולגות הינה חשובה וקריטית. במיוחד אצל עובדים שלרב לא שמים גבולות ומאפשרים לכולם לפנות אליהם בכל זמן ובכל שעה גם בעניינים שאינם ברומו של עולם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה