שיתוף

טכנולוגיות הבינה המלאכותית והרובוטיקה הולכות ומתקדמות בקצב מהיר מאי פעם ובד בבד, יותר ויותר עובדים חוששים שיאבדו את מקור פרנסתם.

אלא שלא בכל מקום, ולא כל כך מהר, יחליפו הרובוטיקה והבינה המלאכותית את בני האדם.

במשאבי אנוש, למשל, היכולת לנהל את איתור הכישרונות ובעלי המיומנויות, לגייס אותם, לקלוט אותם בצורה נכונה ועוד, צפויה להיות מושפעת מאוד מיכולות הבינה המלאכותית והרובוטיקה.

במילים אחרות, כלים של בינה מלאכותית ורובוטיקה יסייעו רבות למנהלי משאי האנוש לבצע את תפקידם טוב יותר, יעיל יותר ובמהירות גדולה יותר.

יתרה מכך, גם היכולת להעניק חווית עובד חיובית ולשמר את העובדים לאורך זמן בארגון, יושפעו רבות מהטמעת הבינה המלאכותית והרובוטיקה.

נכון לעכשיו נראה כי גורם הבידול העיקרי של ארגונים שמחלקות משאבי האנוש שלהם מוצלחות יותר מאחרים, יהיה מידת השימוש ברובוטיקה ובבינה מלאכותית במחלקת משאבי האנוש.

זאת ועוד, מחלקות משאב אנוש שלא יצטיידו בזמן ברובוטיקה ובבינה מלאכותית עלולים למצוא עצמם במצב שבו הם נאלצים להגיב לשוק ולאירועים במקום להוביל את הגיוסים המוצלחים, שימור העובדים, וניהול הכישרונות.

ככל שהטכנולוגיה שעומדת לרשות המחלקות משאבי האנוש משתכללת יותר, כך המאזן נוטה לטובת אלו שהצטיידו בטכנולוגיה המתקדמת ולמדו לתפעל אותה בזמן.

יתרה מכך, ככל שהביקוש לטלנטים גובר, כך עולה הצורך ברובוטים וכלים של ובינה מלאכותית שיעמדו לרשות משאבי האנוש.

חברת המחקר מקינזי צופה שהמהפיכה לא תתבטא באובדן מקומות עבודה עבור עובדים אנושיים. היא תתבטא בשינוי התפקידים של העובדים המוכשרים ובמעבר של טלנטים למחלקות אחרות ואף לארגונים אחרים.

מחקרים צופים שבשנים הקרובות, כמחצית מכלל הפעילויות של הארגון יתבצעו על ידי רובוטים, ושכתוצאה מכך, מהות תפקידם של כ-200-300 מיליון אנשים בעולם תשתנה עד סוף העשור הנוכחי.

לאור התנועה הרבה שרואים כיום בקרב טלנטים, מארגון לארגון, נראה שארגונים יצטרכו להבין טוב יותר את הצרכים שלהם, ולהגביר את המיומנויות שלהם כדי לגייס טוב יותר, וכדי לפתח ולשמור על הטלנטים שלהם.

ארגונים שלא ישכילו להבין את המצב ואת מידת הצורך בבינה מלאכותית ורובוטיקה במחלקות משאבי אנוש, עלולים לאבד יכולות ומיומנויות קריטיות.

לאור כל זאת, מנהלי וסמנכ"לי משאבי אנוש שפניהם לעתיד, חייבים להוביל את המהפיכה במחלקות משאבי האנוש ולהפוך את המחלקות שבניהולם מספק שירות, למוביל מהות.

מנהלי וסמנכ"לי משאבי האנוש יצטרכו לתת מענה לפונקציות מסוימות, לרבות הבנת הקשר בין משרות ומיומנויות, ומיומנויות מדידה טובות יותר ברמת העובד, הארגון והשוק, הבת ההשפעה של הטכנולוגיה החדשה על כוח העבודה במונחים של ביצועים ופרודוקטיביות, אושר, בריאות וכד'. דרכים יעילות לסורסינג ולזיהוי טלנטים בסביבות מהירות ומתקדמות יותר ויותר, התאמת הטלנטים לתפקידים המתאימים ביותר, ועוד.

יתכן שיהיה צורך בשילוב מיומנויות חדשות בהן פסיכומטריה, כלכלת עבודה או אפילו אפידמיולוגיה או אנתרופולוגיה, כדי לספק מענה לרמת המומחיות המתאימה, החוצה תפקידים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה