כיצד להישאר מונעים למול ספקנות וביקורת

כיצד להישאר מונעים למול ספקנות וביקורת

ספקנות וביקורת מאוד יעילים בלטרפד מוטיבציה, ולמרות שהדרך הקלה ביותר היא לוותר על המשימה שלקחת על עצמך ולהיכנע להם, הכי חשוב שתשמור על הכיוון והדרך שלך ותישאר מונע למרות הכל

שיתוף

קולגות שלך למשרד עשויים להיות ספקנים לגביי הפרויקט הבא שהחלטת ליישם, חברים יכולים להביע ספק בתפקיד החדש שלך ואפילו המשפחה שלך יכולה להעביר ביקורת על שעות העבודה הארוכות שאתה עובד מבלי שעדיין קיבלת ההעלאה בשכר.

להלן 6 דרכים להישאר מונעים למרות הספקנות והביקורת:

דע היטב את המשימה שלך

אין זה משנה אם מדובר בפרויקט חדשני שהחלטת ליישם בחברה, בעבודה חדשה שהחלטת לקחת או במעבר לתפקיד אחר, כך או כך חשוב מאוד שתדע היטב מה עומד מאחורי ההחלטה ולא תשכח זאת לרגע.
בדרך זו גם כשיגיעו הספקנים למיניהם שיתנו לך עצות כנגד וינסו להניא אותך מכך, תזכור מה עמד מאחורי ההחלטה שלך לבחור בדרך זו ומה יהיו התוצאות שאותן האחרים עדיין אינם רואים. אם בחרת בעבודה חדשה שעתידה אינה ברור, תזכיר לעצמך שיש שם פוטנציאל לעסוק בתחום חדש בו שאפת לעסוק. אם בחרת להוביל בחברה פרויקט שהצלחתו אינה חד משמעית, תזכיר לעצמך שבמידה ותצליח ההצלחה תהיה כל כך משמעותית עבור החברה שסבור שתתקדם לתפקיד בכיר מאוד ודי במהירות. הכי חשוב להזכיר לעצמך ברגעי הספק, מדוע בחרת בדרך הזו ולמה חשוב שתתמיד בה.

אל תנסה להצדיק את המטרה לאחרים

ככל שתנסה להצדיק את ההחלטה שלך למול הספקנים, כך הם ינסו להפריך אותה יותר. אז אתה תמצא את עצמך מתערער לגביי ההחלטה שלך לבחור בה . אל תנסה להצדיק את ההחלטה ואל תיגרר לוויכוחים עם מביעי ספק, הכי חשוב שאתה עצמך תדע שבחרת טוב, או לפחות שהכיוון העתידי של ההחלטה שלקחת יכול להיות חיובי מאוד.

אל תחשוף את הפרויקט מוקדם מידיי

אם למשל החלטת לקדם פרויקט בחברה שהוא חדשני ואינו בטוח, אל תמהר לגלות לאחרים על הפרויקט. ככל שפחות אנשים ידעו עליו, כך יהיו פחות מעבירי ביקורת. הכי חשוב שתוכל להתמקד ולהתרכז בעשייה, מבלי הפרעות בדרך מאנשים ספקנים וביקורתיים. למרות שיש דחף אדיר לספר לאחרים על תחום חדש או פרויקט חדשני, נסה כמה שיותר זמן לשמור על כך לעצמך, או לערב בכך רק את אלו שאתה מוכרח לערב, לצורך התחלת הפרויקט.

הרחב את המעגל החברתי שלך

אתה זקוק לתמיכה מאנשים שעוסקים בפרויקטים דומים או מאנשים שעשו הסבה לתחום אחר, אם בכך מדובר. נסה להרחיב ככל האפשר את המעגל שלך באנשים אמיצים כמוך, שלקחו על עצמם החלטה לא פשוטה ובסופו של דבר הצליחו. כך תקבל תמיכה מאסיבית ככל האפשר וביקורות וספק ככל הפחות. זו הדרך להישאר מונע בדרכך להצלחה.

בלה זמן עם עצמך

ככל שחשוב להגדיל את מעגל החברים שלך, כך גם ישנה חשיבות בלבלות עם עצמך כשאתה לפני שינוי משמעותי. אתה זקוק לשקט ולא לביקורת של אחרים. נסה לבלות זמן איכות עם עצמך, חשוב על הפרויקט וכיצד תוכל לקדם אותו, רשום לעצמך מה הוא יצריך וכיצד תוכל להשיג זאת בצורה יעילה ושנן לעצמך כי כל אחד שהצליח לקח על עצמו סיכונים. טפח לעצמך על השכם וצא לדרך.

תחגוג הצלחות קטנות

אינך מוכרח להמתין להצלחה הגדולה בסיום הפרויקט למשל, על מנת שתוכל לחגוג. ישנן כמה וכמה הצלחות קטנות בדרך – גם אותן חשוב לציין. על מנת להישאר מונעים ולזכור מדוע למרות הספקנות של האחרים, אתם ממשיכים ומתמידים בתכנית, חשוב לחגוג את ההצלחות הקטנות שלה בדרך. רצוי עם אותם ספקנים שיתרשמו מכך שהצלחתם. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה