שיתוף

סוכנות הפנסיה הגדולה משגב, עוסקת בתחומים רבים הקשורים לתחום הפעילות הראשי שלה, כשהיא משיגה עבור הלקוחות שלה את התנאים הטובים ביותר בתחומים אלו, וזאת עקב היותה סוכנות עצמאית שאינה קשורה כלל לקרנות הביטוח הגדולות ולכן אינה נמצאת בניגוד עניינים בעת שהיא מייצגת את הלקוחות שלה.

ששון מנה, כנס חדשנות במשאבי אנוש 2013
ששון מנה

שוחחנו בנושא זה עם מנכ"ל הסוכנות ששון מנה, כדי לסקור את הפעילויות השונות של החברה שמהוות בונוס נוסף שניתן ללקוחות מעבר לקרן הפנסייה עצמה.

מבחינה זו אחד התחומים שבהם משגב, מציעה ערך מוסף ללקוחותיה, הוא תחום חיסכון הכסף שלהם. "כשמעסיק גדול עובד איתנו ועובדיו מבינים את היתרון של העצמאות שלנו וחוסר התלות בחברות הביטוח הגדולות, אז בעקבות הקשר המעמיק, אנחנו נותנים לעובדים שירות פיננסי רחב בתחומים הקשורים לפיקדונות, הלוואות, תיקי השקעות וגם הרצאות שונות שמאפשרות להם להבין את הדו"חות והמסמכים השונים שהם מקבלים בכל הקשור לקרן הפנסיה שלהם", מסביר ששון מנה.

כשהוא נשאל מה הוא השירות בתחום הפיקדונות והחסכונות שהחברה נותנת הוא מסביר כי "כיום בגלל המצב הכלכלי בארץ שהוא סוער יחסית, אנשים רוצים להשקיע באפיק בטוח את כספי החיסכון שלהם. לשם כך הם בדרך כלל משקיעים את הכסף שלהם בבנק ומקבלים עליו אחוז או שני אחוז ריבית.

אנחנו לעומת זאת יכולים להשיג לחוסך תנאים טובים יותר וזאת בעקבות אפיקים חוץ בנקאיים כמו השקעת הכסף אצל קרנות שמתמחות בהלוואות חברתיות סולידיות ושנותנות ריבית גבוהה יותר מהבנק. כמו כן יש עוד גורמים סולידיים בשוק שניתן להפקיד אצלכם את הכסף ושנותנים אחוז ריבית יותר גבוה מהבנק. צריך גם לציין כאן שאם אני מגיע למשל לחברה שנותנת ריבית על כספי החיסכון שהיא מנהלת אז אם אני מייצג עובדים אני אקבל מהחברה הזו הצעה טובה יותר מאשר מקבל לקוח פרטי אחד.

אם לקוח פרטי יקבל על הכסף שלו ארבעה אחוזי ריבית הרי שכשאני מייצג בבת אחת אלף עובדים אז העובדים כגוף יקבלו מהגוף הזה ארבעה וחצי אחוזי ריבית ולפעמים העובדים יקבלו אפילו חמישה אחוז של ריבית, מדובר בתוספת משמעותית לרווח שלהם על כספי החיסכון שהם מפקידים בגוף הזה ואת זה אני יכול להשיג להם בגלל הגודל שלהם כקבוצה. מדובר באפיקי חיסכון שהישראלי הרגיל לא מכיר בדרך כלל ושהיו פתוחים בעבר רק לעשירים, שידעו היטב איך לנהל את הכסף שלהם, וכיום המידע הזה יורד גם לחוסך הפשוט באמצעותנו".

גם בתחום האשראי יודעת חברת משגב, לתת ללקוחות שלה תנאים יותר טובים ממה שהם יקבלו בבנק כשהם ייקחו ממנו כסף (הלוואה). "כשאדם לווה כסף הוא משלם עליו ריבית של 5 אחוז עם הוא לווה מהבנק ואם הוא לווה מחברת האשראי הריבית עולה לא פעם ל-10 אחוז ואני לא מדבר כבר על גופים אחרים בשוק האפור שלוקחים ריביות גבוהות עוד יותר. אנחנו לעומת זאת נציע ללקוח שלנו 7 אפשרויות נוספות מעבר לפנייה לבנק או לחברת האשראי, מהם הוא יכול לקחת הלוואה ושיגבו ממנו ריבית נמוכה יותר. למשל אנחנו יכולים להציע ללקוח לקחת הלוואה מקרן ההשתלמות או מקרן הפנסיה שלו וכן מעוד גופים נוספים שאנחנו מכירים ושהוא לבדו לא חשוף אליהם" אומר מנכ"ל החברה.

היכולת לתת ערך מוסף על הפעילות דרכה לא קיימת רק עבור חברות ענק וגם חברות קטנות יכולות ליהנות משירותים רבים שסוכנות משגב תשיג להם. בהקשר לכך מספר ששון מנה, כי "לחברה קטנה שתנהל דרכנו את קרנות הפנסיה של העובדים אני יכול להשיג במו"מ עם חברת הביטוח ערך נוסף כמו חיבור לתוכנה שמסייעת לנהל נכון יותר את משק הבית של העובד. התוכנות האלו מוצעות בדרך כלל למעסיקים גדולים במשק שמציעים אותו לכל העובדים שמעוניינים ולפעמים המעסיק מציע אותן רק להנהלה שלו. אנחנו נשיג את התוכנה הזו גם לעובדים של חברה קטנה כאשר העובד ישלם עליה לחודש 10 שקלים וגם המעסיק ישלם סכום דומה".

יתרון נוסף שמציין מנכ"ל משגב קשור לתחום הבנת שוק הכספים המודרני שמהווה תחום מורכב וקשה להבנה עבור הצרכן הפרטי. כאן הוא מסביר כי "יש לנו שורה של הרצאות פיננסיות שמסבירות נושאים רבים בתחומים הקשורים לחיסכון פנסיוני או לתחומי ידע אחרים בשוק ההון. את ההרצאות האלו אנחנו לא תופרים לבד אלא עושים זאת עם המעסיק שרוצה לחשוף את עובדיו ולהעצים את ההבנה שלהם בתחומי הכספים השונים ששייכים להם. כאן אנחנו פונים למעסיק כדי שהוא יגדיר מה הם הצרכים של העובדים שלו ולפי הצרכים האלו אנחנו תופרים עבור העובדים הרצאה. למשל בחברה גדולה אחת ערכנו הרצאה לכלל עובדי החברה שהסבירה להם מה ההבדל בין ביטוח מנהלים לקרן פנסיה. לעומת זאת לחברה עסקית אחרת ערכנו לבקשת המעסיק, הרצאה להנהלה הבכירה שלה, על מצבו של המשק וכיצד מצבו של המשק משפיע על התיק הפיננסי שלהם. כלומר לכל מעסיק ולכל קבוצת עובדים יש תחום אחר שקשור אליהם ומעסיק אותם ולפי הצורך הזה אנחנו בונים את ההרצאה שלנו. לפעמים המעסיק גם רוצה סדרה שלמה של הרצאות בשורה של תחומים ואנו תופרים את שורת ההרצאות האלו איתו".

המידע הזה שנותנת חברת משגב אינו שמור רק לחברות ענק שמשלמות לעובדיהם משכורות שהנה מעל הממוצע במשק, או לחברות הייטק, אלא החברה מייעצת גם לחברות בתחום הצווארון הכחול שעובדיהם בדרך כלל מקבלים שכר נמוך.

"לפעמים חברה של עובדי צווארון כחול פונה אלינו כדי שנקיים העשרה לעובדים שלה שלא מקבלים משכורת גדולה. כאן אנחנו הרבה פעמים מציעים למעסיק שורה של הרצאות חד פעמיות שיעשירו את העובדים. במקרה כזה המעסיק משלם עבור הרצאה חד פעמית כזו לרווחת העובדים ואנו בוחרים נושא מסוים שיסייע להם. מדובר למשל בהרצאה שמסבירה לעובדים איך לקרוא את דו"ח הפנסייה השנתי שלהם, אנחנו מדריכים ומסבירים מה כתוב בדו"ח שהם מקבלים וכן נותנים לעובדים מידע שקשור לאפשרויות שהם יכולים לבקש מהיועץ הפנסיוני שלהם. כאן כיון שעובדים אלו בדרך כלל מנהלים את קרן הפנסיה שלהם לבד ולא כקבוצה נפרט עבורם את ביצועי חברות הביטוח השונות בתחום החיסכון הפנסיוני ונציע להם כמה אפשרויות בכל הקשור לפתיחת קרן הפנסיה שלהם. כמו כן אם קרן הפנסיה שלהם מנוהלת אצל חברת ביטוח שהביצועים הכלכליים שלה לא טובים אנו נציע להם לעבור לחברה אחרת. אלו תחומי ידע שבדרך כלל לא פתוחים לעובדים כאלה ואין בכלל מי שיסביר להם אותם".

ששון מנה, מפרט גם על תחומים נוספים בהם משגב פועלת מול חברות שמעסיקות עובדי צווארון כחול ואומר כי "יש מקרים שאנחנו מסייעים לעובדים כאלו למצות את הזכויות שלהם. המעסיק פונה אלינו כדי שנסייע לעובד למקסם את הזכויות שהוא יקבל במקרים שונים. כמו כן ייעצנו גם לוועד עובדים של חברה כזו אילו תנאים עליהם לבקש בתחום הפנסיה מההנהלה שלהם" הוא מציין.

מעבר להרצאות שניתנות לכלל העובדים, עורכת משגב, גם פעילויות וקורסים עבור מנהלי תחום משאבי אנוש והחשבים בחברות השונות. "מנהלי תחום משאבי אנוש עוסקים רבות בתחום הפנסיה והביטוח אבל ההבנה שלהם בתחום הזה היא מוגבלת, הם למדנו את תחום ניהול משאבי האנוש ולא מבינים בתחומי הפיננסים, לכן יש להם צמא רב לידע כזה" מספר ששון מנה.

מעבר לתחומים האלו מסייעת החברה למבוטחים דרכה גם לעדכן כל הזמן את הסטטוס שלהם מול חברות ביטוח הבריאות במקרה למשל שהם הפסיקו לעשן או לחילופין התחילו לעשן וכן הם מייעצות גם לעובדים שהסטטוס המשפחתי שלהם השתנה עקב גירושין או לידת ילדים.

"יש המון מידע שאנחנו דוחפים ללקוחות שלנו מול סוכני הקצה שממש יכול להשפיע עליהם והם לא מודעים אליו באופן שוטף. למשל במקרה שאדם מפסיק לעשן אז חשוב שהוא יודיע על כך לחברת הביטוח שלו כי זה משפיע על הפרמייה שלו ואגב לא צריך להודיע רק לחברת הביטוח אלא גם לקופת החולים כי יש קורלציה בין הנתונים. זה חשוב מאד כי אם המידע הזה לא קיים בחברת הביטוח יהיו למבוטח בעיות ברגע האמת. למשל במקרה שהוא הפסיק לעשן ולא עדכן את חברת הביטוח תהיה לכך השפעה עליו ברגע האמת שהוא יצטרך עזרה דרך הביטוח שלו. באופן דומה אנשים כותבים מוטבים שונים שיקבלו את הכסף במקרים שונים. כאן אנשים בדרך כלל כותבים את האישה שלהם כמוטבת, אבל אז הם מתגרשים ובכל זאת שוכחים לשנות את המוטבים לכסף והאישה נשארת כמוטב גם אם הילדים של האדם כבר גדולים. מדובר בטיפים מהסוג הזה שהסוכנים שלנו כל הזמן דוחפים לאנשים כי מדובר במידע שוטף שאנשים הרבה פעמים לא זוכרים או לא מודעים אליו בכלל. הייעוץ הזה שלנו בונה אמון גדול מצד הלקוחות בשוק והוא מה שמייחד את משגב" מסכם מנכ"ל החברה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה