כמה עולה המהנדס שבחלון?

כמה עולה המהנדס שבחלון?

חומר למחשבה למגייסי עובדים: מחפשי עבודה נואשים בדנמרק הציבו את עצמם בחלון ראווה כדי להציע את כישוריהם לכל דורש שיש לו משרה רלוונטית עבורם

שיתוף
מחפשי עבודה

מחפשי עבודה

עוברים ושבים שחלפו ברחובות קופנהגן לפני כמה שבועות נתקלו בשלט שאמר: "אקדמאים זמינים יושבים כאן." החץ הורה על כמה אנשים שישבו בחלון ראווה של חנות.

14 מחפשי עבודה קיוו למשוך את תשומת לבו של הציבור והתמקמו בחלון הראווה, מזכירים קצת פרקטיקות שמוכרות לנו מרובע החלונות האדומים שבאמסטרדם, אם כי שירותיהם המקצועיים שייכים לתחומים אחרים. מחפשי העבודה, חלקם בלתי מועסקים כבר שנתיים, ממתינים בתור להצטרף לתצוגה. יש ביניהם עורכי דין, מנכ"לים לשעבר, יועצי מס ואנשי מקצוע אחרים.

אחד מהם, חניבעל קאמל הולט, מומחה למדעי המדינה, שמחפש עבודה קבועה באופן כמעט נואש מזה ארבע שנים, אמר לוול סטריט ג'ורנל: "אני מוכן לנסות הכול." לבוש בבגדים ייצוגיים וחמוש במחשב הנייד שלו הוא התייצב בחלון הראווה. הולט, על אף השכלתו ועל אף העובדה שהוא דובר שש שפות, מתקשה למצוא משרה יציבה. הבחירה שלו לנסות את שיטת חלון הראווה מעידה על כך שאולי צריך להיעזר בדרכים חדשות ומוזרות כדי לשוב למעגל העבודה.

"אני מרגיש כמו קוף… בכלוב כאשר אנשים חולפים לידי ופשוט נועצים בי מבט," אמר הולט, שבעבר עבד עבור רשויות המס. הראיון עמו התקיים בעודו יושב מצדה הפנימי של זגוגית החלון ומדי פעם מציץ באנשים שמעברה השני. בניסיון האחרון שלו הוא לא זכה במשרה שהתמודדו עליה 265 מועמדים והבין שהוא הגיע לנקודה שבה "קורות החיים שלך כאילו מתים."

מרגיש כמו קוף

אם ניקח את המקרה של הולט כמשל, קשה להתווכח עם הטענה שקורות חיים הם באמת כבר לא מה שהיו פעם. אמנם רוב מחפשי העבודה בעולם עדיין לא יושבים בתצוגה בחזיתות של חנויות, אבל הם כן ניצבים בחלון הראווה הווירטואלי של הרשתות החברתיות, ומה שניבט מהמסכים האלה מספר דברים מעניינים הרבה יותר מאלה שכתובים בקורות החיים ולעיתים גם אותנטיים יותר (זאת כמובן בהנחה שהאדם עצמו מחבר את הפוסטים ולא מישהו אחר שעושה זאת עבורו). כמעט מיותר לציין שהולט ניסה גם את ערוץ המדיה החברתית.

הולט ישב בחלון הראווה במשך כמה משמרות יחד עם מחפשי עבודה נוספים והעביר את הזמן בחיפוש משרות באינטרנט, עדכון קורות החיים ועדכון הפרופיל שלו ברשתות החברתיות.

 בדנמרק שיעורי האבטלה נמוכים, אך דווקא לבכירים קשה למצוא תעסוקה. מי שיזם את התצוגה הוא ארגון העובדים המקצועיים DJOEF שלהערכתו 41 אחוזים מהדנים שקיבלו תואר שני לא מזמן מחפשים עבודה במשך שנה לאחר סיום לימודיהם. ב- DJOEF סבורים שהבעיה נובעת מעודף כישרונות ממגזר הצווארון הלבן ומהירתעותן של חברות קטנות להעסיק כשכירים עורכי דין ובעלי מקצועות אחרים. בשל כך מעודד הארגון את הצעירים המשכילים הללו לנקוט בצעדי חיפוש עבודה נועזים יותר.

אלכסנדר פיטרסן, בעל חברתReputation  שבחלון הראווה של המשרד שלו מתקיים המיצג, אמר: "חברות יכולות לקבל 50 פניות בכל שבוע וכולן מתחילו להיראות אותו הדבר." פיטרסן, שמעסיק 36 אנשי קריאייטיב, אמר שלמד להעריך אנשים שהם go-getters, בעיקר במקום כמו דנמרק שבו רשת ביטחון סוציאלי ותשלומי אבטלה נדיבים מגנים על צעירים מפני המציאות הקשוחה של עולם העסקים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה