כיצד מחלקת משאבי אנוש הופכת קריטית להצלחת החברה

כיצד מחלקת משאבי אנוש הופכת קריטית להצלחת החברה

מחלקות משאבי אנוש אפקטיביות מסייעות לארגונים להתקדם ולהצליח, תוך וידוא אושרם של העובדים, מעורבותם ומידת הפרודוקטיביות שלהם

שיתוף
משאבי אנוש 2017

ראש השנה בחברות

אם פעם "יד ימינו" של המנכ"ל היתה העוזר האישי או סמנכ"ל המכירות, כיום כבר ברור שסמנכ"ל משאבי האנוש תפס את המקום המהותי.

מנהיגי משאבי האנוש הם קריטיים להצלחת החברה. מחלקת משאבי האנוש עושה הרבה יותר מאחורי הקלעים ותורמת תרומה אדירה להצלחת החברה, יותר ממה שרבים יודעים. ללא מחלקת משאבי אנוש, לא היו בחברה צוותים ועובדים מוכשרים – ובלי זה? לא ניתן לעשות דבר.

להלן כמה דרכים בהן מחלקת משאבי האנוש קריטית להצלחת החברה:

גיוס האנשים הטובים ביותר

גיוס עובדים הוא אחד מהתהליכים המורכבים ביותר בחברה. 48% מהמנכ"לים שנסקרו ע"י CareerBuilder בשנת 2015 אמרו שהחברות שלהן איבדו כסף רב בשל גיוס לא יעיל, ושתהליך הגיוס אינו הופך להיות קל יותר.

95% מבין אנשי הגיוס שנסקרו על ידי Jobvite אמרו, כי הגיוס בשנת 2017 צפוי להיות קשה באותה מידה או אפילו יותר, מאשר בשנים האחרונות.

אנשי משאבי אנוש אחראים לגיוס יעיל, אפקטיבי ומקדם חברה – זהו אתגר לא פשוט. הקרב על הכישרונות הופך להיות קשה מאי פעם.

מחלקת משאבי אנוש עוסקת גם במדדים שלאחר הגיוס על מנת לבחון את הצלחתו. בין המדדים: ביצועי עובדים, קליטת עובדים, שימור, ועלות הגיוס מול התועלת. ההתמקדות בהצלחה של העובדים החדשים היא קריטית לבריאות הארגון והצלחתו.

התמקדות במעורבות עובדים

מעורבות העובדים בחברה נתפסת כאחת מבעיות העבודה הגדולות ביותר. סקר של גאלופ משנת 2013 שסקר למעלה מ- 350,000 עובדים מצא, כי עובדים 'לא מעורבים' מתורגמים לאובדן עלויות של בין 450-550 מיליארד דולר לחברות אמריקאיות בשנה.

מחלקת משאבי אנוש דואגת ומיישמת דרכים שונות ומוכחות להעלאת מעורבות העובדים. בין הדרכים הללו: הכרה, משוב, פיתוח, למידה והתפתחות, תכניות תמריצים ותגמולים ותכניות בריאות ואיזון בין חיי העבודה והבית.

מחלקת משאבי אנוש תרה תמיד אחר אסטרטגיות חדשות וטובות מאוד להגדלת מעורבות העובדים כך שתתאים לתרבות החברה ולהצלחתה.

סקר של חברת Globoforce שנערך בשנת 2016, מצא – כי 82% מהנסקרים דווחו כי כאשר הם מרגישים מוערכים ומוכרים הם מרגישים מעורבים הרבה יותר. 78% מהם ציינו, שהם גם פרודוקטיביים הרבה יותר בעקבות כך.

התובנות של מחלקת משאבי אנוש משפרות את ביצועי החברה

למחלקת משאבי אנוש יש זווית ראייה ייחודית לגביי האנשים הפועלים בחברה. הם יודעים להציב את האנשים בפוזיציות הנכונות, בהתאם להחלטות וליעדים האסטרטגיים והכלכליים של הארגון. בסקר של CareerBuilder נמצא, כי 65% מהמנכ"לים שנסקרו הודו כי בתקופה האחרונה התובנות של מחלקת משאבי האנוש נשאו משקל רב יותר בהחלטות החברה מאז ומתמיד. 73% מהמנכ"לים אמרו, כי מנהיגי משאבי האנוש בארגון שלהם ספקו נתונים ששולבו באסטרטגיה העסקית שלהם.

למחלקת משאבי אנוש יש הבנה עמוקה של כישרונות וכיצד הם יכולים לתרום ולרתום את הכישרון המקצועי שלהם להצלחת החברה. הם יודעים כיצד להגביר את היעילות של העובדים כך שתשפיע על הצלחת החברה כולה ועל הגעתה לאותם יעדים רצויים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה