כיצד לגייס מנהיג

כיצד לגייס מנהיג

להלן 5 המיומנויות הנדרשות מכל מועמד לתפקיד ניהולי

שיתוף
מיומנויות של מנהיג

מיומנויות של מנהיג

אין זה משנה אם אתה עסק קטן, חברה בינונית או ארגון גדול, בכל מקום עבודה, המנהיגות היא הכוח המניע. מנהיגים אפקטיביים יודעים ומבינים כיצד להעצים את הצוותים שלהם ולהוביל את החברה או הארגון למקום של המנצחים. לכן, גיוס מנהיגים איכותיים יסייע לעסק שלכם להצליח לאורך זמן.

למרבה הצער, מנהיגים אמיתיים לא תמיד קל לזהות ולכן מגייסים לעתים טועים ומציבים אנשים "מובלים" בעמדת מנהיגות שמצריכה הובלה. על מנת לגייס מנהיג אמיתי יש לבחון האם הוא מחזיק ב- 5 המיומנויות הבאות:

ראייה וחזון

הזמנים משתנים כך שעסקים לא יכולים להצליח עם אותן אסטרטגיות לנצח. לכן, מנהיגים חייבים להיות מסוגלים לתכנן אסטרטגיות יעילות שיבטיחו את צמיחת החברות שלהם, לא משנה לאיזה כיוון השוק יתפתח. מגייסים יכולים לחשוף מיומנות של ראייה וחזון כמו גם בניית אסטרטגיות נכונות, באמצעות תשאול נכון ויעיל. לדוגמא, למנהיג אמיתי יש עדויות לשיפור תהליכים במקום העבודה הקודם שלו והוא יוכל להציג אותן. מנהיג אמיתי יכול להשיב בביטחון על שאלות לגבי כיוון עסקי, ואופציות לתכניות עתידיות לקחת את הארגון למקום של הצלחה.

תקשורת

תקשורת היא מיומנות קריטית בכל תפקיד בחברה. עם זאת, תקשורת אפקטיבית היא מיומנות בסיסית של מנהיגים. אף אחד לא יוכל להנהיג אם הוא לא יוכל להבהיר היטב את כוונותיו ורצונותיו ביעילות. מנהיגים בכל הרמות חייבים לדעת תקשר במגוון צורות ולהציג את דעותיהם, תכניותיהם, המשימות והיעדים הדרושים מהצוות, הרעיונות, החדשנות, וכד'. הדבר מצריך שליטה מיטבית בתחום התקשורת וחינוך לשוני אפקטיבי, כיוון שלא כל טקטיקות התקשורת חלות על כל המצבים.

למרבה המזל, מיומנויות תקשורת ניתנות לתגבור ולפיתוח, אפשר ללמוד את התחום ולפתח אותו גם אם לא נולדת "לדבר".

יכולת השפעה

היישום החשוב ביותר של מיומנות התקשורת היא יכולת ההשפעה על האחרים לבצע פעולות מסוימות. מנהיגים חייבים להיות מסוגלים לשכנע אחרים לעקוב אחרי ההוראות שלהם, ומי שלא יכול לבצע זאת, ייכשל ביצירת שינוי משמעותי. יכולת ההשפעה אינה מסתיימת בתקשורת, היא מתבטאת גם בשפת הגוף, בביטחון העצמי וביכולת להקרין ביטחון וסמכות. כדי להבטיח כי המועמד אכן מחזיק במיומנות ההשפעה על אחרים, על המגייסים לבחון זאת בסביבות עבודה שונות. לדוגמה, רס"ר בצבא יכול להתגלות כבעל השפעה מקסימלית על חיילים בבסיס, אך כשהוא נבחן לתפקיד מנהיגותי בחברת הייטק, האופי "הצבאי" שהוא מציג אינו משפיע על העובדים בחברה. על הרס"ר לאמץ דפוסי התנהגות ותקשורת שונים בחברת הייטק, מאלו שעשה בהם שימוש מול הפקודים שלו בצבא.

קבלת החלטות

אדם עושה מאות החלטות ביום: מה ללבוש, מה לאכול, מתי לישון, לאילו אימיילים להשיב קודם, האם לקחת את המשימה, ועוד. מנהיגים מקבלים החלטות באופן שוטף בכמות גדולה בהרבה מיתר האנשים. עליהם להחליט לא רק עבור עצמם, אלא גם עבור העובדים שלהם, וההחלטות שהם מקבלים משפיעים על אנשים רבים מלבדם. מנהיג אמיתי צריך להצטיין בקבלת החלטות לא פשוטות בצורה יעילה וזריזה, וגם אם ההחלטות שלקח התגלו כמוטעות, עליו ללמוד מהטעויות, לא להתעכב על העבר ולהמשיך הלאה לעבר ההחלטות הבאות.

ניתוח אנליטי

לקבל החלטות זה לא מספיק, על המנהיגים לשבת לאחר מכן ולנתח במשך שעות את ההחלטות שקבלו, האם היו אלו החלטות נכונות וכיצד ניתן לשפר אותן. על מנת לבצע את הניתוח הזה בצורה יעילה, יש לעשות שימוש בכלים אנליטיים שיפיקו דו"חות מספריים. לכן מנהיגים כיום נדרשים להבנה של מערכות ביג דאטה וניתוחי נתונים וכיצד ניתן לעשות בהן שימוש מיטבי לצורך תמיכה בהחלטות הקיימות או שינוי באופן קבלת ההחלטות הבאות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה