יתרונות גיוס מונחה נתונים

יתרונות גיוס מונחה נתונים

בקצב הצמיחה המהיר וההכרח להישאר רלוונטיים בשוק המתפתח, חברות צריכות לגייס עובדים חדשים במהירות וביעילות, בהתאם לצרכי השוק

שיתוף
מבחנים גרפולוגים למועמדים

תהליך הגיוס אוצר בתוכו מידע כמעט בלתי נדלה וניתוח מעמיק של הנתונים מאפשר לחזות כמעט בדיוק מושלם, האם המועמד שנבחן לתפקיד אכן יהיה בעל הביצועים המקסימליים עבור הארגון. ניתוח הנתונים עושה את ההבדל בין תחושות הבטן של המגייסים לבין אינדיקציה מוכחת, ומשפר משמעותית את תהליכי הגיוס שלכם.

טכנולוגיות מעקב (ATS (Applicant tracking system, מצוינות למעקב אחר מועמדים בתהליך הגיוס. מערכות אלו מפיקות נתונים מהותיים כגון זמן מילוי המשרה ועלות הגיוס. 
מערכות נוספות מאפשרות לבחון את המועמדים מבחינת היעילות שלהם ומידת הפרודוקטיביות. מערכות אחרות משמשות מנהלי גיוס לצורך חיזוי תכניות הגיוס, יעילותן, עלויות מקורות הגיוס בהתאם להצלחתם ואפילו מועד הגיוס האפקטיבי ביותר.

להלן מספר יתרונות של גיוס מונחה נתונים:

איכות המועמדים

היכולת לעקוב אחר העובדים החדשים שגייסתם למשך תקופה מסוימת מסייעת לכם לבחון את איכות הגיוס שלכם. האם המועמדים שגייסתם אכן נכונים, יעילים ומתאימים לתפקידים בהם שולבו. זה מאפשר גם לבחון את עלות הגיוס לעומת הצלחתו, לבחון את אפקטיביות מקורות הגיוס בהם השתמשתם ואת יכולת זיהוי הכישרונות שלכם.

חיזוי זמן מילוי המשרות

כאשר מנתחים את הנתונים בצורה נכונה, ניתן אף לחזות בזמן שיידרש למילוי המשרות בארגון. ניתוח הנתונים במערכות מסוימות מספק לכם צירי זמן מדויקים למשך תהליך הגיוס ועד לקליטת העובדים לתפקיד לתחילת עבודתם. האינדיקציה הזו חשובה ביותר למקרים הבאים, בהם תדרשו לגייס מועמדים בזמן מוגבל או בתקופות לחץ, כך שתוכלו ליישם את תהליכי הגיוס היעילים והמהירים ביותר, כמו גם לדעת כמה זמן עליכם להיערך מראש על מנת לגייס בהצלחה ולעמוד בזמנים.

שיפור חווית המועמד

חברות וארגונים כיום כבר מבינים את חשיבות חווית המועמד למשרה, ואת השפעתה על מיתוג החברה ואיכות תהליכי הגיוס. האפשרות למדוד את הזמן האורך בין ראיון לראיון, את זמן התגובה שלכם למועמדים ששלחו קורות חיים ולכאלו שכבר התראיינו, מאפשרת לכם לייעל את זמני התגובה ולחסוך את ההמתנה הארוכה של המועמדים הממתינים לתשובה. בכך גם תוכלו לאבד פחות כישרונות שאינם ממתינים לתשובתכם ופונים לחברות נוספות.

הרכבת צוות גיוס

באמצעות הדו"חות המופקים ממערכות הנתונים, תוכלו לנתח ולהבין אילו אנשים יהיו הטובים ביותר להרכבת צוות הגיוס שלכם.
המערכות המנתחות את תהליכי הגיוס הקודמים, יוכלו להציג בפניכם אילו חברים היו בצוותי הגיוס הקודמים שלכם, כיצד הם השפיעו על אפקטיביות הגיוס והאם כדאי להרכיב את אותם הצוותים או לנסות ולהרכיב צוות חדש יעיל יותר לתהליכי הגיוס בחברה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה