יחימוביץ': המכרז המקוון לשירותי כ"א באבטחה – מכירה פומבית של בני-אדם

יחימוביץ': המכרז המקוון לשירותי כ"א באבטחה – מכירה פומבית של בני-אדם

יו"ר העבודה שלי יחימוביץ' נזעקה לנוכח שיטת המכרז "בזמן אמת" למתן שירותי כוח אדם בתחום האבטחה

שיתוף
שלי יחימוביץ' - נגד מכרזי כוח אדם

הצרות של עובדי הקבלן לא נגמרות בבית הדין לעבודה. לראשונה יתבצע מחרתיים (יום ה') מכרז מקוון על מתן שירותי כוח אדם בתחום האבטחה לעסקים ולחברות גדולות במשק.

שיטת המועמדות הזו, שעד היום נעשה בה שימוש למכירת סחורות ומוצרים, העלתה את חמתה של יו"ר מפלגת העבודה ח"כ שלי יחימוביץ', שהגדירה אותה "מכירה פומבית של בני אדם". בכוונתה להגיש הצעת חוק שתאסור קיום מכרזים מקוונים להעסקת בני אדם.

בינתיים, תבעה יחימוביץ' היום משר האוצר יובל שטייניץ ומסגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן, לבטל בדחיפות את המכרז שהוציאו במשותף משרד הבריאות והחשב הכללי.

יו"ר העבודה ציינה במכתבה עוד, כי גם חסידי שיטת המכרזים ובכללם החשב הכללי לשעבר ירון זליכה (שהנהיג את שיטת המכרזים המקוונים בשירות המדינה), פסלו מכל וכל את השימוש בשיטה זו במכרזי כוח אדם. "זאת מאחר שההחלטה על הזוכה מתקבלת במהירות, בלחץ, תוך מתן עדיפות כמעט בלעדית למכרז הזול.

"מדובר במכירה פומבית לכל דבר", הוסיפה יחימוביץ'. "הספקים מחוברים למערכת בשעת המכרז, ומתחרים ביניהם בזמן אמת על הצעת המחיר הנמוכה ביותר. כל זה הגיוני כאשר המכרז הוא על מוצרים כמו כיסאות, שולחנות, מחשבים וכו'. אלא שהפעם, באופן חסר תקדים, מדובר במכרז על בני אדם. כאשר יתקיימו ביקורות על זכויות העובדים בדיעבד, אם בכלל יתרחשו, כבר יהיה מאוחר מדי להחליף את קבלן כוח האדם שזכה במכרז".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה