יושבים? קבלו הצצה לפתרונות הארגונומיים המתקדמים לעובדי המשרד

יושבים? קבלו הצצה לפתרונות הארגונומיים המתקדמים לעובדי המשרד

יום הארגונומיה הישראלי מצוין מדי שנה לצד המועד הבינלאומי – ב 29 בפברואר

שיתוף
פתרונות ארגונומיים

פתרונות ארגונומיים

יום הארגונומיה הלאומי הוא מועד שנתי המתמקד בפתרונות הארגונומיה, שהיא למעשה מחקר יעילות האנשים בסביבת העבודה שלהם. ארגונומיה מתייחסת גם למדע זיקוק העיצוב של מוצרים כדי לייעל אותם לשימוש על ידי בני אדם.

הארגונומיה מכוונת למעשה להנדסת גורמי אנוש, כשמרכיב עיקרי במוקדי הארגונומיה הם מחשבים ומוצרים נלווים כגון: שולחן המחשב, הכסא המשרדי, המשתמשים בהם עלולים לסבול מתח מיותר, עייפות, או אפילו פציעה. המטרה הסופית היא לארגן ולבנות דברים בצורה יעילה כדי שנוכל להשתמש בהם בקלות, ביעילות ובבטחה.

היציבה והארגונומיה הולכים יד ביד. בין אם אתם יושבים או עומדים, שמירה על יציבה נכונה מפחיתה את הלחץ על עמוד השדרה והגב. היעדר ארגונומיה קשור לעתים לפציעות הקשורות לעבודה. חלק מן הנפוצים ביותר כוללים מאמץ יתר, תנוחות לא נוחות, תנודות, וביצוע תנועות חוזרות.

שינויים קטנים יכולים להוות יתרונות גדולים. אם אתם משלבים ארגונומיה בתוך מקום העבודה שלכם, תזכו לעובדים בריאים, מאושרים ופרודוקטיביים יותר, וזה לא תהליך יקר או קשה לביצוע – נדרשות רק התאמות קלות.

להלן פתרונות ארגונומיים יעילים שתוכלו להוסיף לסביבת העבודה שלכם:

אם אתם עובדים במשך שעות ארוכות במשרד, בישיבה ליד שולחן המחשב ובפגישות עבודה, זה הזמן להשקיע מחשבה עמוקה על כסא המשרד שלכם. כסא ארגונומי המותאם לסביבת עבודה ולבריאות הגב ועמוד השדרה, הוא נוח יותר, אפקטיבי ותומך, ומונע בעיות לאורך זמן.

אחת הדרכים הקלות ביותר להבטיח שהעובדים לא יסבלו מנזק לטווח הארוך, היא לשדרג את הכיסאות במשרדים שלכם ולוודא שיש להם תקן ארגונומי. כמובן, כל חברה נוקטת גישה בריאותית משלה גישה אחת לא בהכרח מתאימה לכולם. מה שנוח לאדם אחד, לא בהכרח יהיה נוח לאחר – אבל חשוב להמשיך לנסות. כסא תומך בגב ובעמוד השדרה, שהיה נוח במשרד שלכם הוא בהחלט בעדיפות. ישנם סוגים מסוימים של כיסאות משרד שנבנו מתוך מטרה לייצב את עמוד השדרה ולשמור על הגב לאורך שעות העבודה, ומאוד חשוב לשמור על יציבה בריאה ונכונה בזמן העבודה, ללא קשר למבנה הגוף או להעדפות אישיות.

ישנם כסאות רבים ארגונומיים, המיוצרים על ידי חברות שונות. עבור העובדים מדובר בשיא הנוחות בעת הישיבה בעבודה. הכסאות הארגונומיים תוכננו באופן נכון וחכם כדי להתאים את עצמם לגוף המשתמש. לדוגמה, בעת השענת הכיסא, הוא מתאים באופן אוטומטי את התנגדות משענת הגב לרמה האופטימלית. משענת הראש (שהיא אופציונלית) גם מתאימה את עצמה באופן דינמי למשתמש, והתוצאה הסופית היא הרבה ישיבה נוחה ללא צורך לחשוב על כאבי הגב והמתח. ישנם כיסאות המצוידים ביתרונות ארגונומיים נוספים כגון משענות ידיים מתכננות, ועוד.

שולחן מחשב ארגונומי, יכול אף הוא לעשות שינוי בריאותי ממשי עבור העובדים במשרד. שולחן כזה מגיע עם תכונות ייעודיות והתאמות יציבה ויש לו יכולת התאמה לכסא ולגובה המשתמש. העובד צריך להיות מסוגל להתאים בקלות את השולחן כך שהוא יוכל לשנות את היציבה מעת לעת כדי לשפר את זרימת הדם ולהקל על כל המתח שיכול לקרות כתוצאה ביצוע משימות שוב ושוב. לשולחן צריך להיות מגש מקלדת מתכוונן כך שהמשתמש בו יוכל להתאים בקלות ולמקם באופן מיטבי את הידיים, המרפקים, פרקי הידיים, ובעקיפין את הכתפיים שלו, בעת הקלדה.

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

אין תגובות

השאר תגובה