טרנדים בענף טכנולוגיית משאבי אנוש 2013

טרנדים בענף טכנולוגיית משאבי אנוש 2013

בשנת 2013 נהיה אנליטיים יותר, לא נתחייב לפרויקט יקר ומורכב של רכישת תוכנה וחומרה, נעדיף שימוש בתוכנה קיימת, במודל התוכנה כשירות, אבל נצפה לשירות פרטני.

שיתוף
משאבי אנוש 2013

כדי להבין את התחזית לשנת 2013 צריך לסקור את המגמות הבולטות ביותר בשנת 2012, אשר ברובן ימשיכו ללוות אותנו גם לשנה הבאה במינון זה או אחר. בין המגמות שבלטו במיוחד אשתקד חשוב לציין את השימוש הנרחב במובייל (אפליקציות סלולריות) לניהול דיסציפלינות משאבי אנוש לצד שימוש נרחב ברשת החברתית וכן מעבר חד למחשוב ענן Cloud Computing וכמובן המעבר למודל ה-SaaS (התוכנה כשירות).

אולם אם בוחנים את שנת 2012 במקרו, המגמה הבולטת ביותר לעין היא העניין שיצרה טכנולוגיית משאבי אנוש בשוק. על פי סקירת מגמות בעולם משאבי אנוש (על פי פרסום אתר The Target) – טכנולוגיית משאבי אנוש ולייתר דיוק חידושים וחדשנות בטכנולוגיית משאבי אנוש היה הנושא החם ביותר וראייה לכך היא העובדה שבשנה שעברה נרשמה נוכחות שיא של חברי קהילות משאבי אנוש מכל העולם בכנסים, ימי עיון וסדנאות בתחום טכנולוגיית משאבי אנוש.

אם מציצים, הצצה ראשונית, לאירועים מקצועיים עתידיים, ניתן לראות בבירור כי הכנסים המובילים בעולם מוקדשים גם השנה לנושא חידושים וטרנדים בתחום טכנולוגיית משאבי אנוש, לדוגמה: לכך מיועד כנס משאבי אנוש 2013 של ארגון משאבי אנוש האמריקאי HRSM או הכנס השנתי של קהילת משאבי אנוש באירופה HR EXPO  ועוד.


כנס HR-Tech מתקיים גם בישראל ועוסק בכל מה שקשור לטכנולוגייה לניהול משאבי אנוש, החל מתוכנות גיוס, דרך תוכנות הדרכה ועד רשתות חברתיות פנים ארגוניות ומובייל.

למידע נוסף על כנס HR-Tech לחץ כאן!


 

אז מה צפוי לנו בשנת 2013 בתחום טכנולוגיית משאבי אנוש?

עלייה ניכרת בביקוש לתוכנה כשירות SaaS:

ענף משאבי אנוש הוא החזק ביותר בצריכת תוכנה כשירות ביחס לכל ענף אחר. מצד אחד מורגש צורך קריטי בניהול נכון, מתקדם ואפקטיבי של מכלול הפונקציות באמצעות תוכנה ייעודית אך בו בעת, יש הבנה רווחת בקרב הקהילה שלא צריך להשקיע ברכישה יקרה וארוכת טווח של תוכנה וחומרה אלא ניתן להסתגל בקלות יחסית לתוכנות הקיימות בשוק ולעשות בהן שימוש אופטימלי בתשלום חודשי (אקונומי) עבור שימוש.

החברה לייעוץ ניהולי Knowledge Infusion ערכה מחקר בקרב מנהלי משאבי אנוש אשר ממנו עולה המסקנה שלמעלה מ-80% רואים במודל ה-SaaS את הפתרון הנכון ביותר למחלקת משאבי אנוש.

ביל קוטינג, יועץ טכנולוגי במגזין משאבי אנושHuman Resource Executive , מוסיף כי לצד הביקוש הגובר למערכת משאבי אנוש במודל התוכנה כשירות, ניתן להבחין בשנתיים האחרונות בשינויים מפליגים מצד החברות המציעות את השירות. הכוונה היא באפיון תוכנות גמישות יותר המאפשרות לכל משתמש להוסיף, לשנות ולהשתמש אחרת, מה שהופך את התוכנה להרבה יותר Customized  קרי תפירה בהתאמה אישית.

שליטה על בסיס הנתונים HR master data management:

בארגונים הגדולים, המרושתים והגלובאליים קיים כיום קושי רב לנהל כמות גדולה של נתונים אשר נמצאים במערכות שונות ומנוהלים על ידי פונקציות שונות בארגון. אחד הטרנדים הבולטים ביותר ב-2013 יהיה זה של שליטת מחלקת משאבי אנוש על מאגר נתונים ארגוני באמצעות מערכת המאפשרת לא רק גישה לכלל הנתונים אלא ניהול נכון ומעקב תחת ממשק אחר.

תוכנות ניהול משאבי אנוש יהפכו יותר ויותר אנליטיות כדי לאפשר לכם לפעול בצורה אנליטית יותר מבעבר:

הצורך של מנהלי משאבי אנוש לבחון כל נושא לגופו ולראות את כל הפרטים כתופעה / מגמה, לבחון ולצפות מגמות תוך כדי תרגום מגמות למספרים והסקת מסקנות אופרטיביות מתוך מחקרים ותצפיות – הצורך הזה מניע את ענף טכנולוגיית משאבי אנוש לכיוון האנליטי כך שהתוכנות החדשות ביותר הן אלה שכבר מתוכננות לתת מענה אנליטי חזק יותר והדרישה לתוכנות אלה רק יגדל בשנה הקרובה.

אסטרטגיה לפני טכנולוגיה:

מגמה נוספת מעניינת שתלווה אותנו בעוצמה מפתיעה בשנת 2013 היא – עליה בקרנה של האסטרטגיה. מחלקת משאבי אנוש הופכת יותר ויותר אסטרטגית בשנתיים האחרונות ותמשיך לעשות זאת, בצורה גורפת בשנה הקרובה, וכמו בכל אספקט אחר, גם בתחום התוכנה ניתן יהיה לזהות את עליונותה של האסטרטגיה.

מה זה אומר בעצם? זה אומר שתוכנת משאבי אנוש תצטרך להתאים לאסטרטגיה ולא להיפך. מחלקת משאבי אנוש לא תתאים את עצמה לתוכנה אלא היא תדרוש שהתוכנה תשרת אותה בהתאם לאסטרטגיה כאשר ההיררכיה בין הטכנולוגיה לאסטרטגיה ברורה – האסטרטגיה מקומה בראש והתוכנה היא כלי שרת שנועדה לשמש אותה אד-הוק.

מחלקת משאבי אנוש לא תשתעבד לטכנולוגיה, לא תבצע התאמות ובוודאי שלא תסבול ויתורים בגלל קשיים / אתגרים טכנולוגיים. האסטרטגיה תכתיב את: בחירת התוכנה, ההשקעה בתוכנה, הפונקציות שהתוכנה תספק וכיו"ב.

סקירה רחבה יותר על מגמות וטרנדים בתחום טכנולוגיות משאבי אנוש וסקירה השוואתית על תחום הטכנולוגיה לניהול ההון האנושי בן העולם לישראל, ניתן יהיה לשמוע בכנס HR-Tech.

למידע על כנס HR-Tech לחץ כאן!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה