טעם החיים? קודם כל ביטוח חיים!

טעם החיים? קודם כל ביטוח חיים!

קונטיקט ארה"ב: עובדי מפעל קוקה קולה פתחו בשביתה לאחר שלא הגיעו להבנות עם ההנהלה בתום 6 חודשי משא ומתן

שיתוף
שביתה
שביתה

בסוף דצמבר 2011 פג תוקפם של הסכמי העבודה של עובדי מפעל קוקה קולה במדינת קונטיקט. העובדים מנהלים משא ומתן עם ההנהלה, כשהם למעשה עובדים כמעט חצי שנה ללא הסכמים רשמיים, אולם ביום חמישי האחרון הם החליטו לנקוט צעדים והשביתו את המפעל החל מהשעה 16:00.

מדובר על קבוצה של 350 עובדים אשר עמדו ברחוב הראשי והפגינו כמחאה על המצב בו הם שרויים מזה חודשים. "אנחנו רוצים להמשיך לקבל את הביטוח שלנו. כולנו עבדנו ועובדים קשה בשביל הביטוח הרפואי", אמר מאט גגריאלדי, אחד העובדים השובתים, "אנחנו יודעים שהחברה שואפת ליעל את תהליך הפצת המשקאות כך שעובדים כמוני יפוטרו. אנחנו פוחדים."

הכוונה כמובן למודל ההפצה שבחרה, בין היתר, ענקית הקמעונאות Wall-Mart שבו כל רשת המעוניינת בסחורה שלה מבצעת את המשלוח בעצמה. צעד כזה יוביל לפיטוריהם של מאות עובדי קוקה-קולה וביניהם נהגים, סבלים, אנשי שירות, טכנאי מכונות ועוד.

העובדים ביקשו מהנהלת קוקה קולה להתחייב שלא לפטר את העובדים וכן להמשיך לתת להם את התנאים הסוציאליים להם זכו בהסכמי העבודה הקודמים אולם ההנהלה סירבה להיענות לדרישות.

רוג'ר דופרה, עובד המפעל, אמר לתקשורת: "השביתה הזו היא לא מתוכננת, היא יוזמה של הרגע האחרון. לא רצינו שהמצב יגיע לכדי כך, רצינו להגיע עם ההנהלה להבנות. אנחנו מיואשים. ההנהלה לא מסכימה לתת לנו התחייבות שלא לפטר ובנוסף, היא שואפת לקצץ בביטוחי הבריאות שלנו."

דובר המטעם קוקה-קולה מסר בתגובה: "ההנהלה נכנסה למשא ומתן עם ועד העובדים במטרה להגיע איתם להבנות מתוך רצון ואמונה שניתן להגיע לעמק השווה. ניסינו להציע להם הסכמי עבודה ריאליים והוגנים אולם נציגי הוועד בחרו בדרך של שביתה. אנחנו מאוכזבים יחד עם זאת, עדיין מקווים להגיע להבנות עם העובדים בהקדם האפשרי."

העובדים השובתים גורסים כי הפסקות העבודה היזומות יובילו לשיבושים בפסי הייצור ובמשלוחים, מה שיוביל לחסרים על המדפים ברשתות השיווק השונות ואילו מטעם ההנהלה נמסר שהעסקים יתנהלו כשורה וכי החברה מסתמכת על עובדים במפעל קוקה-קולה במדינת מסצ'וסטס השכנה, שכן אלו משתייכים לארגון עובדים אחר.

מהנהלת קוקה קולה נמסר כי העובדים בחרו לפתוח בשביתה דווקא בתחילת הקיץ, כאשר קיים ביקוש שיא למשקאות קלים, וכי המועד הזה עלול לפעול לרעתם שכן לאור ריבוי ההזמנות, רוב הסיכויים שהחברה תשכור את שירותיהם של נהגים חיצוניים – כקבלנים נותני שירות – כדי להבטיח חלוקת סחורה באופן שוטף. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה