טיפול מחלקת משאבי אנוש באמון העובדים

טיפול מחלקת משאבי אנוש באמון העובדים

ארגון יזכה לאמון העובדים רק אם הוא יהיה מוערך בעיניהם

שיתוף
מדד אמון הצרכנים

מדד אמון הצרכנים

הדרך הטובה ביותר לזכות באמון העובדים, היא לרתום את מחלקת משאבי האנוש בארגון להגדלת מעורבות העובדים והגדלת שיעורי השימור.

תהליך של שקיפות ארגונית, מגדיל באופן משמעותי את אמון ומעורבות העובדים. כך על פי מחקרים.

הצעד הראשון להקמת תוכנית למעורבות עובדים ולהחזרת האמון באמצעותה, הוא לקיים תקשורת פתוחה וישרה בארגון וליישם את מדיניות הדלת הפתוחה. בחברה קטנה, זה עשוי להיות מורכב משיחות אחד על אחד ודיונים קבוצתיים. בארגון גדול יותר, התהליך מורכב יותר.

בחברות מסוימות, מתבצע אחת לחצי שנה סקר מעורבות עובדים בחברה. גורם ממחלקת משאבי אנוש אמון על ביצוע וניהול הסקר, הוא מכין את השאלות ומסכם את הנתונים.

לאחר שתוצאות הסקר מפורטות, מנהל משאבי אנוש בוחן את התוצאות עם המנהלים הבכירים בארגון כדי לזהות ולפתח תוכניות עבור הנושאים החשובים ביותר של העובדים. התוכניות הן ספציפיות, בהתאם לצרכים שזוהו בסקר וניתנים למדידה. חשוב שתהיה אפשרות לקבוע את ההתקדמות תוך כדי עבודה לקראת יעדי המעורבות של הארגון.

התוצאות ויוזמות העובדים משותפות עם מחלקת משאבי אנוש וההנהלה הבכירה, ולאחר מכן עם כל העובדים. חשוב שתוצאות הסקר – הן הרעות והן הטובות – ישותפו בגלוי עם כל העובדים. ללא תקשורת פתוחה זו, אין בסיס לאמון או לאמינות.
לאחר שהיוזמות התקבלו, מנהל משאבי אנוש לוקח את ההובלה על הסדרת שיתוף פעולה, מעקב אחר ההתקדמות ותוצאות של כל תוכנית עובד. מדי חודש, מנהל משאבי האנוש מדווח על התקדמות הצוות המבצע, ובכל רבעון ההתקדמות מדווחת גם לכל העובדים.

חשוב לציין שלמעורבות העובדים אין נקודת סיום, אין תיקונים או תוכניות. במקום זאת, כאשר ישנה מידת טובה של המעורבות, העובדים מצפים מהמנהלים שלהם לזהות סדרי עדיפויות חדשים ויוזמות אמון חדשים למעקב.

גורם מכריע נוסף הוא ההשלמות האישית של המנהיגים בארגון – משאבי אנוש, המנהלים הבכירים ומנהלי הביניים. אי-אפשר לבסס אמון ארגוני ואמינות כאשר הוא לא קיים ברמה האישית. כאשר מנהיגים פועלים בשקיפות וביושר הם לא רק מספקים דוגמה חיובית, אלא גם מגדירים ציפייה ברורה לאותה התנהגות מהצוותים שלהם.

כאשר משאבי אנוש מסייעים בתכניות למעורבות העובדים, הם יוצרים שיחות עם רבות וממושכות העובדים, שכל אחת מהן מהווה הזדמנות לזכות באמונם. כאשר העובדים מביעים אמון והם פתוחים בתקשורת שלהם, גם מנהל משאבי האנוש מרוויח את התובנה לה הוא זקוק כדי להמשיך ולפעול לטובת המעורבות והאמון.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה