חמישה בכירים במשרד הבריאות עוזבים במקביל את תפקידם

חמישה בכירים במשרד הבריאות עוזבים במקביל את תפקידם

מרבית העוזבים מסיימים קדנציה, אם כי מקורות במשרד וסביבתו מודאגים מהשלכות החלל שיותירו אחרי שיעזבו

שיתוף

לא פחות מחמישה בכירים במשרד הבריאות מסיימים את תפקידם זה לזה במקביל. כך דיווח האתר הכלכלי דה מרקר.

החמישה הם החשב דוד גרשונוביץ'; סמנכ"ל תכנון, תקצוב ותמחור אילן סופר; סמנכ"ל לפיקוח על קופות החולים יואל ליפשיץ; ראש מנהל הרפואה ד"ר חזי לוי; ונציבת קבילות הציבור אתי סממה.

מרבית העוזבים מסיימים קדנציה, אם כי מקורות במשרד וסביבתו מודאגים מהשלכות החלל שיותירו אחרי שיעזבו.

בחודשים הקרובים עתידים לעזוב שני סמנכ"לים דומיננטיים במשרד. בתחילת מאי יסיים את חלקו סופר, שימונה לסמנכ"ל כלכלה רפואית באיכילוב. תחת אחריותו תקציבים בהיקף של כ-10 מיליארד שקל, ובכללם תקציבי בתי החולים הממשלתיים ותקציבי המשרד. טרם מונה לו מחליף.

לקראת סוף מאי יעזוב ליפשיץ, הנחשב לאחד המזוהים ביותר עם המשרד בשנים האחרונות. הלה ממונה על תחומים הקשורים בקניין הרוחני, הפרמצבטיקה וסל התרופות כמו גם קופות החולים. גם לו טרם נמצא מחליף ולא ידוע עדיין מה יהיה תפקידו הבא.

עוד קודם, בתחילת פברואר עזבה נציבת קבילות הציבור לחוק ביטוח בריאות ממלכתי, אתי סממה. כהונתה לא הוארכה על-ידי סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן, בצעד שיתכן ויגיע לבית המשפט. בינתיים, מונה סגנה כמחליפה הזמני, אולם עדיין לא מונתה ועדת איתור למחליף קבוע.

ד"ר חזי לוי, ראש מנהל הרפואה היוצא, עזב אף הוא בפברואר האחרון לאחר שנבחר לתפקיד מנהל בית החולים ברזילי באשקלון. מחליפו, פרופ' ארנון אפק מבית החולים שיבא, כבר ניהל מאז את המשא ומתן מול האחיות בסכסוך העבודה שניהלו.

החשב גרשונוביץ' עזב לא מכר, ומונה לחשב משרד החוץ. במקומו מונה אבי ברף, ששימש עד כה סגן בכיר לחשבת הכללית במשרד האוצר. בעבר כיהן ברף כחשב המוסד לביטוח לאומי, מנהל מקרקעי ישראל ומנהל הרכב הממשלתי.

מנכ"ל המשרד, פרופ' רוני גמזו, התייחס לדברים בתגובה לפניית חדשות HRus: "זהו עניין מורכב לנהל משרד עם תחלופה גבוהה", הודה גמזו, "אך המשרד יודע להיערך לכך. העזיבות הבעייתיות הן של אילן סופר (סמנכ"ל תכנון, תקצוב ותמחור) ויואל ליפשיץ (סמנכ"ל קופות החולים) שיתרחשו זו בסמוך לזו, אך את נושאי הטיפול של סופר אני עצמי מכיר היטב ומרגיש בטוח לגביהם, ואילו ליואל יש סגנית מצוינת (רויטל טופר חבר)".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה