חילוקי דעות עם המנהל: כיצד להביע דעה שונה מבלי לאבד את העבודה?

חילוקי דעות עם המנהל: כיצד להביע דעה שונה מבלי לאבד את העבודה?

איך לא להסכים עם המנהל מבלי לאבד את העבודה שלך

שיתוף
חילוקי דעות עם המנהל

חילוקי דעות עם המנהל

התנגשות עם בכיר ממך בעבודה יכולה להיות "מחסלת קריירה" אך כמה אסטרטגיות יכולות לעשות את זה הרבה יותר קל לניהול.

חילוקי דעות עם המנהל יכולות לקרות פה ושם. לא תמיד תסכימו על אותם הדברים ועל אותם הדרכים לבצע א הפרויקטים והמשימות, אך מאחר והוא המנהל, לרוב עליך להסכים עם החלטותיו ולבצע את הדברים כפי שהוא בוחר שיבוצעו. החדשות הטובות הן: אתה יכול לחלוק על המנהל שלך ולהמשיך להיות מוערך, אם אתה עושה את זה בדרך הנכונה.

זה מסובך כאשר יש לך חילוקי דעות עם המנהל שלך. איך אתה יכול לחלוק על אדם שככל הנראה גייס אותך ושיש לו את היכולת לפטר אותך? אם תאמר משהו בלתי הולם אתה מסתכן בלהיראות קשה או אפילו עוין. אם תישאר בשקט, אתה יכול להיראות אמביוולנטי או שאנן.

אנשים רבים חוששים להעלות רעיונות מנוגדים לאלו של המנהלים כיוון שהם חושבים שזה הולך ליצור סכסוך. עם זאת, המנהלים שלכם רוצים שתצליחו. לעתים קרובות אנשים מופתעים מכך שהם אומרים משהו מנוגד למה שהמנהל העלה וזה לא הולך לכיוון גרוע כמו שחשבו שזה יילך.

החברה שלך גייסה אותך מפני שהיא חשבה שאתה נכס. לכן, העובדה שאתה מביא את החוויה ואת נקודת המבט שלך אל השולחן – מוערכות וחיונית. העניין הוא רק לעשות את זה באופן אסטרטגי:

למצוא את הזמן הנכון

להביא דעה שונה או אפילו רעיון חדש לגמרי בזמן לא מתאים יכול לגרום לדחייה של כל רעיון שהעלית. פעמים רבות, אנשים חושבים שדעתם אינה חשובה ולכן הם "נושכים את לשונם" כמה פעמים. בסופו של דבר העניין מתפרץ בלי שליטה לדוגמה בפגישה שאינה רלוונטית לנושא או בצורה של התנגדות וכעס שיוצרים אנטגוניזם אצל המנהל, כך שגם רעיונות טובים ומעולים, נדחים על הסף. חלק מהותי בהעלאת רעיון חדש או שונה הוא הטיימינג. יש למצוא את הזמן הנכון בו המנהל רגוע וזמין לשיחה איתכם, מומלץ אף לתאם איתו שיחה מראש.

להבין את המוטיבציה של המנהל שלך

המפתח בכל משא ומתן הוא הבנה מהם ערכי הצד השני ושאיפותיו. הדרך הטובה ביותר לגרום למנהלים להקשיב היא להיות מסוגל לשקף להם בחזרה שאתה מבין מה חשוב להם. זה עשוי להצריך קצת "עבודה בלשית" מצדך.

יתכן ותצטרך לשאול כמה שאלות טובות לפני כן כדי לברר מה עומד מאחורי ההחלטה או פעולה שאתה לא מסכים איתה. לפני שאתה מביע דעה מנוגדת, אתה צריך להבין מה היה הרעיון מאחורי ההחלטה שהמנהל שלך קיבל ומדוע הוא בחר בכך.
אתה יכול להשתמש במידע שצברת כדי "למסגר" את ההצעה שלך כמשהו שונה שבכל משרת את המטרה העליונה של הבוס.

להפוך את זה לרעיון של המנהל

אם אתה מציג מידע בדרך הנכונה, אתה יכול לשנות את דעתו של המנהל שלך על דברים ולגרום לו להגיע למסקנות אחרות. הדרך לעשות זאת בחן היא, לקבל את מה שמנהל שלך קבע (גם אם אתה לא מסכים עם זה), לחזור אליו שוב, לדבר על נושאים אחרים, ואם אתה חכם מספיק לעשות את זה נכון, הוא יגיע לאותו רעיון שאתה חשבת עליו, בעצמו. כל זאת באמצעות המידע החדש שאתה פרשת לפניו. גישה זו בדרך כלל לוקחת יותר מאשר דיון אחד, אל לוותר. הכן את עצמך לכמה שיחות לאורך זמן כדי לגרום לזה לקרות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה