מגייסים צריכים להתמקד במי שהכי מתאים לעסקים ולא במי שהכי טוב בכיתה

מגייסים צריכים להתמקד במי שהכי מתאים לעסקים ולא במי שהכי טוב בכיתה

מה חשוב יותר – ציונים או התאמה לעסק? חיבור בין משאבי האנוש לאסטרטגיה העסקית של הארגון יוביל לכוח אדם שיכול לתרום יותר

שיתוף
מנהיגים איכותיים

מנהיגים איכותיים

צוותי גיוס ומשאבי אנוש עלולים להיות ממוקדים מדי בגיוס עובדים בעלי המעמד של "הטוב/ה ביותר בכיתה" בכל התחומים, ולאבד מיקוד בצרכים של העסק שאותם אנשים משרתים, כך טוען ריצ'רד מילס, מנהל הכישרונות של חברת Panasonic בבריטניה ואירופה.

מילס אמר לאתר משאבי האנוש HR magazine שהוא, כמו מנהלי משאבי אנוש רבים אחרים, גדל בתרבות שבה להיות הטוב ביותר בכיתה הייתה המטרה הראשית. אבל הוא טוען שהיום ההצטיינות כבר אינה היעד שמוסיף את הערך הרב ביותר.

"אתם צריכים לבדוק מה הם הצרכים של העסק, אמר מילס. "לפעמים זה רק לא להיות הכי טוב בכיתה בתחום אחד ולהתמקד ביעדים אסטרטגיים אחרים שהעסק דורש מכם. זה בעיקר שתהיה לכם הפונקציה המתאימה ביותר לעסק."

משאבי האנוש והאסטרטגיה העסקית

מילס דן בהשקה של Hay Group's HR Blueprint – מערכת מקוונת חינמית שמעוצבת לעזור למנהלי משאבי אנוש לנהל שינויים במחלקותיהם ולקיים שיחות אפקטיביות יותר עם העסק. נטשה דילון, מנהלת בכירה ב-Hay Group, שהייתה מעורבת בפיתוח הכלי החדש, אמרה ל- HR magazine שהבנת האסטרטגיה העסקית כבשה את סולם המדדים ותפסה את המקום הראשון ברשימת העדיפויות של משאבי האנוש.

"משאבי האנוש זקוקים לפעמים לעזרה ביישור קו עם האסטרטגיה של העסק," אמרה דילון. "על אף שעלול להיות קשה ליצור את ההתאמה הזאת. הצבת בקשות בפני מחלקות מבלי לתת להן הנחיות זה כמו לבקש ממישהו לשנות את האישיות שלו אבל בלי להגיד לו כיצד לעשות זאת."

הגישה שמילס ודילון מציגים משקפת מגמה במשאבי האנוש שמשמעותה חיבור חזק יותר להיבט העסקי של הארגון מבלי להסתפק רק בגיוס אנשים ודיווח רטרואקטיבי על ביצועיהם. החיבור הזה מאפשר להביא לארגון אנשים שמתאימים ליעדים העסקיים של החברה והוא קשור גם לכך שמשאבי האנוש הופכים לפונקציה שלא רק מתארת ומנתחת את מה שהיה, אלא גם אוספת נתונים ומנבאת על פיהם את מה שצפוי לקרות בעתיד.

עוד על מגמות בעולם הגיוס – בכנס הגיוס השנתי. לחצו כאן לפרטים

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה