חולדאי – והצל: מערכת הצללה חדשה על בניין עיריית ת"א

חולדאי – והצל: מערכת הצללה חדשה על בניין עיריית ת"א

השלב הנוכחי בשיפוץ המסיבי של בניין עיריית תל-אביב הוא הצללתה של החזית הדרומית, באופן שאמור לחסוך בחשמל. עלות ההשקעה: 5 מיליון שקל

שיתוף

רצונה של עיריית תל-אביב לחסוך בחשבון החשמל של משרדי בניין העירייה בשנים הבאות, יעלה לה בהשקעה חד פעמית בסך 5 מיליון שקלים על מערכת הצללה שתותקן בחזית הבניין הפונה לכיכר רבין.

לאחרונה, חתמה העירייה על הסכם עם חברת אלוקל, המתמחה בשימור מבנים וחזיתות של מבני ציבור ותעשייה. סוכם כי מערכת הצללה בחזית המבנה תשוחזר, באון שיחזיר לחזית הדרומית של הבניין את המראה המקורי שתוכנן ובוצע בתחילת שנות ה-60.

המערכת החדשה תחלוש על שטח של 3,000 מ"ר, והיא תבנה מחומר ידידותי לסביבה בשם GRC. זאת, בזמן שהמערכת המקורית ("בירסוליי" שמה, שובר שמש בצרפתית) מאפשרת הצללה כמעט מלאה משמש הקיץ היוקדת.

בנוסף, תותקן על הקונסטרוקציה המדוברת תאורת לדים שתופעל בלילות, ותהיה בעל יכולת כתיבת טקסטים בדומה לנעשה על מגדלי עזריאלי.

שיפוץ מבנים

 

130 מיליון שקל

בפועל, השיפוץ ה"קייצי" הוא רק חלק ממתיחת פנים כוללת שעוברת העירייה, בעלות עתק בת 130 מיליון שקל. עד כה, כחלק מכך, שופצה קומת הקרקע והוקם מרכז שירות חדש.

בשלב הבא יבוצע השיפוץ הנוכחי של שיקום מעטפת הבניין, בד בבד עם התקנת שתי מעליות נוספות, שיפוץ יסודי של חדרי השירותים והמטבחונים ושיפוץ החמ"ל העירוני והמרפסת מעל כיכר רבין. גופי התאורה יוחלפו לגופים חסכוניים יותר, התאורה האדריכלית בחזית הבניין תורכב מנורות לד חסכוניות באנרגיה, ונשקלת האפשרות לאיסוף חלק ממי קירור המזגנים בבניין לשימוש בבריכת המזרקה שמתחת למרפסת העירייה. השלב האחרון יכלול את שדרוג המשרדים.

הפרויקט מבוצע באמצעות "עזרה וביצרון" חברה לשיכון בע"מ, חברת הבת של עיריית תל אביב-יפו. התכנון בוצע בשיתוף פעולה בין האדריכל מנחם כהן, שתכנן את החזית בשנות ה 60, ומשרד האדריכלים ליואי-דבוריינסקי.

שיפוץ מבנים

תאורת הלדים (הדמיות: ליואי דבורינסקי אדריכלים) 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה