חברת Accenture מארחת את ילדי עמותת 'מחשבה טובה'

חברת Accenture מארחת את ילדי עמותת 'מחשבה טובה'

במסגרת אירועי שבוע 'שעת קוד' העולמי, עמותת 'מחשבה טובה' בקרה בשבוע שעבר במשרדי חברת היעוץ והאינטגרציה Accenture

שיתוף
שמעון אלקבץ, מנכ

שמעון אלקבץ, מנכ"ל Accenture ישראל, צוות החברה וילדים מלוד וירושלים, תלמידי 'מחשבה טובה', במסגרת הפעילות הפותחת של שבוע 'שעת קוד' העולמי".צילום: יח"צ

למשרדי החברה בהרצליה הגיעו כ- 30 תלמידי כיתות ד' – ו', מלוד ומירושלים, המשתתפים בקורסי 'שעת קוד', שמפעילה העמותה ברחבי הארץ.

זו הפעם השניה השנה, בה Accenture ישראל מארחת את ילדי 'מחשבה טובה' במשרדיה.

שלי לב אמדו, מנהלת משאבי אנוש ב- Accenture ישראל, אמרה: "מיזם 'שעת קוד' הוא הבייבי של פול דאוגרטי, סמנכ"ל הטכנולוגיות והחדשנות העולמי של החברה. דאוגרטי למד תכנות בילדותו ונדבק בחיידק, והיום חשוב לו להעניק הזדמנות לכל ילד ללמוד מדעי המחשב. על רקע זה חבר לארגון 'שעת קוד' והוא משקיע רבות במיזם וכמובן תומך בפעילויות כמו זו שלנו בסניף הישראלי. נחמד לראות גם את ההתגייסות של העובדים – ברגע שפרסמתי בקרב העובדים כי אני מחפשת מתנדבים להדרכת היום הזה – קבלתי כל כך הרבה פניות כך שהכנתי 'רשימת המתנה' לפעם הבאה. בכל מקרה ניכר שהעובדים שלנו נהנים מהמפגש, לא פחות מהתלמידים."

"הביקור עצמו, הכניסה לבניין, הישיבה סביב השולחן העגול בחדר הישיבות והמפגש עם העובדים הצעירים הותיר רושם עמוק על התלמידים שלנו, בביקור הקודם" אומרת שירה יהודית, מנהלת תחום ילדים ונוער, מחשבה טובה. "המפגש המוצלח הקודם הוביל אותנו לבצע שינוי במערכי הלימוד שלנו ולשלב לפחות ביקור אחד בחברת הייטק בכל אחד מ- 80 הקורסים שאנחנו מעבירים בשנה. המטרה שלנו היא ברורה – לתת לתלמידים האלה הצצה לחיי ההייטק ולטעת בליבם את התחושה שהכל אפשרי והמאמץ שווה."

מחשבה טובה, אשר הוקמה ב- 2004, נועדה לצמצם פערים בחברה הישראלית תוך חשיפה לעולם ההייטק ולימודי טכנולוגיה. העמותה עובדת עם ילדים ונוער בכל רחבי הארץ, בתוך בתי הספר ומחוצה לו, כמו גם בפנימיות, במועדוניות ועוד. "שבוע שעת קוד העולמי הוא הזדמנות נהדרת עבורנו להתחבר למגמה כלל עולמית של חינוך לטכנולוגיה ואנו גאים לקחת חלק בשבוע זה. מלבד הפעילות ב- Accenture אנחנו מקיימים בחופשת חנוכה, במסגרת שבוע זה, 'סיירות קודקוד', במסגרתן ילדים ללא רקע בתכנות ילמדו מבוא לתכנות" הוסיפה יהודית.
במהלך הביקור ב- Accenture חלפו הילדים בין שלוש תחנות. עומר לפקוביץ, מנהל מערכות בחברה, הנחה את הילדים בעבודה עם משקפי מציאות רבודה, ובאמצעותם איתרו הילדים בחדר כוכבים, אסטרונאוטים, מטוסים, לוויינים ועוד.

ניב אנגל, מנהל אבטחה ב- Accenture, הדגים לתלמידים כיצד ניתן לבצע מתקפת כופר באמצעות מתנה תמימה כמו מאוורר אישי אשר מתחבר למחשב דרך USB. שני איכבום, מנהלת השיווק, נעם לגזיאל, ממחלקת משאבי אנוש ויונתן אמסלם, מתמחה בחברה, הנחו את הילדים על גבי משחק המחשב, שפיתחה החברה, ונועד ללמד ילדים מהי בינה מלאכותית, דרך לימוד הרובוט כיצד לחקור כוכב לכת חדש. המשחק של Accenture זמין ב- 10 שפות, ביניהן גם עברית.

בסיום המפגש, נכנס לברך שמעון אלקבץ, מנכ"ל Accenture ישראל. "מי רוצה לעבוד בהייטק?" שאל בפתח דבריו וכל הילדים, ללא יוצא מן הכלל, הניפו ידיים מעלה. "כשהייתי בגילכם לא ידעתי מה ארצה לעשות כשאגדל" שיתף אלקבץ, "אבל עם השנים אנחנו לומדים מה מתאים לנו וכיצד אנחנו רוצים להתקדם. אני משוכנע שכולכם תצליחו היטב בחיים ותודה שבאתם לבקר אותנו היום."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה