השלטון המקומי: "חסרים 300 תקנים לתפקידי רווחה ברשויות"

השלטון המקומי: "חסרים 300 תקנים לתפקידי רווחה ברשויות"

יו"ר ועדת הרווחה בשלטון המקומי, חיים געש, שיגר מכתב לשר הרווחה משה כחלון והפציר בו להתערב ולזרז את הליך הקצאת התקנים

שיתוף

300 תקנים לתפקידי רווחה ברשויות המקומיות שהוקצו על-ידי המדינה עדיין לא חולקו בפועל. כך מלינים ערב חג הפסח במרכז השלטון המקומי.

חלקם המועט של התקנים חולק בעקבות שביתת העובדים הסוציאליים, 50 במספר.

יו"ר ועדת הרווחה בשלטון המקומי, חיים געש, שיגר מכתב לשר הרווחה משה כחלון והפציר בו להתערב ולזרז את הליך הקצאת התקנים. "אנו נמצאים הרבה מעבר לזמן הסביר שיועד להקצאתם ולאיושם בפועל, כך שייטיבו עם האוכלוסייה הנזקקת לשירותי מחלקות הרווחה ברשויות המקומיות", כתב געש.

במרכז שוקלים נכון לעכשיו את המשך הצעדים האפשריים להתמודדות עם ההשלכות, הנובעות מאי הקצאת התקנים הללו. שלמה בוחבוט, יו"ר המרכז, הזהיר היום ש"המחלקות קורסות. אסור להתנות את הקצאת התקנים ברפורמה במחלקות לשירותים חברתיים. האזרחים נפגעים, המחלקות קורסות והרפורמה כלל לא יוצאת לביצוע בשל קשיים במשרד עצמו. זה הופך את הציבור ואת הרשויות, כפועל יוצא מכך, למעין בני ערובה".

 

הקפאת גיוסים

בעניין אחר, הודיע הבוקר (ג') שר התמ"ת שלום שמחון, כי הוא מתנגד להחלטת משרד האוצר, להקפיא גיוס עובדים חדשים למשרדי הממשלה כדי לגייס מימון לבלימת העלייה במחירי הדלק.

החלטת האוצר בנדון, תובא מחר לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה.

שמחון: "מדובר בניצול הזדמנות מצד האוצר, המבקש לקזז את הקיצוץ בעליית מחירי הדלק, באמצעות פגיעה בשירותים לציבור העובד בישראל. החלטה זו נוגדת את המלצות טרכטנברג, שציינה את החשיבות בגיוס כוח אדם מקצועי – באופן מאסיבי – שיוכל לעמוד עם האתגרים, לרבות הגברת האכיפה בתחום חוקי העבודה וחיזוק מערך מעונות היום תוך הגברת הפיקוח הממשלתי עליהם. כעת, עוד בטרם יבשה הדיו על ההמלצות, מקצצים בכוח האדם. זוהי החלטה לא סבירה." אמר שמחון.

 

העובדים הסוציאלים מפולגים: "היו"ר מכר אותנו בזול"

ניסיון אחרון למנוע שביתה ברשויות המקומיות

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה