"הפועלים" מתייעל: שימוע לעשרות עובדים וצמצום שעות מוקדי השירות

"הפועלים" מתייעל: שימוע לעשרות עובדים וצמצום שעות מוקדי השירות

המפוטרים העתידיים עבדו במוקד הטלפוני של הבנק בעיר נשר הסמוכה לחיפה

שיתוף

עשרות עובדי בנק הפועלים זומנו לשימוע לפני פיטורים במהלך השבוע האחרון.

המפוטרים העתידיים עבדו במוקד הטלפוני של הבנק בעיר נשר הסמוכה לחיפה. אלו הם עובדים זמניים שבקרוב ימלאו ארבע שנים להעסקתם בבנק, ופירושו של דבר הוא שהבנק אמור לקבל החלטה האם ישתנה מעמדם לעובדים קבועים אם לאו.

באוגוסט הקרוב צפויים "לסגור" ארבע שנים במוקד כעובדי הבנק עוד כמה עשרות עובדים, וגם עתידם כעת לוט בערפל וסימן שאלה מרחף לגביהם במובן זה.

את מקומם של המפוטרים יתפסו חדשים, אותם יעסיק הבנק במחזוריות נוספת בת ארבע שנים עד שתתקבל החלטה האם לקלוט אותם כקבועים או להיפרד מהם.

בהנהלת הבנק לא ממהרים להעביר עובדים לסטטוס קבוע, בעיקר בשל הסכמי שכר מגבילים עם ועד העובדים שמונעים מהבנק לפטר עובדים הנהנים ממעמד זה.

עם זאת, אתר דה מרקר דיווח הבוקר כי לחלק מן העובדים הציע הבנק להתקבל לעבודה כקבועים ולהשתלב בסניפי הבנק במרכז הארץ, אך תוך ויתור על חלק ניכר משכרם והרעה בתנאי עבודתם.

 

צמצום מוקדי השירות

במקביל לצעדים אלו, תימשך מגמת ההתייעלות בבנק הפועלים גם באמצעות צמצום שעות הפעילות של מרכזי השירות הטלפוני ללקוחות. מעתה ואילך לא יינתן שירות טלפוני בשעות הלילה ושירות לדוברי רוסית אחרי השעה שבע בערב. כמו כן, בימי שישי תסתיים פעילות המוקדים בשעה 14:00 במקום ב-15:00 עד כה.

בבנק אמרו בתגובה כי הם "אינם מתייחסים לשמועות בכל הנוגע ליחסי עבודה". ביחס לשעות פעילות מוקדי השירות ציינו ב"הפועלים" כי הם בוחנים באופן תדיר את השירותים ללקוחות ומתאימים אותם, בהתאם.

 

מיליוני שקלים לוותיקים

להבדיל, בנק איגוד מציע לעובדיו הוותיקים תוכנית פרישה מוקדמת בתנאים מועדפים. זאת כחלק ממהלך התייעלות שיצא לדרכו לאחרונה.

אם תתממשנה הערכות הבנק, 40 עובדים בגילאי 57-64 – כ-5% מעובדיו הקבועים של הבנק – עשויים לפרוש במסגרת התוכנית.

על-מנת להפוך את תנאי הפרישה למועדפים, הקצה הבנק תקציב של 50 מיליון שקלים, נוסף על תנאי הפרישה להם זכאים העובדים ממילא. במילים אחרות, מדובר בתוספת של 1.25 מיליון שקל למענק הפרישה של עובד ממוצע שיסכים להקדים את פרישתו.

במקביל, גם כן כדי לשכנע עובדים לפרוש כעת, הכריז הבנק כי בשבע השנים הבאות, עד סוף 2018, לא תתאפשר פרישה מוקדמת של עובדים בתנאים מועדפים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה