העלאת שכר היסטורית לנהגי אגד

העלאת שכר היסטורית לנהגי אגד

הסכם שנחתם בין ההסתדרות, הנהלת אגד וועד העובדים יעלה את ערך השעה המינימלי של נהגי החברה מ-39 שקל ל-43.5 שקל

שיתוף
אגד | מקור: ויקיפדיה

אגד, צילום מקור: ויקיפדיה

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי, יו"ר אגד אבי פרידמן ויו"ר ועד העובדים הארצי יעקב ואחניש חתמו לפנות בוקר (יום ב') על הסכם קיבוצי היסטורי ופורץ דרך אשר יביא לשיפור דרמטי בשכרם של אלפי נהגי החברה ויציב אותם בראש תנאי ההשתכרות בענף עם שכר שעתי התחלתי של 43.5 שקל.

במעמד חתימת ההסכם נכחו שותפים נוספים להסכמות בהם מחזיק תיק התחבורה הציבורית באיגוד עובדי התחבורה דורון עזרא, סמנכ"ל הכספים באגד גלעד ריקלין, מזכיר הוועד משה סלמי וראשי הוועדים האזוריים. ההסתדרות יוצגה במו"מ על ידי עו"ד אלעד מורג מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי. עובדי אגד יוצגו על ידי עו"ד טל קרת. את הנהלת אגד ייצגה עו"ד אורנה שר ממשרד נ. פיינברג ושות'.

ההסכם שנחתם היום מסדיר סופית את ההבנות אשר סוכמו בין הצדדים בחודש אוגוסט האחרון. לפי ההסכמות בין הצדדים, השכר השעתי המינימלי בחברה יזנק מיידית בלמעלה מ-10% ויעלה מ-39 שקל ל-43.5 שקל – השכר הגבוה ביותר שישולם כעת בענף התחבורה הציבורית.

בשורה משמעותית נוספת בהסכם היא שעובדים אשר החלו לעבוד בחברה לפני למעלה מ-6 שנים, יקבלו תוספת ותק בסך 1% לכל שנה. עובדים חדשים עם ותק נמוך מ-6 שנים, ישתכרו 43.5 שקל לשעה ולאחר שישלימו את הוותק הנדרש יחלו לקבל את התוספת הוותקית עבור השנים שצברו. לשם המחשה, שכר היסוד של נהג אגד בעל ותק של 37 שנה בחברה, יעמוד על 10,994 שקל לחודש – המהווים 60.4 שקל לשעה.

יודגש כי כל התמורות הכלכליות לנהגים אשר עליהן הוסכם, ישולמו רטרואקטיבית מינואר 2017, כך שהעובדים צפויים לקבל הפרשים בגובה עשרות אלפי שקלים.

לצד זאת, הצדדים הסכימו בין היתר על חלוקת מאות דרגות קידום לעובדי המינהל והמשק, על הסדרת נושא הפרמיות שישולמו לנהגים ועל צמצום הפערים בשכר העידוד בין עובדי דור א' לעובדי דור ב'. בנוסף, סוכם על מכסה של עובדים שיוכלו לפרוש במהלך תקופת ההסכם אשר להם יוצעו תנאי פנסיה אטרקטיביים, וכן על הסדרת מנגנון ערעור על גובה הקנסות לנהגים, אשר ייקבעו סופית רק בהחלטת בורר.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בירך על ההסכמות שהושגו ואמר כי: "ההסכם שנחתם בין ההסתדרות ועובדי אגד להנהלת החברה טומן בחובו בשורה היסטורית לא רק עבור נהגי אגד אלא עבור ענף התחבורה הציבורית כולו. מעבר לעובדה שהוא מביא לצמצום פערים בין עובדי אגד ומשפר את תנאי השתכרותם ואת ביטחונם התעסוקתי, הוא גם סולל את הדרך לשיפור התנאים בחברות אחרות בתחום. ההסתדרות תמשיך לפעול למען חיזוק מעמד עובדי התחבורה הציבורית ולשיפור השירות והבטיחות בתחום, לטובת כלל הציבור הישראלי".

יו״ר אגד, אבי פרידמן, הוסיף: "מדובר בהסכם היסטורי וחשוב בתחום התחבורה הציבורית בישראל המחזק את מעמד הנהגים ומייצר בטחון תעסוקתי לעובדים לצד יציבות וודאות לחברה לשנים רבות קדימה. אני מאמין שהשותפות עם העובדים תאפשר לאגד להתמודד היטב עם אתגרי העתיד״.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, ציין: "ההסתדרות שוב מוכיחה כי באמצעות מהלך צודק אפשר להחזיר את הכבוד והגאווה לנהגי התחבורה הציבורית. אני מברך את עובדי אגד על ההסכם אשר אין לי ספק שבעקבותיו מעסיקים נוספים בענף יעלו גם הם את השכר לנהגיהם".

יו"ר הוועד הארצי של עובדי אגד, יעקב ואחניש, אמר: "ביום חג זה הצלחנו להביא להישג חסר תקדים עבור עובדי אגד, עם הסכם שמשפר את מעמדם ואת תנאי השתכרותם ומביא לצמצום פערים בתוך החברה. אני מודה ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ולאבי אדרי ודורון עזרא מאיגוד עובדי התחבורה על מאמציהם להשלים את ההסכם, אשר משלים זינוק של 37% בשכר עובדי אגד מאז 2016".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה