שיתוף

מעל מחצית מהעובדים בבריטניה בחרו ב"שכר טוב" בראש סדר עדיפויות הקריירה שלהם.

בניגוד לעובדים האמריקאיים שהציבו בראש סדר העדיפויות את הגמישות במקום העבודה, העובדים הבריטיים דווקא מונעים ע"י השכר.

סקר שנערך ע"י CV-Library בבריטניה חשף, 58.1% מהעובדים הבריטיים בוחרים בשכר גבוה על פני כל הטבה אחרת.

הסקר נערך על למעלה מ -1,200 עובדים וגילה כי למעלה ממחצית (55.6%) מהם אינם מרוצים בתפקידים הנוכחיים שלהם. חוסר שביעות הרצון עבודה יכול להיות אחד הגורמים שהורידו את שיעור התעסוקה בבריטניה בשנים האחרונות. כאשר העובדים התבקשו לשתף את מה שהם מאמינים שגורם להם אושר במקום העבודה יותר מכל, הסקר חשף את הנתונים הבאים:

משכורת טובה – 58.1%.
עמיתים ידידותיים – 48.2%.
תרבות החברה – 40%.
אפשרויות קידום ופיתוח – 33.5%.
לימוד מיומנויות חדשות – 28.2%.
מנהל נחמד – 22.4%.
הזדמנויות עבודה גמישות – 13.3%.
מיקום טוב קרוב לבית – 11.5%.
אחריות יומיומית מעניינת – 10.9%.
מקום עבודה טוב – 10.4%.

מעניין לציין, כי השכר היה הגורם המניע ביותר עבור רוב הגברים (61.3%), אבל זה לא היה המקרה של עמיתיהם הנשים. למעשה, 54.9% מהנשים בחרו בעמיתים ידידותיים לעבודה כגורם הראשון לשביעות רצונם, ורק 53% מהן ציינו שכר טוב כגורם מכריע.

לדברי לי ביג'ינג, מייסד ומנכ"ל CV-Library, כפי שפורסמו: "המועמדים מייצרים סערה בשוק העבודה כפי מעולם לא יצרו לפני כן וברור כי רבים מחפשים תפקידים עם קריטריונים קבועים מראש. בשל כך, חשוב כי ארגונים יציעו את החבילה המלאה של האפשרויות לעובדים. זה לא רק אומר שכר הוגן והטבות במקום העבודה. תרבות חברה גדולה וכוח עבודה ידידותי צריך גם להיות גם כן בעדיפות".

כאשר משווים את הגורמים הללו עם נתונים מחודש פברואר 2016, הממצאים מצביעים על כך שיש שינוי בקדימויות המקצועיות של אנשי המקצוע בבריטניה. למעשה, תיאור התפקיד ואחריותו היו בראש סדר העדיפויות הקריירה של העובדים לפני שנתיים (54.4%), ורק אחרי כן השכר (45.6%).

ביגינס מסכם: "מעניין לראות את השינוי הזה בקדימויות המקצועיות, אצל אנשי מקצוע. זה בהחלט חשוב ליהנות ממה שאתה עושה בעבודה וזה תמיד צריך להיות בעדיפות בעת החלפת מקום עבודה. לדבריו, הנתונים אינם מפתיעים לאור אי הוודאות הכלכלית המתמשכת, שכן אנשי המקצוע של היום מחפשים יציבות פיננסית".

כזכור, עובדים בארה"ב רואים בגמישות בשעות כגורם המכריע ביותר בבחירת מקום עבודה. על פי סקר שנערך לאחרונה בארה"ב ע"י Clutch –שעות עבודה גמישות נרשמו כהטבה המשפיעה ביותר על שביעות רצון העובדים.

בסקר נמצא כי יותר מ -40% מעובדים במשרה מלאה בארה"ב דיווחו כי שעות עבודה גמישות הן ההטבה הטובה והמועדפת עליהם ביותר. יותר ממחצית (54%) מהעובדים שנסקרו אמרו שזו ההטבה שחשובה ביותר לשביעות רצונם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה