הסגל הזוטר מחריף המאבק – היום שביתה באוניברסיטת בן גוריון מחר בת"א

הסגל הזוטר מחריף המאבק – היום שביתה באוניברסיטת בן גוריון מחר בת"א

העדר התקדמות במו"מ על הסדרת תנאי העסקתם, הוביל את הסגל הזוטר באוניברסיטאות להסלמת מאבקם

שיתוף
שביתת סגל זוטר

 הפורום המתאם של הסגל הזוטר ההשבית היום את אוניברסיטת באר שבע, כאשר מחר צפויה שביתה דומה באוניברסיטת תל אביב. הסגל הזוטר, האחראי על מחצית משעות ההוראה האוניברסיטאיות, כולל עוזרי הוראה, אסיסטנטים, מדריכים, עמיתי הוראה, מרצי חוץ, מורים לשפות ומורים במכינות הקדם אקדמיות. הפורום דורש להפסיק את שיטת ההעסקה במתכונת של 'עובדי קבלן' בתנאים בהם נעדר, לדבריהם, הביטחון התעסוקתי. כמו כן, דורשים חברי הסגל הזוטר להקצות להם כ-60 מיליון שקלים לשיפור תנאי העבודה וקידום.

אסתר סרוק, יו"ר הפורום המתאם של ארגוני הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטאות, מסרה כי הסגל הזוטר עשה מאמצים רבים כדי לקדם את המשא ומתן, אולם חרף כל המאמצים ולמרות שביתת האזהרה שהתקיימה למשך יום אחד בתחילת הסמסטר, אין התקדמות ממשית במו"מ. לדבריה, הסגל הזוטר נאלץ לנקוט כעת באמצעים שיובילו לשיבוש מהלך שנת הלימודים התקינה.

ועד ראשי האוניברסיטאות מסר בתגובה כי: "אין שום סיבה אמתית לשביתה. המשא ומתן מתקיים גם היום, ממש ברגעים אלה, ואם נציגי הסגל הזוטר מעוניינים בפתרון, אזי הוא נמצא בהישג ידם."

עוד נמסר מוועד ראשי האוניברסיטאות, כי רק לפני שנתיים נחתם הסכם בין ראשי האוניברסיטאות לבין הסגל הזוטר, במסגרתו הוסדרו התנאים הסוציאליים והוענקו להם תוספות שכר של עשרות אחוזים וגם כיום יש נכונות להיענות לדרישות הסגל הזוטר בשווי של עשרות מיליוני שקלים בשנה.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה