הנשים בחברת גוגל הרוויחו יותר מגברים

הנשים בחברת גוגל הרוויחו יותר מגברים

סקר משכורות העובדים בחברת Google הוביל למסקנה מפתיעה: גברים רבים בחברה הרוויחו פחות מאשר נשים, עבור אותה עבודה. החברה תפצה את הגברים העובדים במיליונים

שיתוף
גוגל

תובנה מעניינת ושונה ממרבית החברות בעולם, עלתה בחברה Google החודש, כאשר סקר משכורות העובדים בחברה הראה, כי הגברים מרוויחים פחות מאשר נשים, עבור אותם התפקידים. העניין פורסם השבוע ב-  New York Times.

כדי להגדיר משכורת של עובד ב- Google, החברה משתמשת באלגוריתם המחשב גורמים שונים, כגון: ביצועים, תפקיד ועבודה. לאחר מכן, המנהלים יכולים לשקול גורמים סובייקטיביים, כגון: האם הם מאמינים שלעובד יש עתיד חזק בחברה? האם הוא או היא משולמים באופן שווה לעמיתים אשר מספקים תרומה שווה? ועל המנהלים לספק תשובות רציונליות להחלטה.

בעוד שגביית השכר מועילה, מבקרי גוגל אומרים כי היא אינה מתקרבת למה שאישה היתה עושה אילו היתה מקבלת את הציון המתאים.

מתוך רצון לתקן את העוולה, פרסמה חברת גוגל פוסט בבלוג הרשמי שלה בו כתבה, כי על מנת לגשר על פערי השכר היא מעניקה 9.7 מיליון דולר לאותם 10,700 עובדים שנמצאו כמשתכרים פחות מהנשים בשנת 2018.

החברה אמרה כי היא מנסה כעת לטפל בנושא. "בגלל דירוגי ביצועים וקידום ההשפעה עליהם יש לשלם, השנה אנו מתחייבים לסקירה מקיפה של תהליכים אלה כדי לוודא כי מתקבלות תוצאות הוגנות ושוויון לכל העובדים". כתבה לורן ברבטו, אנליסטית מובילה להון עצמי ואנליטיקת אנשים בחברת Google, בבלוג הרשמי של החברה.

התביעה עלולה להפוך לתובענה ייצוגית המייצגת למעלה מ -8,300 עובדים בשוטף ועובדים לשעבר.

המחקר סקר 91 אחוזים מעובדי גוגל והשווה את הפיצויים שלהם – משכורות, בונוסים ומניות החברה – בסוגי עבודה ספציפיים, רמות עבודה, ביצועים ומיקום.

לא ניתן היה להשוות בין המיעוטים הגזעניים מבחינת התאמות השכר, לדברי גוגל, משום שארצות הברית היא המקום היחיד בו החברה העולמית עוקבת אחר רקע הגזע של העובדים.

גברים מהווים כ -69% מכוח העבודה של החברה, אך הם קיבלו אחוז גבוה יותר מהכסף. המספר המדויק של גברים שקיבלו העלאות אינו ברור.

החברה עשתה את המחקר מדי שנה מאז 2012. בסוף שנת 2017, הוא מותאם 228 משכורות העובדים על ידי סך כולל של כ 270,000 $. השנה, עובדים חדשים נכללו בניתוח בפעם הראשונה, אשר גוגל הסבירה את השינוי הגדול במספרים.

כוח העבודה של גוגל, במיוחד במנהיגות ותפקידים טכניים בעלי שכר גבוה, הוא גברי מכריע ובעיקר לבן ואסייתי. מאמציה להגדיל את המגוון נגעו במלחמת תרבות פנימית. בשנת 2017, ג'יימס דמור, מהנדס תוכנה, כתב תזכיר נפוצה נרחב ביקורת על תוכניות המגוון של החברה. הוא טען כי הבדלים ביולוגיים ולא חוסר הזדמנות הסבירו את המחסור בנשים במעמדות הגבוהים.

 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה