הנהגים במשרד ראש הממשלה תובעים 4.5 מיליון ₪

הנהגים במשרד ראש הממשלה תובעים 4.5 מיליון ₪

7 נהגים ממשרד ראש הממשלה הגישו כתב תביעה בו הם דורשים תוספת סיכון ושחיקה, בדומה לתוספות שמקבלים נהגי השב"כ

שיתוף
תוספת שכר
תוספת שכר

7 נהגים ממשרד ראש הממשלה הגישו כתב תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב כנגד המעסיק – ראש הממשלה. הנהגים דורשים 'תוספת סיכון ושחיקה' למשכורותיהם, בתביעה המסתכמת ב-4.5 מיליון ₪.

הנהגים, העובדים במשרד ראש הממשלה מזה שנים (חלקם אף למעלה מ-15 שנים), טוענים לאפליה וקיפוח ביחס לעמיתיהם – נהגי השב"כ. אפליה זו, כפי שעולה מכתב התביעה, באה לידי ביטוי בכך שנמנעו מהם תוספת שחיקה ותוספת סיכון, אשר שולמה לנהגי השב"כ, במשך שנים. 

משרד ראש הממשלה התייחס לסוגיה זו ואף יזם הצעת להשוות בין שכר נהגי רה"מ לזה של נהגי השב"כ בתוספת שכר קבועה, אולם הצעה זו טרם אושרה.

הנהגים, המיוצגים על ידי עורך הדין צ'רלי בוזגלו, טוענים כי הם מועסקים במשרד ראש הממשלה על תקן 'נהגים אישיים' המשמשים אף כמאבטחים נושאי נשק והם אף מנוהלים מקצועית על ידי היחידה לאבטחת אישים בשב"כ, אשר במסגרתה הם נדרשים לעבור אימונים ייעודיים לשמירה על כושר מקצועי ויכולת לתפקד במצבי חירום. הנהגים אף טוענים כי הם משובצים למשימות במקביל לנהגי השב"כ במשימות משותפות, ובעוד שנהגי השב"כ נהנים מתוספת איום, סיכון ושחיקה, הם, נהגי ראש הממשלה, אינם זכאים לתוספת ושכרם זהה לזה של נהג שר בממשלה.

מכתב התביעה עולה כי במהלך 2011 הגיש משרד ראש הממשלה הצעה להחלטה 'הכרה בתוספת שכר קבועה', הקוראת להעסיק את נהגי רה"מ בתנאים מיוחדים. בין היתר, ההצעה כללה העלאת אחוז צבירת הפנסיה השנתית ל- 3% בשנה וכן העלאה בדרגה (ביחס לדרגתו הנוכחית של כל נהג) וכן הגדל כיסוי הביטוח של הנהגים כי שיעמוד על מיליון דולר לכל נהג. ההצעה כאמור טרם אושרה.

אשר על כן, הנהגים מבקשים מבית הדין לעבודה שיורה למשרד רה"מ ולנציבות שירות המדינה להשוות את תנאי השכר שלהם לזה של עמיתיהם – נהגי השב"כ. בנוסף, הנהגים מבקשים מבית המשפט להעניק להם תוספת שקיה וסיכון, רטרואקטיבית ממועד תחילת עבודתם, מה שמסתכם בסך של 4.5 מיליון שקלים.

טרם הוגש כתב הגנה מטעם משרד ראש הממשלה.

הפרשה נחשפה במלואה באתר הפורומים המשפטיים Law Forums.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה