המיומנויות הרכות של המתמחים החזקים

המיומנויות הרכות של המתמחים החזקים

אצל מתמחים ובוגרי תארים להם אין ניסיון תעסוקתי להצטייד בו, יש לבחון היטב את המיומנויות הרכות שתסייענה להם להצליח

שיתוף
מיומנויות רכות

מיומנויות רכות

מסיבות טובות ורבות, יותר ויותר חברות מגייסות מתמחים ובוגרי תארים לעבודה כמקור יעיל וחסכוני ובעל פוטנציאל הכשרה ופיתוח. עם זאת, נראה שמעסיקים רבים נאבקים לגייס את המתמחה הנכון, כאשר אין לו ניסיון תעסוקתי שיוכיח את כישוריו.

מי יהיה המתמחה שלו מוטיבציה ורעב להצלחה, רוח יזמית וגישה טובה לעבודה? מי יהיה זה שיוכל להשפיע באופן מידי ולתרום להצלחת העסק? איך המגייס יכול לדעת מי הוא המתמחה הטוב ביותר ולבחור בו כברירת מחדל, כאשר לכל המתמחים ולבוגרים יש ניסיון עבודה מועט או שכלל לא.

העצה היא, להתמקד בכישורים הרכים הטובים ביותר של המועמדים.

במקום לדחות סטודנט, בוגר תואר ומתמחה אשר נרגשים ללמוד ולהתפתח רק כיוון שהניסיון שלהם בעבודה שלהם מוגבל או לא קיים, יש לחפש את המאפיינים האישיים של המתמחים ולקבוע מי ילמד מהר יותר, יהיה נאמן לחברה ויתרום באופן מידי ועתידי.

להלן המיומנויות הרכות שחשוב למצוא אצל המועמד הנבחר:

תשוקה

בראש ובראשונה, אתה רוצה מתמחה שמגיע עם תשוקה לעבודה ולמקצוע. וודאי שאינך רוצה במתמחה שמגיע רק כדי לבצע את העבודה וללכת. המתמחה שלך צריך להיות נרגש עם שליחות החברה, השירות או המוצרים המוצעים – ובוודאי מעצם ההזדמנות שקיבל. אם הוא לא, ההתמחות כנראה לא תהיה חוויה גדולה עבורו ולא עבורכם.

אתיקה בעבודה

גם ללא ניסיון שמופיע בקורות החיים שלהם, אפשר לזהות מועמדים עם מוסר עבודה (ואלו שאין להם) ממרחק קילומטר. זה מוטבע בקורות החיים שלהם ובדרך ניסוחם, בשפת הגוף, ובראיון העבודה בדרך בה הם משיבים על השאלות. מתמחה ללא מוסר עבודה בדרך כלל מצריך תחזוקה גבוהה – ובסופו של דבר הוא ניזון מהמשאבים של הארגון מבלי לספק חזרה.

יזמות

למרות שהדבר ברור מאיליו, חשוב להגיד זאת בכל זאת. אם המועמד המתמחה שלך הוא שאפן ואתה יכול לראות אותו או אותה מובילים את העסק ולוקחים אותו קדימה, זה הרבה יותר טוב מניסיון מקצועי רב ללא שאפתנות. עובד שאפתן יכו וירצה ללמוד ולהתפתח והוא יעשה הכל כדי לצעוד קדימה יחד עם החברה. היזמות צריכה לבוא מבפנים, ואפשר להבחין בה ע"י הגישה, דרך העלאת רעיונות והצעות לשיפור והרעב להצלחה.

יכולת פתרון בעיות

ההתמחות של היום באה עם אחריות רבה; מתמחה מצליח חייב להיות בעל תושייה רבה בהשלמת משימות ואתגרים. אתה תרצה לבחור את המתמחה אשר יכול לפתור את הבעיות הללו באמצעות לוגיקה, חשיבה ביקורתית ועל ידי התחשבות בקלט מחברים אחרים בצוות.

משמעת עצמית

המתמחים המצליחים ביותר הם אלו אשר ממושמעים מספיק כדי לעמוד ביעדים ובמועדי הפרויקטים והמשימות ללא תזכורות תכופות. אדם בעל משמעת עצמית יודע לנהל את עצמו ולא נדרש לניהול מיקרו ולמנהל שיתזכר ויבדוק אותו בכל רגע נתון.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה