"הכשרנו את הקופאיות הראשיות שלנו להיות מנהלות כוח אדם"

"הכשרנו את הקופאיות הראשיות שלנו להיות מנהלות כוח אדם"

כך אומר רמי לוי, מנכ"ל ובעלי קשת שיווק השקמה, בראיון מיוחד לHRus. לוי גם יופיע בראיון מיוחד על במת כנס הגיוס השנתי שיערך בסוף ינואר

שיתוף
רמי לוי

רמי לוי

"עובד איכותי הוא עובד בעל דרך ארץ, אמינות ונאמנות. ברגע שיש עובד כזה – הוא יכול ללמוד וגם ללמד אחרים", כך אומר רמי לוי, מנכ"ל ובעליה של רשת שיווק השקמה, בראיון מיוחד לפורטל HRus. כשלוי נשאל על תהליכי הגיוס בשיווק השקמה, הוא מדגיש את הראיון האישי ככלי מרכזי באמצעותו מחפשים אצל המועמד לאבחון המוטיבציה של העובד, תרבות ויושר. לאחר בדיקת התאמה, עובר העובד החדש חניכה אישית על ידי עובד ותיק, מערך הדרכה והכשרה לפי הצורך וגם למידת התפקיד תוך כדי עבודה.

כיצד אתם בודקים את אמינות העובד?

"בעיקר באמצעות הראיונות האישיים. לצערי כיום החוק אינו מאפשר למעסיק לקבל תעודת יושר ממועמד, וזה גרוע. כי לא פעם ולא פעמיים קורה שתוך כדי משא ומתן עם מועמד בכל זאת יש הרגשה שהמועמד מסתיר דבר שכן היינו רוצים לדעת. באופן טבעי מידע אודות רישום פלילי היה מסייע לנו בהחלטה אם להעסיק את אותו מועמד. לא פעם קרה שגייסנו עובדים לאחר שמסרו לנו בראיון שהם עבדו במקום מסוים ואז התברר שיש להם עבר פלילי. אם ניתן יכולים לבטל את החוק, זה היה מטיב עם המעסיקים, עם העובדים ועם המדינה. איך הוא יטיב עם המדינה? כי יהיו לנו את הכלים לטפל בהם, ואולי גם יהיה אפשר לעזור לאדם שרק מעד".

לוי מספר כי לרשת נוהלי עבודה המגיעים לכל מנהל סניף המגייס עובדים. באמצעות הנהלים ברור לכל מנהל מגייס אילו טפסים עליו להחתים את העובד ומה עליו לעשות. בכל חנות הכשרנו את הקופאיות הראשיות, אותן לימדו להיות מנהלות כוח אדם. גיוס העובדים מתבצע מאותו אזור גאוגרפי כך שלמועמדים ולעובדים תהיה תקשורת ונגישות קלה. למעשה כל קופאית ראשית הוכשרה להיות מנהלת כוח אדם. "ובסופו של דבר הכי חשוב, אנו מחתימים את העובד על זה שהוא יודע שאם יש לו בעיה תמיד הוא יכול לפנות למשרד ההנהלה ואליי", אומר לוי. "לקופאית הזאת גם יש גיבוי מהאחראית משאבי האנוש, ממנהל התפעול וממני".


רמי לוי יתארח בכנס הגיוס השנתי בראיון מיוחד! לפרטים אודות הכנס לחצו כאן


סיכום רחב יותר של התשובות שניתנו ע"י רמי לוי לאחר הסרטון:

איך משמרים עובדים איכותיים בתחרות כזו מול רשתות אחרות?

"קודם כל תמיד מדברים עם העובד בגובה העיניים, ונותנים לעובד להרגיש שהוא בעל הבית של העסק, שכולם שווים. בסופו של דבר בתחום שלנו אנו משלמים יותר. אומנם לא בהרבה יותר אבל לעומת באותו התפקיד. אנו נותנים לו להרגיש כמו בבית מבחינת היחס. עצם זה שהוא יכול לפנות לרמי לוי בכל בעיה כי הוא חשוב לנו, אם יש לו בעיה אישית, משפחתית או כלכלית אנחנו פה. וזה עושה את ההבדל. במטה החברה כולם ותיקים, עובדים עשרות שנים. אז מנהל חנות יודע שכפי שכולנו מתנהגים אליו במטה – כך אנו מצפים ממנו שיתנהג לעובדיו".

איך מתאימים את מצבת כוח האדם בהתאם לעונתיות, לצרכים ולרווחים המשתנים?

"לכל חנות יש מצבת עובדים קבועה. מגייסים עובדים לפי המצבת ויש גם רזרבות. כל מנהל חנות יודע כמה עובדים הוא יכול לגייס בהתאם למצבת. כמובן שבחגים יש הרבה לקוחות אז נערכים לזה מראש. יש גם תקופות של ירידה במכירות, אך לעתים יודעים שמדובר בתקופה זמנית ואז לא מצמצמים את המצבת כי השירות ללקוח חשוב לנו. לראייה, בשעות הבוקר למרות שאין הרבה קונים בחנות הקופות בכל זאת מלאות בכוח אדם. הגישה שמובילה אותי היא שכולנו כאן כדי לשרת את הלקוח וגם אני".

מדוע התנגדת ליוזמה לאגד את עובדי רשתות השיווק ולחתום על הסכם קיבוצי?

"מדובר ביוזמה של רשת הריבוע הכחול, שופרסל ולשכת המסחר שפנו לשר התמ"ת בבקשה להחיל את הסכם הקיבוצי על העובדים. היוזמה נשענה על העובדה שהם רוצים לסייע לעובד החלש. בדקתי את העניין לעומק והבנתי שההסכם הזה אינו מיטיב עם העובדים החלשים, אלא עם אלה המרוויחים 10,000 שקלים. לעומת זאת עובד שמקבל 4,200 שקלים יקבל תוספת של 200 שקלים. אז בפועל ההסכם יוצר פער ענק בין העובדים, תוספת של 1,600 שקלים לעומת 200".

"העובדים מאוד חשובים לנו כי יסודות ההצלחה של העובדים היא ההצלחה שלנו. קופאית וסדרן יודעים לאיזה תפקיד הם באים. הם לא רופאים ולא עורכי דין, אך צריך לכבד כל עבודה, גם את התפקיד הנמוך ביותר בסולם הדרגות".

האם יש לך מסר לקהילת משאבי האנוש?

"המסר שלי לקהילת משאבי האנוש בנושא גיוס עובדים הוא שחשוב לתת צ'אנס לכל מועמד, גם כשיושב בפניך מועמד שמתרגש בראיון ולא ממש יודע להביע את עצמו. מעסיק צריך לדעת שהוא תלוי בעובדיו, וברור שמצד שני העובדים צריכים לדעת שהם צריכים לשמור על מקום פרנסתם. לפעמים עובד צריך לדעת שעדיף להרוויח 6,000 במשך עשר שנים ולא 10 אלף לשנתיים בלבד.

מסר נוסף שביקש לוי להעביר לא מכוון לקהילת משאבי האנוש, אלא לראשי המדינה: לדבריו, שלעובדים בעבודה שניה אסור להוריד מס, כדי לעודד עבודה ביותר שעות – כי עובדים מעוניינים לעבוד שעות נוספות. "הלוואי שעל פי החוק בגין עבודה השנייה של עובד המדינה לא תגבה מסים, ואז אנשים יעבדו פחות ב'שחור'. זה יעודד פנסיונרים לעבוד. במדינה שלנו אין אבטלה, והעובדה שמוכיחה את זה היא שבתחום שלנו קשה להשיג עובדים. ולא בגלל שמשלמים מעט אלא כי עובדים לא רוצים לעבוד כי לא כדאי להם".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה