שיתוף

מהו הזמן הטוב ביותר להעלאת רעיונות יצירתיים? מדעי המוח מראים כי, המוח הוא יצירתי כאשר הוא רוצה להיות.

העוסקים במדעי המוח יודעים, כי החוויות היצירתיות שלנו מתחילות עוד בהיותנו ברחם, במיוחד במהלך משחק. הודות לראיות מפתיעות של סונוגרמים בעלי רזולוציה גבוהה של 4D, אנו יודעים שאנו חיים בסביבה בטוחה המעדיפה ניסויים: בחבל הטבור, בקצב ובגוף של גוף האם, בקולות, נמתחים … למעשה, כל הגוף שלנו מעבר למוח, אף הוא יצירתי. לדוגמה, לתא פשוט, כמו לימפוציטים, יש את היכולת להיות יצירתי כפי שהוא יכול לאחסן, לסנתז ולהפוך מידע ברמה התאית.

נתיב היצירה מתחיל מוקדם ואינו מסתיים. יצירתיות במוח שלנו היא על שילוב. המוח מזין את האירועים ואת החוויות כדי להיות מסוגל לצרף יחד נקודות לאחר מכן. זה נעשה כמעט באופן אוטומטי, כל עוד התנאים הנכונים קיימים. מעבר לכך, לכולנו יש יכולת ליצירתיות, באותו אופן שיש לנו את היכולת לחלום.

בעולם הארגונים אנו משתדלים לחזק את היצירתיות. אנו מבקשים, אנו מתגמלים ואפילו מארגנים תחרויות להעלאת רעיונות, תוך התמקדות במוטיבציה החיצונית של האדם. כלומר, המיקוד ממוקם במקום הכרונולוגי הלא נכון: לאחר שהיצירתיות פורחת. אם אנחנו מקדישים תשומת לב לנוירולוגיה של המידע המוצע לנו, אנו יכולים לומר כי ההתמקדות למעשה צריכה להיות במקום אחר: מתחת לפני השטח של הרעיונות. לכן, יש להחליף את המיקוד ולהשקיע בסביבה נוחה ליצירתיות.

הטענה של החוקרים היא, כי אנחנו צריכים לשכפל את הסביבה של תוך הרחם בתוך הארגונים. עם זאת, זה מוזר לייצר סביבה חיצונית כזו, כאשר אנו יודעים כי המוח שלנו אינו זקוק לה למעשה כדי לחבר נקודות. אולם יצירת מתח ולחץ בעבודה, יותר מדי קפה, עבודה עם כמויות גדולות של נתונים או אפילו גרוע יותר בריין סטורמינג אקוטי, כל אלו יוצרים הרבה רעש נפשי ולחץ רק כדי להיראות טוב מול המנהל ומול העמיתים. דברים אלו נוטים לעשות הרבה רעש במוח האנושי ומרחיקים אותו מהשלווה לה הוא זקוק, כדי להיות יצירתי.

דגימה רגשית המעודדת סובלנות לתסכול והיכולת להתגבר על טעויות היא המפתח להגברת היצירתיות. אנו מתייחסים לרגשות המקדמים מצב של שלווה וביטחון בתוך צוותים, מעניקים להם את הביטחון ליצור, להציע, לשאול, להתחבר, לשתף פעולה ולקחת על עצמם אתגרים. היסוד הוא להבין כי לפני השקעה בתהליכים או טכניקות, יש צורך לשנות הרגלים ולשנות את התרבות הארגונית. יש לבצע מהפכה באמת – האם אנחנו מוכנים להקשיב למדע?

יצירתיות לא ניתן לקנות- היא אינה עולה דבר, נעשית מתוך רצון ובחינם, והיא פונה למוטיבציה פנימית. הרעיונות ניתנים ועולים בסביבות הנכונות, הרגועות והתומכות, ואפילו אם הם היו צריכים להיות משולמים, לא תהיה שום ערובה לכך שהם יועלו וישותפו – אנשים יעלו רעיונות טובים ויצירתיים רק אם הם ירצו לעשות זאת. לשם כך, יש לייצר עבורם סביבה נכונה ותומכת המעודדת יצירתיות בעבודה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה