הארגונים במשק ירחיבו את ההשקעה במחלקת משאבי אנוש השנה

הארגונים במשק ירחיבו את ההשקעה במחלקת משאבי אנוש השנה

31% מקרב הארגונים ירחיבו את ההשקעה בטכנולוגיית משאבי אנוש. 44% עומדים לקראת שינוי ארגוני. 2013 בסימן חדשנות בניהול ההון האנושי - הרחבת ההשקעה ומיכון תהליכים.

שיתוף
מגמות ההשקעה בניהול ההון האנושי

על אף המאמצים האדירים לחסוך במשאבים, לא מעט ארגונים עומדים דווקא להשקיע תקציבים במחלקת משאבי אנוש במהלך 2013, כך מדווחת חברת המחקר והייעוץ Towers Watson. על פי דוח שזו פרסמה באתר משאבי אנוש Global HR News עולה כי 31% מקרב החברות במשק העולמי עומדות להגדיל את התקציב של מחלקת משאבי אנוש. בנוסף, 44% מקרב החברות עומדות לקראת שינוי במבנה הארגוני, מה שיגזול משאבים רבים לא רק תקציביים.

הדגש שהחברות במשק שמות כיום על מחלקת משאבי אנוש, ערב היציאה מהמיתון, נובע מתוך זיהוי הצורך של הארגון במחלקת משאבי אנוש 'חדשה', אסטרטגית, מוכוונת יעדים ובכלל מקצועית יותר, אשר תוכל לעמוד ביעדים ובאתגרים השונים מולם ניצב הארגון.

מייק דיקלאודיו, מנהל אזור EMEA בחברת Towers Watson: "זה מדהים ומפתיע לראות את הארגון משקיע משאבים במחלקת משאבי אנוש חרף המאמצים האדירים לחסוך במשאבים בתחומים רבים אחרים. מה שקורה זה שארגונים הבינו שהם לא יכולים יותר להרשות לעצמם  לדחות את ההשקעה במשאבי אנוש וכי זו חיונית להתמודדות של הארגון עם שינויים ועם הקדמה כדי לתת תוצאות אפקטיביות כבר עכשיו!".

על פי Towers Watson , שלושים ואחד אחוזים קרב החברות עומדות כאמור להשקיע במהלך השנה תקציבים בטכנולוגיית משאבי אנוש וזאת על סמך סקר שבו השתתפו 628 ארגונים גלובליים.

נתון מעניין העולה מהסקר הוא מידת המוכנות של הארגון לבצע שינויים מבניים / ארגוניים. 44% כאמור מקרב הארגונים עומדים לבצע שינוי ארגוני בשנת 2013 וזאת לעומת רק 26% בשנה שעברה (קרי חלה עליה בשיעור של 69%).

הארגונים אשר מתכננים הגדלת תקציב ושינוי ארגוני שואפים להקנות לאנשי משאבי אנוש את הכלים והיכולות להתמודד עם צרכים חדשים ומשתנים תוך הבנת הצרכים העסקיים של הארגון. מטרת ההשקעה במחלקות משאבי אנוש הינה להוביל את המחלקה לעבודה אפקטיבית יותר תוך קיצור ויעול תהליכים, עם דגש על הבנה עסקית ומוכוונות טכנולוגית. בקרב הארגונים העומדים להרחיב את ההשקעה בטכנולוגיית משאבי אנוש בלטו 3 מטרות עיקריות:

  • מעבר לשימוש בממשקים הקיימים במשק תוך הישענות על ספקים קיימים (שימוש במודל התוכנה כשירות).
  • שדרוג של מערכות טכנולוגיות קיימות.
  • הרחבת תחומי השירות שאותו מספקת מחלקת משאבי אנוש לארגון.

בקרב הארגונים אשר עומדים להרחיב את ההשקעה בטכנולוגיית משאבי אנוש 39% יעברו ל-shared services environment קרי לשימוש בתוכנות קיימות כשירות או יחליפו את הספקים, 31% יגדילו את השימוש / התלות בתוכנה כשירות ו-26% יפנו לכיוון של מיקור חוץ בפונקציות שונות של משאבי אנוש. 

מהדוח עוד עולה כי 6 מתוך 10 ארגונים (60%) מציעים למחלקת משאבי אנוש פורטל ייעודי ועוד 20% עומדים להשיק פורטל בעתיד או נמצאים בתהליך הקמה.

מייק דיקלאודיו: "הארגון הכיר בצורך שלו במחלקת משאבי אנוש אפקטיבית ומתקדמת שתתן לו שירות ותלווה אותו בתקופת צמיחה ושינויים. אנחנו רואים השקעה אדירה, לא רק תקציבית אלא השקעה של שעות עבודה ותכנון במערך משאבי אנוש, מה שמעיד על מידת החשיבות שהארגון מייחס כיום למעמדה ולתפקידה של פונקציית משאבי אנוש. בשנים האחרונות, בזמן המשבר, הארגון עשה מאמצים אדירים כדי להצליח לחסוך תקציבים במטרה לשרוד. היום אנחנו רואים שהארגון משקיע משאבים אדירים במחלקת משאבי אנוש כדי להשצליח."

עוד על המגמות והשינויים בניהול ההון האנושי, בדגש על השינויים בניהול ההון האנושי בישראל, ניתן יהיה ללמוד – בכנס משאבי האנוש השנתי – לחץ כאן למידע נוסף!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה